1 min read

درباره ارز دیجیتال dydx بیشتر بدانیم

ارز دیجیتال dydx چیست؟

پول دیجیتال آن چیزی است که قطعا در سالها، دهه ها و صده های آینده حرف اول را در بازار می زند. احتمالا در آن زمان دیگر پول های رایج امروزی کاربرد نداشته باشند. ارز دیجیتال یک پول کاملا علمی است چرا که از مبانی رمزنگاری، الگوبرداری می کند و بر اساس فناوری بلاک چین از شفافیت، غیر متمرکز بودن و تغییر ناپذیر بودن بهره می برد.

اگر برای شما سوال است که فناوری بلاک چین چیست؟ بطور کاملا خلاصه باید بگوییم که این فناوری مربوط به شبکه ی اینترنت است اما یک تفاوت اصلی با آن دارد. و آن تفاوت این است که اطلاعات بصورت متمرکز در آن ذخیره نمی شوند. این فرآیند باعث می شود تا هیچ کسی نتواند با هک یا سایر روش های ردیابی اینترنتی، به اطلاعات موجود دسترسی پیدا کند. بلاک چین این خاصیت را دارد که امنیت را تا حد زیادی بالا برده. و ضریب دزدی، سرقت، هک و… را به صفر می رساند.

با این تواصیف به نظر می رسد که ارز دیجیتال، پدیده ی جالبی باشد. پس، حالا که با فناوری بلاک چین و ماهیت پول های دیجیتالی آشنا شدیم وقت آن رسیده تا با یکی از کاربردی ترین ارزهای دیجیتال نیز آشناتر شویم. این ارز دیجیتال dydx نام دارد.

پس با بیتمینو همراه باشید تا با هم این واحد پول جدید را بیشتر بشناسیم.

همه چیز درباره ارز دیجیتال DYDX

ارز دیجیتال dydx در حال حاضر یکی از بزرگترین بازیگران، در دنیای ارزهای دیجیتال یا digital currency به حساب می آید. این توکن که به تازگی به منتشرشده است قدم بزرگی در راه رسیدن به پلتفرم های غیر متمرکز به حساب می آید. لازم به ذکر است که این پروژه تنها گزیده ای از انتقال بزرگ پروژه‌ های مختلف به راهکارهای لایه دو محسوب می گردد. گفتنی است که این اقدام در جهت فعالیت در محیطی با هزینه کمتر به انجام رسیده است.

تاریخچه این توکن به اواخر تابستان 1400 برمیگردد. که این رمز ارز در صرافی بزرگی چون سوشی سوآپ، بایننس و… لیست شد. در همین مدت زمان کوتاه نیز توانسته است طرفداران زیادی را به خود جذب نماید. این پروتکل بر بستر بلاکچین اتریوم فعال است. گفتنی است که این پروتکل غیر متمرکز همچنین از قابلیت هایی چون قابلیت‌ وام‌گیری و وام‌دهی، مارجین، اسپات و… بهره می برد.

لازم به ذکر است ارز دیجیتال dydx به شیوه ی یک صرافی غیرمتمرکز یا (DEX) فعالیت می کند و این فعالیت بر بستر اتریوم اتفاق می افتد. این آیتم از مزایایی چون مدیریت، ترید و ذخیره‌سازی دارایی‌ها برخوردار است و این مهم را با استمداد از قراردادهای هوشمند ممکن می‌کند. ارز دیجیتال dydx یک پروتکل متن‌باز است که از ویژگی هایی چون شفافیت و رایگان بودن بهره می برد. ناگفته نماند که ارائه زیرساخت‌هایی برای معامله رمز ارزهای ERC-20 آنهم به‌صورت همتابه‌همتا از دیگر ویژگی هایی است که این رمز ارز را بیش از گذشته پرطرفدار می سازد.

یک نکته ی جالب درباره استفاده از این رمز ارز، اینکه افراد به منظور بهره بردن از آن به هیچ عنوان به ثبت‌نام، و تکمیل فرایند احراز هویت نیاز ندارد. در واقع آنها می توانند بدون واگذاری اختیار رمز ارزهای خود به یک متصدی از آن استفاده نمایند.

