سامسونگ بزودی جایگاه اینتل را به عنوان برترین تولیدکننده نیمه هادی تصاحب می کند
1 min read

سامسونگ بزودی جایگاه اینتل را به عنوان برترین تولیدکننده نیمه هادی تصاحب می کند

مدتی است که اینتل از لحاظ فروش نیمه هادی ها، به عنوان شرکت پیشرو شناخته می شود؛ اما اگر بتوان به گزارش جدید منتشر شده توسط وب سایت IC Insight، اعتماد کرد، غول کره ای سامسونگ آماده است تا جایگاه اینتل را به عنوان برترین تولیدکننده نیمه هادی تصاحب کند.

برترین تولیدکننده نیمه هادی

به نقل از gizmochina و طبق این گزارش، شرکت سامسونگ در سه ماهه دوم سال جاری میلادی رتبه برتر فروش نیمه هادی ها را از آن خود کرده و اینتل را از تخت سلطنت خارج می کند. در همین حین که فروش اینتل در حال کاهش است، سامسونگ طی چند سال گذشته به طور مداوم فروش خود را در این بخش افزایش داده است.

در زمینه فروش نیمه هادی های مربوط به نیمه اول سال ۲۰۲۱، سامسونگ 17.1 میلیارد دلار درآمد کسب کرد در حالی که اینتل موفق به تامین درآمد 18.7 میلیارد دلاری شده بود. در حال حاضر، طبق برآورد IC Insight، فروش اینتل در نیمه دوم ۲۰۲۱ به 17.9 میلیارد دلار کاهش خواهد یافت در حالی که فروش سامسونگ در این مدت رو به بالا بوده و به 18.5 میلیارد دلار افزایش می یابد.

البته این اولین بار نیست که سامسونگ در این زمینه از اینتل پیشی می گیرد؛ چراکه این شرکت از نظر فروش نیمه هادی در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ نیز، از اینتل سبقت گرفت و به سلطنت 24 ساله این شرکت در این بخش خاتمه داد. در آن زمان، غول کره ای موفق شده بود پیش از آنکه اینتل در زمینه فروش برتری یابد، به مدت شش فصل (یک سال و نیم)، در جایگاه نخست قرار گیرد.

از آن زمان، فروش بخش نیمه هادی سامسونگ به طور پیوسته با سرعتی بالاتر از اینتل در حال افزایش است. این گزارش ادعا می کند که این روند در کل دوره سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت تا بالاخره شاهد آن باشیم که سامسونگ باری دیگر از اینتل پیشی بگیرد.

شما درباره تبدیل سامسونگ به برترین تولیدکننده نیمه هادی و سبقت این شرکت از اینتل چه نظری دارید؟

نوشته سامسونگ بزودی جایگاه اینتل را به عنوان برترین تولیدکننده نیمه هادی تصاحب می کند اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code