گلکسی اس ۲۱ اولترا با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز و رزلوشن QHD+ ارایه می شود
1 min read

گلکسی اس ۲۱ اولترا با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز و رزلوشن QHD+ ارایه می شود

بعضی چیزها هستند که خیلی مهم به نظر نمی رسند، حداقل در نگاه من اما به هر حال چیزی است که شاید برای خیلی از کاربران مهم باشد. یکی از منابع خبری عنوان کرده است که گلکسی اس ۲۱ اولترا با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز و رزلوشن QHD+ ارایه می شود. چرا این مهم است؟

رفرش ریت گلکسی اس ۲۱ اولترا

همانطور که در توییت ice universe می بینید، اسکرین شاتی منتسب به تنظیمات گلکسی S21 اولترا قرار داده شده است. در این تصویر می بینیم که Motion Smoothness روی گزینه Adaptive قرار دارد. ما می دانیم که این به معنی رفرش ریت تطبیق پذیر است. به این صورت دستگاه در صورت نیاز به رفرش ریت های مختلف تغییر خواهد کرد که یکی از آن ها رفرش ریت ۱۲۰ هرتز است.

پایین تر عدد رزلوشن را می بینید که روی گزینه WQHD+ قرار دارد. شاید دوباره سوال پاراگراف اول برای شما پیش بیاید که یعنی چه؟

رفرش ریت گلکسی اس ۲۱ اولترا

تفاوتش با نسل قبلی پرچمدارهای سامسونگ این است که مثلا اگر در سری گلکسی اس ۲۰ یا گلکسی نوت ۲۰ اولترا می خواستید رفرش ریت ۱۲۰ هرتز داشته باشید، رزلوشن به FHD+ محدود می شد. این رزلوشن پردازش گرافیکی است و می دانیم که رزلوشن پنل تغییر نمی کند. دلیل تصمیم سامسونگ را می توان کنترل مصرف انرژی دانست.

حالا در گلکسی اس ۲۱ اولترا مشخص است که ما می توانیم نهایت پردازش رزلوشن در کنار بهترین رفرش ریت موجود ارایه شود. شاید استفاده از تراشه کم مصرف تر ۵ نانومتری در نسل جدید به دستگاه اجازه داده است که چنین ویژگی هایی همزمان فعال شوند. جالب تر این که این پنل از دیجیتایزر سری نوت هم بهره می برد که به معنی پشتیبانی از S Pen در گلکسی S21 Ultra است.

به هر صورت اگر طرفدار رفرش ریت ۱۲۰ هرتز روی رزلوشن QHD+ هستید، گلکسی اس ۲۱ اولترا این آرزوی شما را برآورده می کند. به راستی، آرزوی شما چیست؟!

نوشته گلکسی اس ۲۱ اولترا با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز و رزلوشن QHD+ ارایه می شود اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code