معرفی انواع بهترین دستگیره کابینت
1 min read

معرفی انواع بهترین دستگیره کابینت

یکی از بخش های مهم و آشپزخانه ها تعیین کننده سبک آشپزخانه و دکوراسیون آن کابینت ها هستند به همین سبب انتخاب یک دستگیره مناسب با کارایی قابل قبول و زیبایی مدنظر ، بسیار حائز اهمیت است احتمالاً تا به حال با این سوال مواجه شده اید که چرا انتخاب دستگیره آشپزخانه برای کابینت ها انقدر مهم است و یا بهترین نوع دستگیر برای کابینت ها چه نوع مدلی است؟؟! برای پاسخ به این سوال باید کاربرد راحت و زیبایی کابینت ها و دکوراسیون آشپزخانه خانه را ملاک قرار دهیم و همچنین موقع انتخاب دستگیره برای کابینت ها حتماً به این نکته توجه داشته باشید که علاوه بر کاربردی که هنگام باز و بسته شدن دارند میان مدل دستگیره و کابینت های آشپزخانه باید هماهنگی خاصی وجود داشته باشد تا زیبایی و یکنواختی نمای آشپزخانه و کابینت ها حفظ شود برای آشپزخانه های مدرن به معنای نصب و استفاده کابینت مدرن در آنها از دستگیره های مدرن استفاده می شود و در آشپزخانه هایی با کابینت های کلاسیک از دستگیره های متناسب با آن استفاده می‌کنیم

از انواع بهترین دستگیره ها برای کابینت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ۱_دستگیره کابینت مدرن
  2. ۲_ دستگیره کابینت سرامیکی
  3. ۳_ دستگیره کابینت کلاسیک
  4. ۴_دستگیره کابینت مخفی
  5. ۵_ دستگیره کابینت توکار

دستگیره کابینت مدرن

دستگیره کابینت مدرن یکی از رایج ترین انواع دستگیره می باشد که امروزه برای کابینت ها به کار برده می شود. کابینت های مدرن معمولا دارای مدل و ظاهری ساده می باشند که با استفاده از دستگیره ای متناسب با آن می توانید زیبایی و جلوه ی انهارا را دو چندان کنید. دستگیره کابینت مدرن دارای انواع مدل های متنوع است که با توجه به رنگ و نوع کابینت خود می توانید انتخاب نمایید. از انواع مدل دستگیره کابینت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • • دستگیره کابینت خطی
  • • دستگیره کابینت دکمه ای

دستگیره کابینت خطی

دستگیره کابینت خطی امروزه بیشتر مورد استقبال خریداران قرار می گیرد. دستگیره کابینت خطی با استفاده از دو پیچ به کابینت ها متصل می شود که به همین سبب به دستگیره کابینت دو پیچ نیز شناخته شده می باشد. دستگیره کابینت خطی خود دارای دو مدل میله ای و مستطیلی است که هر کدام از آن ها برای کابینت های مخصوصی به کار برده می شود. در هنگام نصب دستگیره کابینت خطی باید به جهت نصب دستگیره نیز توجه داشته باشید. اگر می خواهید برای کشوها افقی و درب های کابینت عمودی باشد بهتر است تا دستگیره ی بزرگی را انتخاب نکنید.

دستگیره کابینت مستطیلی

کابینت با استایل مستطیلی دارای درب های مسطح، سطوح مستطیلی، رویه ساده، تاج ساده و بدون انحنا، طرحِ پلان کابینت به صورت خطی می باشد که برای این مدل کابینت ها بهتر است تا دستگیره کابینت مستطیلی را انتخاب نمایید.

دستگیره کابینت دکمه ای

در قدیم به علت محدود بودن مدل های دستگیره کابینت، بیشتر از دستگیره کابینت دکمه ای استفاده می کردند اما امروزه با توجه به بالا رفتن تنوع دستگیره ها از این مدل دستگیره کابینت دکمه ای بیشتر برای کشوهای کابینت استفاده می شود. این مدل دستگیره کابینت دکمه ای با استفاده از یک پیچ به کابینت نصب می گردد که به همین سبب به دستگیره کابینت تک پیچ نیز شناخته شده می باشد. مدل های مختلفی از دستگیره کابینت دکمه ای همانند دایره ای، مستطیلی، مربعی و… طراحی شده است که با توجه به مدل کابینت خود می توانید انتخاب نمایید.

دستگیره کابینت کلاسیک

کابینت های کلاسیک برخلاف کابینت های مدرن که دارای طرحی ساده هستند، به صورت مجلل و با طراحی های خاص ساخته می شوند. این مدل کابینت های کلاسیک با نقش و نگارهای زیبا نیازمند یراقی است تا تکمیل کننده ی این زیبایی باشد. دستگیره کابینت کلاسیک در مدل و طرح های متنوعی ساخته شده است که مناسب برای نصب در کابینت های کلاسیک آشپزخانه می باشد. دستگیره کابینت کلاسیک همانند مدرن دارای دو مدل دو پیچ و تک پیچ می باشد.

دستگیره کابینت دو پیچ

دستگیره کابینت دو پیچ همانطور که از نامش پیداست با استفاده از دو عدد پیچ به کابینت نصب می شود. این مدل دستگیره دو پیچ در مدل های کلاسیک، سرامیکی، مدرن و … موجود می باشد که به صورت عمودی برای درب کابینت های نصب می گردد. دستگیره کابینت دو پیچ در انواع طول های مختلف با فاصله پیچ تا پیچ متفاوت طراحی می شود.

