منبع تغذیه ریلی
1 min read

منبع تغذیه ریلی

منبع تغذیه ریلی یا Power Supply انرژی الکتریکی را به انرژی الکتریکی با ولتاژ ، جریان و فرکانس مشخص تبدیل می کند ، به همین دلیل به منبع تغذیه ، مبدل انرژی الکتریکی نیز گفته می شود.

از کاربرد های منبع تغذیه میتوان به :

کامپیوتر:

بیشترین کاربرد منبع تغذیه درداخل کیس کامپیوتر می باشد . این منبع تغذیه ولتاژ AC را به ولتاژ DC با ولت های متفاوت تبدیل میکند .

تجهیزات برقی :

اکثر تجهیزات برقی موجود در خانه و محل کار دارای منبع تغذیه هستند که ولتاژ شبکه خانگی( ۲۲۰ ولت AC) را به ولتاژ مورد نیاز آن دستگاه تبدیل میکنند .

هواپیما :

از هر دو نوع AC به DC و DC به DC( کانورتر)

اتوماسیون :

منبع تغذیه ریلی در اتوماسیون صنعتی کاربرد فراوان دارد . امروزه در هر تابلو برق حداقل یک عدد منبع تغذیه وجود دارد . همچنین در صنایعی همچون پتروشیمی ، ماشین سازی ، کارخانجات بستی . لبنیات ، کارخانجات آرد ، تصفیه خانه های شهری ، کارخانجات سیمان ، صنایع شیمیایی و … نیز کاربرد دارد .

منبع تغذیه مورد بحث در این مطلب از نوع AC به DC می باشد که به دو صورت ریلی و کف خواب در بازار موجود می باشد .

شرکت های مختلفی در حال تولید منبع تغذیه در دنیا و حتی ایران هستند . ما در این مطلب به توضیح دو برند پر فروش بازار یعنی امرن Omron و مین ول MeanWell خواهیم پرداخت .

منبع تغذیه امرن :

منبع تغذیه امرن یکی از پرفروش ترین محصولات شرکت امرن Omron است . شرکت امرن علاوه بر منبع تغذیه در زمینه رله ، سنسور ، پی ال سی ، اینورتر و … نیز فعالیت دارد . محدوده دمای کاری این منبع تغذیه از -۴۰ درجه تا +۷۰ درجه و راندمان آن حدود ۹۰ درصد می باشد .

یکی از قابلیت های مهم منابع تغذیه امرن امکان استفاده از این محصول به عنوان مبدل DC به DC است . این محصول با قابلیت ورودی ۹۰ تا ۳۵۰ ولت DC خود را به عنوان یک کانورتر نیز در بازار معرفی کرده است . سری S8VK یکی از اقتصادی ترین و پرفروش ترین سری های منبع تغذیه omron می باشد . که در انواع ۲٫۵ و ۵ و ۱۰ و ۲۰ آمپرو خروجی ولتاژ ۱۲ و ۲۴ ولت در بازار موجود باشد . یکی دیگر از محصولات پرفروش در بازار اینورتر یاسکاوا می باشد .

منبع تغذیه مین ول :

شرکت مین ول به صورت تخصصی در زمینه منبع تغذیه فعالیت دارد . از جمله محصولات این شرکت میتوان به منبع تغذیه AC به DC ، DC به DC ؛ DC به AC ، درایو LED ، UPS و … اشاره نمود .

محدوده دمای منبع تغذیه مین ول بین -۴۰ تا +۸۵ درجه می باشد . از سری های MDR – HDR – LRS-NDR-EDR و … میتوان به عنوان پر فروشترین مدل های منبع تغذیه مین ول نام برد . که از این مدل ها ، سری LRS به صورت کف خواب می باشد .

جهت خرید و مشاوره در مورد منبع تغذیه امرن و مین ول به ادرس سایت به نشانی https://tecsanat.ir مراجعه فرمایید .

نوشته منبع تغذیه ریلی اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code