مدیر تلگرام: اکوسیستم اپل مرا به یاد قرون وسطی می اندازد!
1 min read

مدیر تلگرام: اکوسیستم اپل مرا به یاد قرون وسطی می اندازد!

پاول دوروف، مدیرعامل و بنیان گذار پیام رسان محبوب تلگرام در جدیدترین اظهارنظرش، سیاست های شرکت اپل را به شدت به زیر سوال برد و حمله تندی را به اکوسیستم اپل انجام داده است. مدیر تلگرام اکوسیستم اپل را به شدت قدیمی و از دور خارج شده خواند و کاربران این شرکت را برده دیجیتال اپل خطاب کرده است.

مدیر تلگرام: کاربران اپل برده دیجیتال این شرکت هستند!

پاول دوروف در جدیدترین اظهارنظرش که دیروز در کانال تلگرام خود منتشر کرده است، حمله تندی را نسبت به شرکت اپل انجام داده است. بنیان گذار تلگرام اظهار کرد طراحی نرم افزار برای اکوسیستم اپل مثل کار کردن در قرون وسطی است و کاربرانی که درحال استفاده از نرم افزارها و سخت افزارهای این شرکت هستند، برده دیجیتالی این شرکت هستند.

به نقل از appleinsider، دوروف در بیانیه خود نوشته است:

سیاست شرکت اپل، فروش بسیار گران قیمت سخت افزارهای قدیمی به مشتریان و کاربرانی است که زندانی این اکوسیستم هستند. جالب است که این شرکت در اجرای سیاست خود بسیار موفق عمل می کند. هربار که برای تست نسخه iOS برنامه تلگرام از آیفون استفاده می کنم، حس می کنم که به قرون وسطی پرت شده ام!

برای مثال صفحه نمایش ۶۰ هرتزی گوشی های آیفون بسیار قدیمی تر از صفحه نمایش های ۱۲۰ هرتزی گوشی های اندرویدی است و شرکت اپل دیگر نمی تواند با سخت افزارهای مدرن اندرویدی رقابت کند.

مدیر تلگرام اما نقطه سیاه اکوسیستم اپل را سخت افزار قدیمی آن نمی داند و می گوید:

کاربرانی که آیفون دارند، برده دیجیتال اپل هستند.

کاربران اپل فقط اجازه دارند از برنامه هایی استفاده کنند که اپل اجازه می دهد از طریق فروشگاه اپ استور نصب کنند و تنها می توانند از iCloud اپل برای تهیه نسخه پشتیبان اطلاعات شان استفاده کنند.

با این تفاسیر عجیب نیست که رویکرد و سیاست های اپل مورد تمجید حزب کمونیست کشور چین قرار گرفته است. آن ها به لطف اپل و سیاست های بسته اش، کنترل کاملی بر روی رفتار کاربران و اطلاعات آن ها دارند.

پیام رسان تلگرام پس از تغییر سیاست های حفظ حریم خصوصی کاربران از سوی واتس اپ، به شدت مورد حمایت کاربران قرار گرفت و توانست رکورد ۵۰۰ میلیون کاربر را بدست آورد و روز به روز نیز بر تعداد کاربرانش افزوده می شود.

شما با نظر مدیر تلگرام درباره اکوسیستم اپل موافق هستید؟ به نظر شما شرکت اپل، کاربران و استفاده کنندگان از محصولاتش را محدود می کند؟

نوشته مدیر تلگرام: اکوسیستم اپل مرا به یاد قرون وسطی می اندازد! اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code