امتیاز DxO دوربین آیفون ١٣ پرو مشخص شد: پیشرفتی بارز!
1 min read

امتیاز DxO دوربین آیفون ١٣ پرو مشخص شد: پیشرفتی بارز!

اپل با رونمایی از نسل جدید آیفون‌های خود، موج خبری جدیدی را در مراجع خبری مختلف به راه انداخت. از جمله این امواج، می‌توان به تست‌های مربوط به بخش دوربین این خانواده اشاره کرد. مجموعه DxOMARK مانند قبل، به سراغ تست و بررسی دوربین آیفون‌های جدید رفته است. به همین ترتیب، در ادامه نگاهی به امتیاز DxO دوربین آیفون ١٣ پرو داریم.

گوشی iPhone 13 Pro

گوشی iPhone 13 Pro به همراه iPhone 13 Pro Max در رویداد ٢٣ شهریور اپل با سیستم دوربین ارتقاء یافته رسماً معرفی شد.

آیفون ١٣ پرو و آیفون ١٣ پرو مکس با A15 Bionic و نمایشگر ١٢٠ هرتز معرفی شدند!

به همین صورت، ٢ مهر ماه بود که گوشی‌های سری آیفون ١٣ به صورت عمومی روانه بازار شدند. در همین حین، مجموعه DxOMARK نیز به سراغ آزمایش عملکرد دوربین این گوشی‌ها رفته است. این مجموعه، ابتدا از گوشی آیفون ١٣ پرو شروع کرده است. حال، امتیاز DxO دوربین اصلی و دوربین سلفی آیفون ١٣ پرو منتشر شده‌اند. اما اجازه بدهید تا پیش از رسیدن به این نتایج، نگاهی به گزیده مشخصات iPhone 13 Pro داشته باشیم.

مشخصات دوربین اصلی:

– سنسور اصلی ١٢ مگاپیکسلی IMX703 سونی با اندازه‌های پیکسل ١.٩ میکرومتری / لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت / میزان گشودگی دیافراگم F/1.5 / فوکوس Dual Pixel

– سنسور ١٢ مگاپیکسلی IMX772 برای ثبت عکس‌های فوق عریض / فاصله کانونی ١٣ میلی متری / قابلیت ثبت عکس‌های ماکرو از فاصله ٢ سانتی متری

– سنسور ١٢ مگاپیکسلی IMX713 برای لنز تله فوتو / زوم اپتیکال ٣ برابری / لرزشگیر اپتیکال

– حسگر ToF

– قابلیت فیلم برداری 4K با نرخ ۶٠ فریم بر ثانیه

مشخصات دوربین سلفی:

– سنسور ١٢ مگاپیکسلی IMX514 با اندازه پیکسل‌های ١ میکرومتری / اندازه ١/٣.۶” اینچی (مشابه نسل قبل)

– حسگر 3D

– قابلیت فیلم برداری 4K با نرخ ۶٠ فریم بر ثانیه

مجموعه DxOMARK مانند همیشه اعلام کرده است که برای نمره دهی در هر دو بخش دوربین اصلی و سلفی، بیش از ٣,٠٠٠ عکس و ٢.۵ ساعت فیلم را به ثبت رسیده است.

امتیاز DxO دوربین اصلی آیفون ١٣ پرو

ابتدا از دوربین اصلی این گوشی آغاز می‌کنیم. شاید اگر مشخصات روی کاغذ را مشاهده کنیم، متوجه تغییرات نسبتاً بی اهمیتی بشویم. اما آیا این تغییرات، در عمل نیز تفاوت کمی دارند؟ خب، امتیاز DxO دوربین اصلی آیفون ١٣ پرو، خلاف این تصور است.

بر اساس تست و بررسی‌های DxOMARK، امتیاز دوربین اصلی آیفون ١٣ پرو برابر با ١٣٧ است. این امتیاز، پیشرفت‌های مهمی را نشان می‌دهد. امتیازات بخش عکس، زوم و فیلم برداری این گوشی، به ترتیب برابر با ١۴۴، ٧۶ و ١١٩ می‌باشند. اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم، این گوشی پیشرفت بارزی را تجربه کرده است.

چرا که فیلم برداری پیشرفته‌تر، پردازش تصویر ارتقاء یافته و سنسورهای جدیدتر، همگی سبب شده‌اند تا امتیاز نسل جدید آیفون ١٢ پرو، از ١٢٨ به ١٣٧ برسد. پیشرفت ٩ امتیازی، یک موضوع مهم به شمار می‌رود. امتیاز DxO دوربین اصلی آیفون ١٣ پرو، بالاتر از گوشی‌هایی مانند Mate 40 Pro و Vivo X60 Pro Plus است. اما امتیاز کسب شده توسط این گوشی، کم‌تر از تراز دوربین اصلی هواوی میت ۴٠ پرو پلاس و شیائومی Mi 11 Ultra است. شما می‌توانید در تصویر زیر، یکی از نمونه عکس‌های ثبت شده توسط دوربین اصلی آیفون ١٣ پرو را مشاهده کنید.

