دوربین Galaxy S22 از سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ-شیائومی استفاده نخواهد کرد
1 min read

دوربین Galaxy S22 از سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ-شیائومی استفاده نخواهد کرد

دوربین Galaxy S22 احتمالا از حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ-شیائومی استفاده نخواهد کرد. یکی از مهم‌ترین حرکت‌های رو به جلو شرکت‌های سازنده موبایل در چند سال اخیر، توجه بسیار زیاد به مگاپیکسل دوربین است. به طوری که دیدن مگاپیکسل‌های سه رقمی دیگر چیز عجیبی نیست. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

دوربین Galaxy S22 و سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی؟!

به نقل از SlashGear، هر روز که می‌گذرد، دوربین تلفن‌های هوشمند از نظر تعداد مگاپیکسل به طرز عجیبی بزرگ و بزرگ‌تر می‌شوند. این اعداد حتی بسیار بیشتر از سنسورهای تصویربرداری در دوربین‌های دیجیتال حرفه‌ای است. نکته مهمی که در مورد مگاپیکسل یک دوربین باید بدانید، این است که لزوما همیشه بیشتر بودن آن به معنی بهتر بودن نیست. همانطور که در طی سالیان مختلفی دیده‌ایم که سازندگان گوشی‌های موبایل چگونه با این اعداد بازی می‌کنند. اما در عمل کیفیت نهایی با توجه به تعداد مگاپیکسل‌ها، مطلوب نیست. اخیرا نیز شایعاتی مبنی بر اینکه گوشی های سامسونگ با دوربین 200 مگاپیکسلی می‌آیند، مطرح شده بود.

طرح مفهومی گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ را ببینید: دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی Olympus به همراه S Pen و فن خنک کننده

اما با این وجود این مسئله، سازندگان گوشی‌های هوشمند از این کار دست برنداشته‌اند و هنوز هم درحال تولید سنسورهایی با مگاپیکسلی بیشتر از قبل هستیم. اخیرا نیز شایعاتی مطرح بود که سامسونگ و شیائومی در حال کار بر روی یک حسگر ۲۰۰ مگایپکسلی هستند. اخیرا گفته شده که شاید این حسگر در دوربین Galaxy S22 مورد استفاده قرار نگیرد.

سامسونگ پیش از این نیز از سنسور ۱۰۸ مگایپسکلی ایزوسل HM3 در گلکسی اس ۲۱ استفاده کرده است. پس با توجه به این مسئله، استفاده از یک سنسور ۲۰۰ مگایپسکلی چندان هم دور از انتظار نیست. البته با توجه به موانع مختلفی که وجود دارد، گفتن این کار قطعا آسان‌تر از انجام آن است.

یعنی در عمل شاید پیاده‌سازی آن به این راحتی‌ نباشد. از سویی سامسونگ و شیائومی اولین تلاش و همکاری خود را برای ایجاد حسگر تصویری فراتر از ۱۰۰ مگاپیکسل انجام دادند. نتیجه آن هم تولید سنسور ISOCELL Bright HMX بود. این سنسور در واقع اولین سنسور فراتر از ۱۰۰ مگایپکسل این شرکت محسوب می‌شود.

گوشی های سامسونگ با دوربین 200 مگاپیکسلی می آیند

همکاری سامسونگ و شیائومی

بر اساس گفته بسیاری، این دو شرکت با همکاری یکدیگر در حال توسعه و تولید یک دوربین ۲۰۰ مگایپسکلی هستند. با توجه به افشاگری Ice universe، می‌توان مطمئن بود که سامسونگ قصد استفاده از این سنسور را در گلکسی اس ۲۲ نخواهد داشت. در عوض این شرکت از یک نسخه بهبود یافته نسل سوم حسگر ایزوسل HM3 استفاده خواهد کرد.

این موضوع می‌تواند برای کسانی که امیدوار به دیدن آخرین و برترین فناوری‌های این شرکت در پرچمداران آن هستند، نا امید کننده باشد. از طرفی این مسئله به این معنا است که اولویت سامسونگ کیفیت نهایی دوربین است.

همانطور که می‌دانید، تا این لحظه شایعه‌های بسیاری درباره سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ و شیائومی مطرح است. این حسگر شاید تا اواخر امسال در یک گوشی هوشمند مورد استفاده قرار گیرد. برخی معتقدند که اولین استفاده از این سنسور در یک گوشی هوشمند شرکت شیائومی خواهد بود. این مسئله به سامسونگ اجازه خواهد دارد تا ابتدا عملکرد این سنسور را در محصول شریک تجاری خود آزمایش نماید.

پرچمدار شیائومی با اسنپدراگون ۸۸۸+ و دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی در دست توسعه است

نظر شما درباره دوربین گلکسی اس ۲۲ چیست؟

نوشته دوربین Galaxy S22 از سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ-شیائومی استفاده نخواهد کرد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code