مشکل وصل نشدن 5G گوشی سامسونگ و اپل روی همراه اول و ایرانسل
1 min read

مشکل وصل نشدن 5G گوشی سامسونگ و اپل روی همراه اول و ایرانسل

اوایل این هفته وقتی تست سرعت شبکه 5G همراه اول در مشهد را برای شما منتشر کردم، حس عجیبی بود. در حالی که مراسم در سالن مخصوص در حال برگزاری بود ما روی سقف و کنار دکل در حال ثبت تست های مختلف با دستگاه هایی از برندهای متفاوت و تراشه هایی از سازنده های غیریکسان بودیم. آن جا با مشکل متصل نشدن موبایل های 5G سامسونگ به شبکه 5G همراه اول مواجه بودیم. پس از کمی بررسی و صحبت با تکنسین های مربوطه، به مشکل وصل نشدن 5G گوشی سامسونگ و اپل روی همراه اول و ایرانسل پی بردیم. این مشکل در روزهای اخیر توسط کاربران ترنجی نیز به ما گوش زد شد و بر آن شدیم که سریع تر مطلب مربوطه را منتشر کنیم.

مشکل وصل نشدن 5G گوشی سامسونگ و اپل روی همراه اول و ایرانسل

پیش از هر چیزی باید توجه شما را به نکات زیر جلب کنم:

  1. ۱- شبکه 5G همراه اول و ایرانسل در برخی شهرها و آن ها به صورت بسیار محدود و فقط در چند نقطه در دسترس است.
  2. ۲- استفاده از شبکه 5G نیازمند به تعویض سیم کارت USIM نیست. یعنی اگر USIM دارید یا به عبارت ساده تر، با این سیم کارت به 4G متصل شده اید، با همان می توانید به 5G هم متصل شوید.
  3. ۳- موبایل شما به صورت سخت افزاری باید از 5G پشتیبانی کند. یعنی مودم 5G داشته باشد.

تست سرعت شبکه 5G همراه اول در مشهد

در تستی که ما از شبکه 5G همراه اول در مشهد انجام دادیم، دستگاه های زیر را با مشخصات مذکور همراه داشتیم:

  1. ۱- سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اولترا 5G – مدل تراشه : اگزینوس ۹۹۰ ساخت سامسونگ
  2. ۲- سامسونگ گلکسی A42 5G – مدل تراشه: اسنپدراگون ۷۵۰ ساخت کوالکام
  3. ۳- هواوی میت ۴۰ پرو – مدل تراشه کایرین ۹۰۰۰ ساخت های-سیلیکون هواوی
  4. ۴- شیائومی می ۱۰ لایت – مدل تراشه اسنپدراگون ۷۶۵ ساخت کوالکام

در این ترکیب ۲ پرچمدار و ۲ میان رده از مجموع ۳ برند در اختیار ما بود. همچنین تراشه ها از ۳ برند در این دستگاه ها به کار گرفته شده است. این به ما کمک می کرد تا بتوانیم بهترین خروجی را از تست ها بگیریم. متاسفانه آیفون ۱۲ در لیست ما غایب بود که بعدا یکی از کاربران ترنجی به ما درباره تجربه خود با 5G ایرانسل و آیفون ۱۲ اطلاعات خوبی داد.

اتصال شبکه 5G همراه اول روی شیائومی می ۱۰ لایت

شبکه 5G همراه اول روی هواوی میت ۴۰ پرو

شبکه 5G همراه اول روی هواوی میت ۴۰ پرو

از لیست بالا، دستگاه های پرچمدار و میان رده سامسونگ که تراشه های مختلفی هم داشتند به شبکه 5G همراه اول متصل نشدند. در مقابل نمونه های هواوی و شیائومی بدون مشکل به این شبکه وصل شدند. این را تصاویر بالا می توانید ببینید.

همچنین یکی از کاربران ترنجی تجربه خود از اتصال به 5G با گوشی وان پلاس ۸ پرو را با ما به اشتراک گذاشت و متاسفانه ایشان هم نتوانسته است متصل شود.

اما مشکل چه بود؟

بسیار خوب، به علم به این موارد، اجازه بدهید به پاسخ خیلی ساده و صریح علت عدم اتصال گوشی های 5G سامسونگ و اپل به شبکه 5G همراه اول و ایرانسل چیست.

به گفته تکنسین های همراه اول، علت عدم اتصال 5G روی گوشی های سامسونگ مبنی محدودیت ایجاد شده از روی دستگاه های این برند برای انصال به شبکه ۴۳۲ است (اینکه شبکه بود یا موضوع دیگر را دقیق به خاطر ندارم). طبق ادعای یکی از کاربران ترنجی در تجربه آیفون ۱۲ و شبکه 5G ایرانسل، ایشان نیز موفق به اتصال نشده اند.

اما این مشکل چطور برطرف می شود؟

با همکاری برند سازنده و اپراتورهای همراه ایرانی این مشکل برطرف خواهد شد. در حقیقت یک موضوع کوچک است که نیاز به همکاری رسمی دارد. حال اینکه آیا این اتفاق رخ بدهد یا نه یا اینکه چه زمانی رخ می دهد، هنوز مشخص نیست.

شما موبایل 5G دارید؟ شبکه 5G همراه اول یا ایرانسل را در ایران تست کردید؟

نوشته مشکل وصل نشدن 5G گوشی سامسونگ و اپل روی همراه اول و ایرانسل اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code