معیارهای تاثیر گذار در خرید VPS مناسب
1 min read

معیارهای تاثیر گذار در خرید VPS مناسب

چگونه VPS مناسب انتخاب کنیم ؟

اگر تصمیم گرفتید سایت خود را روی VPS میزبانی کنید. بنابراین چگونه می توانید تعیین کنید که کدام ارائه دهنده میزبانی برای خرید سرور مجازی مناسب است، در حالیکه گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد؟

ضروری است که قبل از خرید VPS خدمات و امکاناتی که در خرید سرور مجازی نیاز دارید را انتخاب کنید. به عنوان مثال، یک سرویس VPS خوب باید دارای سرور قوی و پشتیبانی با دانش فنی مناسب باشد. همچنین مسئله آپتایم و کیفیت سرورمجازی ها و هزینه ای که میکنین یک VPS ارزان با کیفیت بالا باید تهیه کنید از معیارهای مهم هستند.

چندین معیار در خرید VPS قابل بررسی است که به چند تا از این معیارهای مهم میپردازیم.

  1. 1- قیمت VPS
  2. 2- کیفیت سخت افزار
  3. 3- آپتایم
  4. 4- پشتیبانی سرور
  5. 5- نحوه مدیریت سرور مجازی
  6. 6- لوکیشن

قیمت در خرید VPS – سرور مجازی

قیمت و مزایای هر پلن سرور مجازی را باید مقایسه کنید، در هنگام انتخاب بسته میزبانی، قیمت VPS باتوجه به سخت افزاری که تهیه میکنید، فاکتور مهمی است که باید در نظر گرفته شود. قیمت خرید VPS بیشتر با الزامات خاص هر پلن مانند ظرفیت RAM، مقدار هارد، فرکانس CPU، پهنای باند تعیین می شود . ظرفیت RAM شما تعیین می کند که از چند وب سایت و برنامه همزمان میتوانید اجرا کنید، در حالی که پهنای باند مقدار داده ای است که می توانید در ماه ارسال یا دریافت کنید.

اینکه چقدر از همه منابع VPS نیاز دارید، باید به مصرف سایت ها و برنامه های اجرا شده در سیستم عامل نگاه کنید که چقدر ram, cpu, hdd و پهنای باند برای اجرای سایت در سرور مجازی نیاز دارید. از فاکتورهای دیگه خرید سرورمجازی سرعت است که یک فاکتور مهم در رتبه بندی موتورهای جستجو است و هرچقدر تنظیمات انجام شده در سرور مجازی بهینه تر باشد، باعث افزایش سرعت بارگذاری سایت میشود.

سرور مجازی VPS مدیریت شده یا مدیریت نشده

دو طرح میزبانی در خرید VPS بلوسرور دارد : وی پی اس بدون مدیریت و مدیریت شده. در سرور مدیریت نشده، تمام تنظیمات، اجرای سایت و بهینه سازی ها، مشکلاتی که در کار با سرور یا سایت ممکن است ایجاد بشه فقط با خود کاربر تهیه کنند سرور مجازی است، این مشکلات میتونه شامل مشکلات وب سرور، سیستم عامل، کنترل پنل ها باشد و در صورت انتخاب سرویس مدیریت شده، هاستینگ بسیاری از مشکلات مربوط به سرور، بهینه سازی و نگهداری وب سایت را مدیریت می کند، همانند سرورهای مدیریت شده Managed VPS Hosting liquidweb که شرایط خدمات را درج کرده.

پشتیبانی VPS

پشتیبانی هاستینگ برای خرید سرور مجازی از بلوسرور یا liquidweb را بررسی کنید، خدمات پشتیبانی می تواند به شما در نصب و نظارت سایت کمک زیادی کند. حتی طراحان سایت ها نیز هراز گاهی به کمک نیاز دارند. علاوه بر این، راهنمایی و حل مشکلات در هاستینگ نشانه مهارت سرویس دهنده سرور است. سایت های ارایه دهنده فروش VPS سطوح متفاوتی برای پشتیبانی را ارائه میکنند.

آپتایم سرور مجازی

در دسترس بودن و آپتایم سرور مجازی را بررسی کنید، هنگام انتخاب یک سرورمجازی VPS، بررسی در دسترس بودن و کارایی سرور نیز ضروری است و باید دیتاسنتری را برای خرید سرور مجازی ارزان خود انتخاب کنید که دارای آپتایم بالا و بدون اختلالی باشد. هرچقدر زمان آپتایم سرورمجازی بیشتر باشد، وب سایت شما قابل اطمینان تر خواهد بود و در دسترسی بودن وی پی اس برای رتبه بندی موتور جستجو مهم است. نمونه ای از آپتایم چند سرور قابل مشاهده است :

Uptime اندازه گیری قابلیت اطمینان برای خرید VPS است. معمولاً به صورت درصد ارزیابی می شود. به عنوان مثال، اگر دیدید که یک میزبان عدد 99% زمان فعال بودن سرور را نوشته است، به این معنی است که در یک دوره یک ماهه، این سرور مجازی به طور متوسط فقط برای یک دوره تقریبی بیش از 7 ساعت غیرفعال بوده است. آپتایم سرور مجازی Liquidweb و بلوسرور برابر 99.9% است.

لوکیشن وی پی اس

محل VPS برای اتصال سریعتر به سرور مهم است . اگر VPS را نزدیک کشور خود خریداری کنید، ارتباط روان تری با سرور مجازی خواهید داشت داشت. این امر به دلیل تاخیر و مقدار پینگ کم اتفاق می افتد و هنگامی که مقدار پینگ شما کم است، سریعتر و روانتر به سرور متصل می شوید. به عنوان مثال، اگر در کشور نزدیک ایران هستید و قصد تهیه سرور خارج دارید، می توانید یک سرور نزدیک ایران و با پینگ پایین سفارش دهید.

https://blueserver.ir/vps/finland-vps

https://blueserver.ir/vps/uae-vps

VPS بلوسرور

بلوسرور یکی از سرویس دهندگانی است که خدمات VPS ارزان را ارایه میکند، وقتی صحبت از وی پی اس می شود هاستینگ های زیادی در ارایه این خدمات وجود دارد و هر کدام از آنها دارای ویژگی هایی است که از رقبا متمایز میشود، پشتیبان باتجربه، آپتایم VPS ها، سخت افزار قوی از ویژگهای بلوسرور است. برای مشاهده آموزش های ویدیویی بلوسرور میتونید به آدرس آپارات زیر مراجعه کنید :

https://www.aparat.com/blueserver

نوشته معیارهای تاثیر گذار در خرید VPS مناسب اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code