همچنین راه‌ حل‌ مقیاس‌پذیری لایه دو آن پروتکلی است که این آیتم از آن بهره می برد. که بیشتر به منظور اجرای معاملات قراردادهای دائمی انجام می گردد. گفتنی است این در حالی اتفاق می افتد که معاملات مارجین (Margin)، معاملات اسپات (Spot)، وام‌دهی و وام‌گیری و… همچنان در بستر لایه یک شبکه به انجام می‌رسند.

لازم به ذکر است که به‌ مدد راه‌ حل‌های لایه ۲ ارز دیجیتال dYdX، افراد قادر خواهند بود تا قراردادهای دائمی را با هزینه خیلی ناچیز، کارمزد فوق العاده کم و کمترین سرمایه مورد نیاز، ترید کنند.

ارز دیجیتال dydx چه هدفی را دنبال می کند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که پروسه های وام دادن و وام گرفتن، از محصولات اولیه در فضای امور مالی غیرمتمرکز به حساب می آیند. نام دیگر این فضای مربوط به امور مالی غیر متمرکز defi است. شاید در نگاه اول این پروتکل مثل و مانند مابقی پروتکل های موجود در defi به نظر بیاید. اما لازم به ذکر است که پلتفرم dydx

به دنبال راه حلی برای توسعه پروتکل های پیشرفته ی ترید غیر متمرکز می باشد. همانگونه که قبل تر گفتیم این یک صرافی غیر متمرکز است که در نهایت می خواهد ابزارهای سنتی بازار معاملات را وارد دنیای بلاکچین نماید. گفتنی است که این ابزارهای معاملاتی در بیشتر موارد به پلتفرم های معاملات متمرکز چون بایننس منحصر هستند که ارز دیجیتال dydx یا صرافی تغییر ناپذیر dydx در صدد است تا با انجام کارهایی چون ایجاد قراردادهای دائمی در فضای غیر متمرکز به توسعه این فرایند ( یعنی غیرمتمرکز کردن) کمک کند.

صرافی غیر متمرکز dydx چگونه کار می کند؟

پیشتر گفتیم که dYdX بر روی بستر پلتفرم اتریوم جای گرفته است. این شبکه بلاکچینی مشکلات خاص خودش را دارد. از مشکلات آن می توان به شلوغی، ازدحام داده، مقیاس پذیری پایین و… اشاره کرد.

گفتنی است که آیتم اتریوم در هر لحظه فقط قادر است تا 15 تراکنش را به انجام برساند. و همانطور که قابل حدس است با توجه به رشد فزاینده ی پلتفرم هایی از این دست، این مقدار تراکنش در هر لحظه نه تنها کافی نیست که حتی خیلی کم است.

البته جای هیچ نگرانی نیست چون همانطور که پیشتر هم اشاره کردیم، پلتفرم غیر متمرکز dYdX در حال حاضر به هدف آسان نمودن معاملات و انجام سریع تراکنش ها در حال اقدام است.

توکن dydx چیست؟

DYDX نام ارز دیجیتال این پلتفرم غیر متمرکز می باشد. که یک توکن ERC20 است.اگر میخواهید توکن این پروژه را خرید نمایید لازم به ذکر است که استیکینگ یا سپرده‌گذاری در استخرهای USDC یا DYDX بهترین راه برای بدست آوردن توکن این پروژه می باشد. گفتنی است که ارز دیجیتال DYDX یک توکن قدرت مند است. و این بدین معناست که هولدرهای dydx قادر به ثبت پروپوزال بوده و می توانند در نظر سنجی های مرتبط با پروتکل مشارکت نمایند.

در این مقاله از ارز دیجیتال DYDX گفتیم، موارد مرتبط با آن را نیز بطور مختصر توضیح دادیم و به منظور کسب اطلاعات بیشتر راجع به قیمت DYDX می توانید با بیتمینو در ارتباط باشید.

نوشته درباره ارز دیجیتال dydx بیشتر بدانیم اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code