کرکره برقی
1 min read

کرکره برقی

کرکره برقی نمونه ای از درب های محافظتی است که از آن در مجتمع های تجاری، مغازه ها، درب پارکینگ، محافظ پنجره ها و… استفاده می شود. ویژگی های منحصر به فرد و البته امنیت بالای آن باعث جلب توجه بسیاری از افراد شده و آن ها را به استفاده از کرکره های برقی سوق داده است.

کرکره برقی که جزو کرکره های اتوماتیک هستند می بایستی ویژگی هایی چون امنیت بالا، عایق صدا، عایق گرما، ظاهر زیبا و همچنین عایق سرما باشند. از آنجائیکه کرکره های برقی عمدتا در نمای ساختمان قرار می گیرند، می بایستی علاوه بر کیفیت و متریال به کار برده شده در ساخت آن، به ظاهر آن نیز توجه کرد. کرکره های برقی نیز همانند دیگر تجهیزات ساختمانی، دارای تنوع در ساخت، مدل و همچنین مواد ساخت هستند. برای شناخت و آشنایی با ویژگی های کرکره برقی در ادامه با ما همراه باشید.

ویژگی های کرکره برقی

کرکره های برقی که جزو پرطرفدارترین درب های اتوماتیک هستند، دارای ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فردی بوده و که به محبوبیت آن ها می افزاید. کرکره برقی به راحتی توسط ریموت باز و بسته می شود و در صورت قطعی برقی نیز به راحتی می توان به طور دستی از آن استفاده کرد. از ویژگی های مهم کرکره های برقی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سر و صدای کم

از مهمترین ویژگی های کرکره های برقی می توان به کم سر و صدا بودن آن اشاره کرد. اگر قصد دارید برای محافظ پنجره، درب منزل یا پارکینگ خود از کرکره برقی استفاده کنید، این ویژگی کمک زیادی به حفظ آرامش شما می کند. البته ناگفته نماند که مرغوب ترین کرکره های برقی نیز مقداری صدا تولید می کنند که قابل اغماض است.

موتور با کیفیت

موتور های توبلار و موتور های ساید، دو نوع از موتور های کرکره برقی هستند. موتور های ساید یا همان موتور های صنعتی نسبت به موتور های توبلار صدای کم تری تولید می کنند. موتور های ساید کیفیت بیشتری داشته و برای درب های بزرگ با ابعاد زیاد مورد استفاده قرار می گیرند؛ اما موتور های توبلار برای منازل و درب های کوچک تر کاربرد دارند.

زیبایی

زیبایی کرکره برقی از دیگر ویژگی های آن است که اغلب توجه زیادی به آن شده و جایگاه ویژه ای برای آن در نظر می گیرند. کرکره های برقی در طرح ها و مدل های مختلفی در بازار موجود هستند که یک از زیباترین و پرطرفدارترین آنها، کرکره برقی مدل پانچ است. این مدل علاوه بر زیبایی، گزینه بسیار مناسبی برای مشاغل و مکان هایی که نیاز به ورود و خروج نور خورشید یا در واقع نورگیر بودن دارند، است. مشاغلی چون گل فروشی ها، سوپر مارکت ها، پاساژ ها و… از این دست می باشند.

ضد حریق

ضد حریق بودن کرکره های برقی تا حد زیادی می تواند امنیت کرکره اتوماتیک را تامین و تضمین کند. همانطور که پیش از این به آن اشاره کردیم، ابزار و یراق مختلفی است که در ساخت این دسته از کرکره های اتوماتیک مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از این ابزار تیغه های مختلفی است که در ساخت آنها مورد استفاده قرار می گیرد؛ از جمله تیغه پلی کربنات. این تیغه علاوه بر زیبایی، به عنوان تیغه ضد حریق هم از آن نام برده می شود که گزینه بسیار مناسبی برای نصب در اماکن عمومی و منازل است. چرا که در صورت بروز هرگونه آتش سوزی و حریق، درب دچار آب شدن و سوختگی نخواهد شد. لازم به ذکر است که درب های با تیغه پلی کربنات، قابلیت تحمل دمای بسیار بالایی نیز دارند.

