آغاز همکاری جانی آیو با فراری
1 min read

آغاز همکاری جانی آیو با فراری

در ژوئن سال 2019، به‌صورت رسمی اعلام شد که مدیر طراحی اپل، جانی آیو، از این شرکت خارج می‌شود تا کمپانی طراحی مستقل خود به نام LoveFrom را تأسیس نماید. از آن زمان، جزئیات اندکی از Ive و LoveFrom منتشر شد که شاید تنها بتوان مشارکت با Airbnb که سال گذشته اعلام شد را در میان آنان نام برد. امروز اما، فراری و Exor (هلدینگ مادر فراری) همکاری چندین ساله خود با LoveFrom جانی آیو را برای “بررسی پروژه‌ها در تجارت لوکس” اعلام کردند.

آغاز رسمی همکاری چندین ساله فراری با جانی آیو

فراری طی بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد:

“اولین تجلی این مشارکت جدید، عملکرد و برتری افسانه‌ای فراری را باتجربه و خلاقیت بی‌نظیر LoveFrom که محصولات فوق‌العاده‌ای را تعریف کرده است، گرد هم می‌آورد.”

“تحت رهبری جان الکان در Exor، شرکت سرمایه‌گذاری خانواده میلیاردر ایتالیایی، آنیلی، در سال‌های اخیر، سرمایه‌گذاری‌های خود را فراتر از صنعت خودرو، به‌صورت متنوع درآورده است. Exor همچنین باشگاه فوتبال یوونتوس و مشاغل بیمه اتکایی PartnerRe و همچنین سهام Stellantis NV را که از ادغام فیات کرایسلر با گروه PSA تشکیل‌شده است، کنترل می‌کند.”

همکاری چندین ساله فراری با جانی آیو

سایر جزئیات در مورد میزان این مشارکت مشخص نیست. با این حال، این بیانیه به‌سادگی تأیید می‌کند که فراری با شرکت طراحی به رهبری آیو و مارک نیوزوم همکاری می‌کند.

جالب اینجاست که در گزارشی در ماه ژوئن ادعا شد که “حداقل چهار” عضو طراحی اپل نیز برای پیوستن به Ive در شرکت طراحی جدیدش، اپل را ترک کرده‌اند. این چهار کارمند شامل وان ایس، کریس ویلسون، پچ کسلر و جف تیلر هستند که همه آنها قبل‌تر در گروه طراحی آیو در اپل کار می‌کردند. گروه طراحی صنعتی اپل فعلی توسط Evans Hankey و Alan Dye هدایت می‌شود.

هنگامی‌که خروج آیو از اپل در سال 2019 اعلام شد، گفته شد که اپل مشتری LoveFrom خواهد بود. هرچند ما در مورد میزان این رابطه اطلاعات بیشتری کسب نکرده‌ایم. در عوض، ما تنها دو مشارکت با Airbnb و فراری را از سوی کمپانی اختصاصی جانی آیو داریم.

خروج جانی آیو از اپل به دلیل عدم توجه تیم کوک به فرآیند تولید محصولات بوده است

نظر شما پیرامون همکاری غول خودروسازی لوکس جهان با یکی از بهترین طراحان صنعتی شناخته شده در سال‌های اخیر چیست؟

نوشته آغاز همکاری جانی آیو با فراری اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code