حق اختراع گوشی رول شونده سامسونگ را ببینید
1 min read

حق اختراع گوشی رول شونده سامسونگ را ببینید

هفت ماه پیش بود که با هم در ترنجی خواندیم حق اختراع گوشی رول شونده سامسونگ با گوشی ناشناخته این شرکت تطابق جالبی دارد. همچنین یک ماه و نیم پیش بود که نمایشگرهای تاشو، رول شونده و UDC (دوربین زیر نمایشگر) جدید سامسونگ رونمایی شدند. به تازگی اما می توانید حق اختراع گوشی رول شونده سامسونگ را ببینید.

گوشی رول شونده سامسونگ

سامسونگ با گوشی های تاشو خود به پیش می رود، اما این بدان معنی نیست که سایر فرم فکتور ها را کنار می گذارد. طبق حق اختراع جدید، این شرکت در حال کار بر روی یک گوشی هوشمند کشویی با صفحه نمایش رول شونده است.

حق ثبت اختراع سامسونگ دستگاهی را نشان می دهد که تفاوت چندانی با تلفن هوشمند سنتی ندارد. با این حال، در صورت لزوم صفحه نمایش می تواند با استفاده از فنر و غلطک در عرض دستگاه باز شود. اندازه صفحه دو برابر نمی شود اما در عوض یک سوم اندازه اصلی خود رشد می کند.

حق اختراع گوشی رول شونده سامسونگ

همچنین یک دوربین زیر نمایشگر نیز در این دستگاه گنجانده شده است. گرچه این فناوری هنوز نفوذ چشمگیری ایجاد نکرده است، برای به حداکثر رساندن فضای مفید صفحه نمایش، گنجاندن آن در این دستگاه منطقی به نظر می رسد.

این تلفن همچنین ممکن است با یک سنسور اثر انگشت درون صفحه نمایش، یک آرایه دوربین عقب سه گانه و بلندگوهای دوگانه در لبه پایین عرضه شود. قابل ذکر است، پایین محفظه نمایشگر بازشونده نیز ظاهراً شامل یک بلندگو است.

سامسونگ چه زمانی یک گوشی کشویی با نمایشگر Rollable ارایه می کند؟

مشخص نیست که سامسونگ با توجه به فعالیت رقبا تا چه زمانی اولین گوشی رول شونده خود را عرضه می کند. این حق ثبت اختراع را در نوامبر سال ۲۰۲۰ ثبت کرد، اما اخیرا در WIPO (سازمان جهانی مالکیت معنوی) دیده شده است. با این حال، این اولین سرنخی نیست که سامسونگ به طور فعال در حال توسعه یک گوشی رول شونده است. سامسونگ پیش از این و در اوایل سال جاری یک نام تجاری با نام Z Roll ثبت کرده است. سامسونگ دیسپلی به تازگی توانایی های جدید خود را به نمایش گذاشته است.

نمایشگرهای تاشو، رول شونده و UDC (دوربین زیر نمایشگر) جدید سامسونگ رونمایی شدند

مزایای این فرم فکتور نسبت به گوشی های تاشو نیز کاملاً مشخص است. در حالیکه اجزای موتوری در بدنه تلفن محافظت می شوند، کاربران نیازی به تحمل چین و چروک های صفحه نمایش نخواهند داشت. این باعث می شود تلفن های رول شونده دوام بیشتری داشته باشد. تلفن های رول شونده وقتی بسته هستند، خیلی با گوشی های عادی تفاوتی ندارد. ما اخیراً شاهد سرمایه گذاری Oppo در این فرم فکتور بوده ایم و نتایج بسیار چشمگیر است.

گوشی رول شونده Oppo X 2021 فوق العاده است

نظر شما چیست؟ منتظر این فرم فکتور هستید؟

نوشته حق اختراع گوشی رول شونده سامسونگ را ببینید اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code