ضد سرقت

از دیگر ویژگی های خارق العاده کرکره های برقی می توان به ضد سرقت بودن آن ها اشاره کرد. این دسته از در های اتوماتیک به هیچ عنوان توسط دست باز نمی شوند (مگر در شرایط خاص) و باز و بسته شدن آن ها توسط ریموت کنترل است. به شما پیشنهاد می کنیم تا برای امنیت بیشتر کرکره های برقی از قفل های برقی نیز بر روی آن استفاده نمایید.

عدم نیاز به فضای زیاد

در برخی از موارد فضای زیادی برای نصب درب با کیفیت و همچنین امنیت بالا وجود ندارد. کرکره برقی بهترین گزینه و انتخاب در این شرایط است. یکی از ویژگی هایی که بیشتر افراد کرکره اتوماتیک را انتخاب می کنند، به دلیل عدم نیاز به فضای زیاد این دسته از درب ها است. البته که این مورد نیز به نوع جک نیز بستگی دارند.

ریموت قابل تنظیم

ریموت کنترل وسیله ای است که توسط آن درب اتوماتیک باز و بسته می شود. از قابلیت ریموت ها می توان به کد دهی و قابلیت تنظیم آن ها اشاره کرد و هر درب تنها و تنها با یک کد کار می کنند. البته که دسته ای از ریموت ها به نام ریموت های مادر وجود دارند که تمامی درب ها را باز و بسته می کنند.

مقاوم در برابر شرایط جوی

یکی از مواردی که باید در هنگام انتخاب و خرید کرکره های برقی به آن اشاره کرد، میزان مقاومت و تاثیر پذیری کرکره برقی در برابر شرایط جوی است. امروزه کرکر های برقی عمدتا در برابر شرایط شرجی و با رطوبت بالا و همچنین باران های اسیدی، مقاومت بالایی را از خود نشان می دهند که البته باعث افزایش کیفیت آنها می شود.

مزایای استفاده از کرکره های برقی

از مزایای استفاده از کرکره های برقی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • • عدم زنگ زدگی
  • • تعمیر آسان
  • • قیمت مناسب
  • • عمر بالا
  • • استفاده آسان
  • • عمر بالا
  • • تنوع بالا و زیبایی
  • • کاهش چشمگیر آلودگی صوتی

نکات نگهداری از کرکره برقی

هنگام استفاده از کرکره های برقی، می بایستی نکاتی رعایت شود که در ادامه آن را با شما به اشتراک می گذاریم. در مسیر حرکت کرکره اتوماتیک نباید مانعی وجود داشته باشد. ریموت کنترل را در برابر نور مستقیم خورشید و همچنین شرایط مختلف جوی قرار ندهید. وزن اضافه را به درب برقی وارد نکنید. باز و بسته کردن کرکره بصورت نیمه، آسیب جدی به درب اتوماتیک وارد می کند. توجه کنید که موتور بیش از سه بار پشت سر هم کار نکند. توجه داشته باشید که هنگام شست و شوی کرکره برقی، آب به موتور آن وارد نشود.

جمع بندی

امروزه از کرکره های برقی یا همان درب های اتوماتیک بیش از پیش استفاده می شود؛ چرا که ویژگی هایی چون ضد سرقت بودن،کم صدا بودن و همچین فضای کمی که اشغال می کنند آن ها را از سایر محصولات مشابه متمایز می کنند. کرکره های برقی دیاکودر علاوه بر ظاهری زیبا و مدرن، ویژگی هایی چون بهینه سازی مصرف سوخت، عایق در برابر صدا، سازگاری با تمامی شرایط جوی و محیطی و… را به طور همزمان در اختیارتان قرار می دهد.

نوشته کرکره برقی اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code