سنسور یک اینچی دوربین گوشی های هوشمند تا پایان ۲۰۲۱ تولید نخواهد شد
1 min read

سنسور یک اینچی دوربین گوشی های هوشمند تا پایان ۲۰۲۱ تولید نخواهد شد

حدود ۳ هفته پیش برای شما از احتمال معرفی قریب الوقوع سونی از سنسور یک اینچی دوربین نوشتیم. در ماه فوریه نیز، سامسونگ از نسل جدید سنسور های ۵۰ مگاپیکسلی خود به نام ISOCELL GN۲ رونمایی کرد که سایز آن ۱/۱.۱۲ اینچ بود و پیکسل هایی به اندازه ۱.۴μm داشت. حال شایعه ای به گوش می رسد که طبق آن سایز سنسور ها تا پایان سال جاری میلادی از این حد فراتر نخواهد رفت.

سنسور یک اینچی دوربین

به گزارش وب سایت phonearena و به نقل از افشا کننده مشهور Ice universe، انتظار می رود امسال سنسور GN۲ سامسونگ، بزرگترین سایز را در میان سایر سنسور های موجود در دوربین گوشی های هوشمند داشته باشد. وی اضافه می کند:

سامسونگ ISOCELL GN۲ بزرگترین حسگر تلفن همراه در سال ۲۰۲۱ خواهد بود که تجربه ای بی سابقه را به ارمغان خواهد آورد. منتظر معرفی گوشی شیائومی با این حسگر تا پایان ماه جاری باشید.

پیش از این، گزارش شده بود که گوشی هوآوی پی ۵۰ از یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی و یک اینچی سونی بهره می برد. اکنون اما، به نظر می رسد باید یک سال دیگر تا عرضه این سنسور صبر کنیم. در عوض، احتمال می رود که این سری دارای یک سنسور ۱/۱.۱۸ اینچی IMX باشد که بخشی از سری ۷۰۰ خواهد بود. این ترکیب هنوز هم در مقایسه با سنسور ۱/۱.۲۸ اینچی پی ۴۰، بهبود یافته تر و برای ثبت عکس هایی با جزئیات بیشتر مناسب تر است.

مشخصات هواوی پی ۵۰

مشخصات دقیق دوربین هواوی پی ۵۰ هنوز مشخص نیست اما شایعات اخیر به ما می گویند که مدل استاندارد و پرو این سری دارای دو برجستگی بزرگ دوربین باشند که حسگر های دوربین را نیز در خود جای داده اند. گزارش شده است که سنسور ۱/۱.۱۸ اینچی ذکر شده در دوربین های اصلی و فوق عریض پی ۵۰ استفاده خواهد شد. همچنین دو دوربین تله فوتو برای دو رنج بسیار دور و نزدیک تر استفاده خواهد شد.

پیش از این شایعه شده بود که پی ۵۰ از چیپست Kirin ۹۰۰۰E بهره می برد، اما اخبار منتشر شده توسط اکانت Teme در توییتر، اکنون به ما می گوید ممکن است در عوض به یک چیپست Kirin ۹۰۰۰L جدید مجهز شود که مبتنی بر فناوری ۵ نانومتری سامسونگ می باشد. به نظر می رسد این نسخه کمی ضعیف تر از ۹۰۰۰E باشد زیرا اطلاعات منتشر شده اشاره می کند که هسته های A۷۷ موجود در آن به فرکانس ۲.۸۶ گیگاهرتز محدود خواهد شد. البته انتظار می رود نسخه پرو پلاس با همان پردازنده استفاده شده در سری میت ۴۰ یعنی kirin ۹۰۰۰ عرضه شود.

حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL سامسونگ بهار ۱۴۰۰ معرفی می شود

نظر شما راجع به سنسور یک اینچی دوربین چیست؟ منتظر این نوع از سنسور ها تا سال آینده خواهید بود؟

نوشته سنسور یک اینچی دوربین گوشی های هوشمند تا پایان ۲۰۲۱ تولید نخواهد شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code