نقاط قوت و نقاط ضعف دوربین آیفون ١٣ پرو

اگر راستش را بخواهید، آیفون ١٣ پرو توانسته است به طور کلی انتظارات طرفداران خود را در بخش دوربین اصلی برآورده کند. اما DxOMARK چه می‌گوید؟ این مجموعه در بخش نقاط قوت، مواردی مانند نوردهی دقیق سوژه، رنگ‌های زنده و وایت بالانس مناسب، رنگ پوست شفاف در بسیاری از سناریوها و حتی با نور پس زمینه، فوکوس خودکار دقیق و سریع، جزئیات بالای تصاویر در محیط بیرونی و درونی، نورگیری بالای سوژه و داینامیک رنج گسترده در فیلم برداری، حرکت روان دوربین در حین عکاسی و دنبال کردن سوژه با دقت بالا و فوکوس مجدد کم خطا ذکر شده است.

اما آیفون ١٣ پرو، در این بخش مشکلاتی از جمله نویز زیاد و درخشنده در تمام دوربین‌ها، داینامیک رنج محدود در سناریوهایی با کنتراست بالا، اعوجاج برخی از جزئیات در کنار بازتاب نور از لنز و ایجاد حلقه نور، جزئیات محدود تصاویر با زوم بالا، صورتی رنگ شدن وایت بالانس تصاویر در برخی از مواقع، مشکل Ghosting و بازتاب لنز در حین فیلم برداری، تار شدن برخی از جزئیات خصوصاً صورت افراد در فیلم برداری محیط‌های بسته و نور روز و تفاوت شارپنس فریم‌های ویدئو را با خود همراه دارد.

امتیاز DxO دوربین سلفی iPhone 13 Pro

امتیاز DxO دوربین سلفی آیفون ١٣ پرو

مجموعه DxOMARK، تنها امتیازات مربوط به بخش دوربین اصلی آیفون ١٣ پرو را منتشر نکرده است. بلکه امتیاز DxO دوربین سلفی آیفون ١٣ پرو نیز منتشر شده است. امتیاز کلی این گوشی در بخش دوربین سلفی، برابر با ٩٩ است. این امتیاز در بخش‌های عکاسی و فیلم برداری، به ١٠٢ و ٩۵ رسیده است.

توجه داشته باشید که دوربین سلفی آیفون ١٣ پرو توانسته است در بین رقبای خود، رتبه دهم را به دست آورد. جایگاه این گوشی در رده بندی کلی DxOMARK، دوازدهم است. برای مقایسه، آیفون ١٢ پرو امتیاز ٩٨ را در این بخش به دست آورده بود. بنابراین، پیشرفت خیلی خاصی را در بخش دوربین سلفی شاهد نیستیم. این گوشی، امتیاز دوربین سلفی بیشتری را نسبت به شیائومی می ١١ اولترا کسب کرده است. اما این امتیاز، حتی از هواوی Nova 6 5G نیز کم‌تر است. شما می‌توانید نمونه تصویر ثبت شده با دوربین سلفی آیفون ١٣ پرو را مشاهده کنید.

نقاط قوت و نقاط ضعف دوربین سلفی پرچمدار اپل

همان طور که مستحضر هستید، آیفون ١٣ پرو در بخش دوربین سلفی از پیشرفت خاصی نسبت به نسل قبل برخوردار نیست. دگزومارک، مواردی همچون نوردهی دقیق صورت، افکت بوکه گسترده، جزئیات بالا در محیط‌های درونی و بیرونی، عمق دهی دقیق به پس زمینه سوژه، داینامیک رنج گسترده ویدئوها، وایت بالانس دقیق در فیلم برداری و فوکوس دقیق و عریض بر روی سوژه‌های مختلف را از نقاط قوت دوربین سلفی آیفون ١٣ پرو می‌داند. اما این گوشی با مشکلاتی از جمله نویز درخشنده بالا، دقت رنگ پایین ثبت عکس از پوست مخصوصاً با وجود نور پس زمینه، برخی از به هم ریختگی‌های تصویر، نوردهی پایین سوژه در هنگام استفاده از فلش، نویز بالا در حین فیلم برداری و دیگر مشکلات موجود در بخش فیلم برداری مانند جزئیات کم دست و پنجه نرم می‌کند.

نظر شما در مورد امتیاز DxO دوربین آیفون ١٣ پرو چیست؟ آیا شما انتظار کسب چنین نمره‌ای را در بخش دوربین اصلی داشتید؟ بخش دوربین سلفی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

نوشته امتیاز DxO دوربین آیفون ١٣ پرو مشخص شد: پیشرفتی بارز! اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code