گلکسی زد فولد ۴ سامسونگ شاید با حسگراثرانگشت زیرنمایشگر ۲ طرفه ارایه شود
1 min read

گلکسی زد فولد ۴ سامسونگ شاید با حسگراثرانگشت زیرنمایشگر ۲ طرفه ارایه شود

سامسونگ Galaxy Z Fold 3 یک گوشی بسیار غنی از ویژگی های منحصربه فرد است. با این حال، یک جنبه از یک تلفن هوشمند رده بالا، یعنی سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش را از دست می دهد. می توان صفحه غیرمعمول ترکیبی پلاستیک شیشه ای این گوشی را مسئول آن دانست. با این حال، طبق یک ثبت اختراع جدید، Galaxy Z Fold 4 می تواند سنسور اثر انگشت زیر صفحه را بازگرداند. در حقیقت گلکسی زد فولد ۴ سامسونگ شاید با حسگراثرانگشت زیرنمایشگر ۲ طرفه ارایه شود.

حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر ۲ طرفه گلکسی زد فولد ۴

وب سایت LetsGoDigital با اختراع سامسونگ در وب سایت سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) روبرو شد که در مورد حسگر اثر انگشت دو طرفه صحبت می کرد. این حسگر اثرانگشت در اصل، بین صفحه نمایش بیرونی و صفحه اصلی قرار می گیرد. از آنجا که صفحه جلویی از یک پنل AMOLED معمولی استفاده می کند، نباید مانند سایر تلفن های هوشمند در تأیید اثر انگشت مشکلی داشته باشد.

حق اختراع منتسب به گلکسی زد فولد ۴

تصاویر فوق ایده مناسبی در مورد محل قرارگیری سنسور اثر انگشت به ما می دهد. همچنین می افزاید که هر دو سنسور از طریق PCB (برد مدار چاپی) با صفحه اصلی ارتباط برقرار می کنند. جالب است بدانیم سامسونگ از چه ترفندهایی استفاده می کند تا حسگر اثر انگشت صفحه نمایش دوم کار خود را انجام دهد.

در حالی که در ثبت اختراع به صراحت آن ذکر نشده است، سامسونگ می تواند همه چیز را با هم مخلوط کرده و از ترکیبی از سنسورهای اثر انگشت اولتراسونیک و نوری استفاده کند. نمایشگر بیرونی می تواند از نمونه اولتراسونیک و صفحه اصلی از حسگر نوری استفاده کند. سنسور اثر انگشت نوری روی صفحه اصلی باید نسبتاً آسان کالیبراسیون شود، اگرچه تسلط بر آن چند بار طول می کشد.

در بررسی Galaxy Z Fold 3 مشخص شد که سنسور اثر انگشت کنار دستگاه کار فوق العاده ای انجام داده است. به طور دقیق، هیچ دلیلی وجود ندارد که سامسونگ به جایگزینی آن با نمونه زیرنمایشگر بپردازد، اما این امر به جداسازی گلکسی Z Fold 4 از نسخه های قبلی و همچنین تبدیل شدن به اولین گوشی تاشو جهان مجهز به این فناوری کمک می کند.

نظر شما چیست؟ حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر را می پسندید یا خازنی های کنار نمایشگر را؟

نوشته گلکسی زد فولد ۴ سامسونگ شاید با حسگراثرانگشت زیرنمایشگر ۲ طرفه ارایه شود اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code