دستگیره کابینت تک پیچ

دستگیره کابینت تک پیچ همان دکمه ای می باشد که بیشتر برای کشوی کابینت استفاده می شود. این مدل دستگیره در طرح های مختلف دایره ای، مربعی و… وجود دارد که با توجه به نوع و مدل کابینت خود می توانید انتخاب نمایید. دستگیره کابینت تک پیچ به سبب قدرت کمتری که دارد برای کشوی کابینت استفاده می شود.

دستگیره کابینت سرامیکی

امروزه با توجه به تمایل افراد به متریال خاص استفاده از دستگیره کابینت سرامیکی بسیار مورد استقابل قرار گرفته است. ترکیب فلز و سرامیک با باعث منحصر به فرد بودن این مدل دستگیره کابینت شده است. دستگیره کابینت سرامیکی به سبب طرح سنتی و زیبایی که بر روی خود دارد در کابینت های هایگلاس و ام دی اف مورد استفاده قرار می گیرد. این مدل دستگیره کابینت سرامیکی در دو نوع تک پیچ و دو پیچ نیز طراحی شده است که زیبایی خاص و جذابی را به نمای کابینت و دکوراسیون آشپزخانه می دهند

انواع دستگیره کابینت مخفی

یکی ازعناصر مهمی که در شکل گیری یک آشپزخانه بسیار اهمیت دارد، انتخاب نوع و مدل دستگیره برای کابینت های می باشد زیرا کابینت یک عنصر مهم از دکوراسیون و سبک آشپزخانه را محسوب میشوند. یکی از راه های طراحی یک آشپزخانه ی مدرن استفاده از دستگیره کابینت مخفی می باشد. بهتر است برای آشپزخانه خود یراق آلات را به گونه ای انتخاب کنید که آشپزخانه را خلوت تر و منظم تر نشان دهد به طور مثال دستگیره کابینت مخفی در انواع مختلف طراحی شده است که نمای آشپزخانه را مدرن و در عین حال یکدست و منظم نشان می دهد. از انواع دستنگیره کابینت مخفی می توانی به موارد زیر اشاره کرد:

  • • دستگیره کابینت شاخه ای
  • • دستگیره کابینت مگنتی

دستگیره کابینت شاخه ای

از رایج ترین انواع دستگیره کابینت مخفی دستگیره کابینت شاخه ای می باشد که برای درب و کشوهای پایینی کابینت آشپزخانه استفاده می شود. اگر میخواهید دستگیره های کابینتان دیده نشوند و نمای ای مرتب و یکدست و داشته باشد، استفاده از دستگیره کابینت شاخه ای استفاده کنید . مکانیزم دستگیره کابینت شاخه ای به این صورت می باشد که معمولا یک دستگیره فلزی یا همان آلومینیومی به صورت ثابت در پشت درب های کابینت نصب می شود. برای جای گیری انگشتان دست در این مدل دستگیره کابینت شاخه ای درب قسمت که دستگیره شاخه ای نصب شده است را کوتاه می کنند.

مزایای دستگیره کابینت پروفیلی مخفی

استفاده از دستگیره کابینت پروفیلی مخفی دارای مزایایی می باشد که به ترتیب در زیر گفته شده است:

  1. ۱- این مدل دستگیره کابینت پروفیلی در عین سادگی در استفاده و کاربردی که دارد در رنگ و مدل های مختلف طراحی شده است.
  2. ۲- با استفاده از این مدل دستگیره کابینت پروفیلی نوار رنگی در بالای کابینت ایجاد می شود که در عین سادگی دارای زیبایی خاصی نیز می باشد.
  3. ۳- از این مدل دستگیره کابینت مخفی باید در کابینت هایی که دارای فرم و طرح ساده می باشند، استفاده کرد

از این مدل دستگیره کابینت پروفیلی مخفی عموما برای درب های پایینی کابینت استفاده می شود.

دستگیره کابینت مگنتی

دستگیره کابینت مگنتی با نام دستگیره تاچ و یا لمسی نیز شناخته می شود. دستگیره کابینت مگنتی یک نوع یراق مکانیکی و آهن ربایی است که به شما این امکان را می دهد تا با فشار دادن درب کابينت، آن را به راحتي باز کنيد. مکانیزم دستگیره کابینت مگنتی به این صورت عمل میکند که در هنگام فشردن درب کابینت، فنری که بر روی یونیت کابینت وجود دارد، رها شده و درب کابینت را به سمت جلو هدایت می کند و در هنگام بسته شدن با فشردن مجدد درب در محل اصلی خود بسته می شود.

دستگیره کابینت توکار

دستگیره کابینت توکار یکی دیگر از انواع دستگیره کابینت در مدل های کلاسیک و مدرن می باشد. این مدل دستگیره کابینت توکار در داخل ام دی اف کابینت نصب می شود و نمایی زیبا به آشپزخانه و کابینت می بخشد.

اگر دوست دارید درباره ی انواع کابینت آشپزخانه ، کابینت های ممبران و کابینت های ام دی اف و یا کابینت های پلیشی و یا کابینت های هایگلس بیشتر بدانید روی عناوین کلیک کنید

گروه مهندسی آراکس با داشتن کادر مجرب و متخصص در طراحی و ساخت دکوراسیون آشپزخانه و آشپزخانه مدرن آماده ارائه مشاوره به شماست با ما تماس بگیرید تا با بازدید از فضای شما از مشاوره رایگان و تعین قیمت کارشناسان بهره مند شوید.

۲۱-۸۸۴۷۵۷۴۸

نوشته معرفی انواع بهترین دستگیره کابینت اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code