اپل با استفاده از نمایشگر های OLED سامسونگ از خود این شرکت پیشی می‌گیرد
1 min read

اپل با استفاده از نمایشگر های OLED سامسونگ از خود این شرکت پیشی می‌گیرد

به لطف دسترسی آسان به پنل های OLED سامسونگ، ال جی و BOE، اکنون حتی تلفن های هوشمند ارزان قیمت نیز می‌توانند از این فناوری بهره مند شوند. با این حال، وقتی صحبت از فروش گوشی های هوشمند مجهز به نمایشگر OLED می‌شود، سامسونگ و اپل در صدر جدول قرار دارند. اکنون اپل با استفاده از نمایشگر های OLED سامسونگ، موفق به فروش دستگاه های مجهز به پنل OLED بیشتری از این شرکت شده است.

اپل با نمایشگر های OLED سامسونگ تعداد بیشتری از این نوع پنل ها را به فروش می‌رساند

همه می‌دانند که اپل به لطف کالیبراسیون رنگی بهتر در گوشی های آیفون (البته اینکه افراد رنگ های اشباع شده را ترجیح می‌دهند یا خیر بحث دیگری است) با استفاده از پنل های ساخت سامسونگ، توانسته این شرکت را پشت سر بگذارد. اکنون، اپل می‌تواند حتی از سامسونگ به عنوان برترین شرکت تولید کننده گوشی های هوشمند مجهز به نمایشگر OLED پیشی بگیرد. اپل بسیاری از صفحات OLED خود را از سامسونگ تهیه می‌کند، برای مثال برخی گزارشات می‌گویند نمایشگر آیفون ۱۳ پرو نیز ساخت سامسونگ خواهد بود. اما با این وجود، اپل به دنبال کاهش سهم سامسونگ در تامین پنل OLED آیفون های خود است.

سامسونگ یکی از تامین کنندگان اصلی پنل OLED سری آیفون ۱۲ است

وبسایت The Elec با کمک تحلیلگران و آنالیز داده ها به نتایج زیر رسیده است. این منبع می‌گوید که اپل تاکنون ۶۴ میلیون پنل OLED برای آیفون ها و آیپدهای خود خریداری کرده است. سامسونگ با مجموع خرید ۵۶ میلیون پنل در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. به طور کلی این خبر بدی برای سامسونگ است. و با توجه به اینکه اپل از پنل های OLED فقط در دستگاه های بالارده و گران قیمت استفاده می‌کند اما این نمایشگر ها را می‌توان در بسیاری از دستگاه های Galaxy در تمام رنج های قیمتی مشاهده کرد. و این موضوع، خبر مذکور را برای سامسونگ ناخوشایند تر نیز می‌کند.

باید بدانیم که این خریدها در طی سه ماه اول و دوم ۲۰۲۱ اتفاق افتاده، یعنی زمانی که خبری از آیفون ۱۳ نبود. و اپل هیچ گوشی هوشمند جدیدی را در خط تولید نداشت. تقاضا برای آیفون ۱۲ پرو و ​​آیفون ۱۲ پرو مکس برای این اتفاق کافی بود. با قرار گرفتن آیفون ۱۳ در خط تولید که قرار است به زودی اتفاق بیفتد، فاصله این دو شرکت بیشتر نیز خواهد شد.

آیفون ۱۳ احتمالا برای اولین بار از پنل OLED ساخت BOE استفاده خواهد کرد

برآوردها نشان می‌دهد که اپل در سال ۲۰۲۱ کمتر از ۱۷۰ میلیون پنل OLED را خریداری نخواهد کرد. همچنین پیش بینی می‌شود تقاضای سامسونگ چیزی در حدود ۱۶۰ میلیون نمایشگر OLED باشد.

نظر شما چیست؟ چرا سامسونگ با وجود تنوع محصولات زیاد مجهز به پنل OLED باز هم فروش کمتری از اپل دارد؟

نوشته اپل با استفاده از نمایشگر های OLED سامسونگ از خود این شرکت پیشی می‌گیرد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code