سونی Xperia Pro I با حسگر تصویر ١ اینچی، دیافراگم متغیر و Snapdragon 888 معرفی شد!
1 min read

سونی Xperia Pro I با حسگر تصویر ١ اینچی، دیافراگم متغیر و Snapdragon 888 معرفی شد!

سونی مانند برندهای چینی و حتی دیگر رقبای خود، خیلی فعال نیست. اما ژاپنی‌ها سیاست‌هایی دارند که سبب می‌شود تا حدودی از بقیه متمایز باشند. سونی امروز از گوشی جدید خود با نام Xperia Pro I رونمایی کرده است. این گوشی، دارای سیستم دوربین پیشرفته‌تری است.

مشخصات فنی و قیمت سونی Xperia Pro I

سونی اوایل امسال از Xperia 1 III پرده برداشت. این گوشی، دارای دوربین تله فوتو با فاصله کانونی متغیر بود.

سونی اکسپریا ۱ مارک ۳ با Snapdragon 888 و دوربین تله متغیر رسما معرفی شد

پس از آن، سونی از گوشی پرچمدار جدیدی رونمایی نکرد. چند روز پیش بود که سونی اعلام کرد به زودی از نسل جدید محصولات Xperia رونمایی می‌کند. به گزارش EqualLeaks، سرانجام رویداد جدید سونی برگزار شده است. در این رویداد، سونی از گوشی Xperia Pro I پرده برداشت. در ادامه، نگاهی به مشخصات این گوشی داریم.

در همین ابتدا باید بگوییم که این دستگاه، خیلی از Xperia 1 III متفاوت نیست. به طور مثال، ما بیشتر شاهد وجود تفاوت‌هایی در بخش دوربین هستیم. نمایشگر این گوشی، ۶.۵ اینچی است و مانند Xperia 1 III، از نوع AMOLED است و وضوح 4K و رفرش ریت ١٢٠ هرتزی دارد. نرخ حساسیت لمسی آن برابر با ٢۴٠ هرتز است. قاب جلویی این گوشی با گوریلا گلس ویکتوس و پشت آن نیز با گوریلا گلس ۶ محافظت می‌شود. مغز متفکر Xperia Pro I، همان Snapdragon 888 در Xperia 1 III است و شاهد به کارگیری نسخه پلاس نیستیم.

اسنپدراگون ۸۸۸ / Snapdragon 888 کوالکام رسما معرفی شد: همان Snapdragon 875 مورد انتظار

ضخامت این دستگاه، برابر با ٨.٩ میلی متر است. اما چه چیزی سبب این ضخامت شده است؟ یکی از دلایل آن، سیستم دوربین پیشرفته است. چرا که دوربین اصلی سه گانه سونی Xperia Pro I، متشکل از سنسورهای ١٢+١٢+١٢ مگاپیکسلی است. سنسور اصلی این گوشی، اندازه تقریبی ١ اینچی دارد. این سنسور، متعلق به خود سونی است و RX100 نام دارد. نکته دیگر، این است که Xperia Pro I از مکانیزم دیافراگم متغیر بهره می‌برد. به لطف این مکانیزم، می‌توان نورگیری بهتری را بسته به محیط عکاسی و فیلم برداری داشت.

در وهله بعد، این گوشی از سیستم زوم ضعیف‌تری نسبت به Xperia 1 III استفاده می‌کند. به طوری که فاصله کانونی لنز تله فوتو، به ۵٠ میلی متر کاهش یافته است و شاهد قابلیت زوم ٢ برابری اپتیکال هستیم. حسگر تصویر دیگر، در دوربین فوق عریض به کار رفته است. سونی یک حسگر 3D iToF را برای گوشی جدیدش در نظر گرفته است. این حسگر سه بعدی، سبب افزایش دقت و سرعت فوکوس می‌شود. لنز دوربین اصلی این دستگاه، ساخت ZEISS است و Tessar T* Lens نام دارد. در نهایت، دوربین سلفی تکی این گوشی در بالای نمایشگر آن تعبیه شده است.

سیستم عامل این دستگاه، اندروید ١١ پیش فرض است. با توجه به سیاست‌های سونی، انتظار می‌رود که حداقل شاهد ارائه دو به روزرسانی اساسی اندروید برای Xperia Pro I خواهیم بود. همچنین وزن این دستگاه، برابر با ٢١١ گرم است. ١٢ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5 به همراه ۵١٢ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1، اکسپریا Pro I را همراهی می‌کنند.

استانداردهای اعطا شده به این گوشی، IPX5 و IPX8 برای مقاومت در برابر آب و IPX6 برای مقاومت در برابر گرد و خاک هستند. ظرفیت باتری این گوشی، برابر با ۴,۵٠٠ میلی آمپر ساعت است. متأسفانه مانند Xperia 1 III، این گوشی از فناوری شارژ بی سیم پشتیبانی نمی‌کند. بلوتوث این گوشی، نسخه جدیدتر ۵.١ را داراست. جک ٣.۵ میلی متری هدفون و درگاه Type-C در سونی Xperia Pro I حضور دارند. در نهایت، این گوشی از اسپیکر استریو با فناوری صدای Dolby Atmos برخوردار شده است. سونی در نظر دارد تا این گوشی را با قیمت ١,٧٩٩ دلار آمریکا به فروش برساند.

نظر شما در مورد سونی Xperia Pro I چیست؟ فکر می‌کنید که کدام ویژگی آن جذابیت بیشتری دارد؟ آیا قیمت این گوشی مناسب است؟

نوشته سونی Xperia Pro I با حسگر تصویر ١ اینچی، دیافراگم متغیر و Snapdragon 888 معرفی شد! اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code