استفاده از اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران ممکن است؟ پاسخ ایلان ماسک در این زمینه را بخوانید
1 min read

استفاده از اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران ممکن است؟ پاسخ ایلان ماسک در این زمینه را بخوانید

داستان اینترنت ماهواره ای و به خصوص اینترنت ماهواه ای استارلینک شرکت SpaceX (متعلق به ایلان ماسک) این روزها بسیار داغ است و در کشور هم مسئولان می گویند برای استفاده از اینترنت ماهواره ای در ایران باید مجوز صادر شود. با این حال یکی از کاربران ایرانی در توییتر زیر پست اکانت SpaceX می پرسد که “آیا ایرانی ها هم می توانند از این اینترنت ماهواره ای Starlink استفاده کنند؟” و پاسخ اینکه “استفاده از اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران ممکن است یا نه؟” را ایلان ماسک می دهد! اما این واقعا پاسخ است یا یک خود شیرینی روابط عمومی طور؟

استفاده از اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران

در تصویر زیر می توانید توییت کاربر ایرانی به نام امیر را ببینید. این توییت زیر پست SpaceX که مربوط به پرتاب ۶۰ ماهواره برای مجموعه ماهواره های Starlink است، منتشر شد. خلاصه پرسش او این است که آیا می توان از اینترنت ماهواره ای این شرکت در ایران استفاده کرد؟

پاسخ ایلان ماسک به امکان استفاده از اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران

همانطور که می بینید، ایلان ماسک در پاسخ به توییت او می گوید:

ما به بهترین شکل ممکن پشتیبانی خواهیم کرد.

همه ما می دانیم که این پاسخ نیست. این صرفا یک بازخورد روابط عمومی طور است که هیچ اشاره ای به ایران ندارد. در حقیقت یک توصیف کلی از همان کاری است که هر شرکتی باید در مقابل کاربرانش انجام دهد “به بهترین شکل ممکن پشتیبانی کند”.

به هر صورت اما این پاسخ دادن و منفی نبودن آن می توان امیدوارکننده باشد. البته درباره استفاده از اینترنت ماهواره ای در ایران به وضوح نگرانی هایی از سوی مقامات وجود دارد و باید فقط صبر کرد و دید که آینده چه چیزی را برای اینترنت ایران رقم می زند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید اینترنت ماهواره ای به سرنوشت کانال های تلویزیونی ماهواره ای تبدیل شوند یا بینش مقامات بالاتر از آن بازخورد خواهد بود؟ در صورت امکان استفاده از اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران شما از آن استفاده خواهد کرد؟

اینترنت ماهواره ای استارلینک ، هر آنچه لازم است بدانید

نوشته استفاده از اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران ممکن است؟ پاسخ ایلان ماسک در این زمینه را بخوانید اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code