آپدیت iOS 15.1 و iPadOS 15.1 ارائه شد: همین حالا نصب کنید!
1 min read

آپدیت iOS 15.1 و iPadOS 15.1 ارائه شد: همین حالا نصب کنید!

اپل یک اکوسیستم متنوع، اختصاصی و یکپارچه را در اختیار دارد. به روزرسانی‌های iOS و iPadOS، به صورت مرتب ارائه می‌شوند و اپل از این جهت بی رقیب است. آپدیت iOS 15.1، جدیدترین به روزرسانی سیستم عامل iOS است. در ادامه، نگاهی به تغییرات این نسخه و همچنین دلایل نصب آن خواهیم داشت.

آپدیت iOS 15.1 و iPadOS 15.1 برای دستگاه‌های واجد شرایط منتشر شد

بیش از ١ ماه پیش از نسخه بتای آپدیت iOS 15.1 صحبت کردیم. اما امروز، نسخه نهایی آن نیز از راه رسید.

آپدیت iOS 15.1 بتا و iPadOS 15.1 بتا با ویژگی SharePlay منتشر شدند

به گفته Slashgear، امروز کوپرتینویی‌ها به روزرسانی جدید iOS 15.1 و iPadOS 15.1 را با مجموعه‌ای از پیشرفت و اضافه شدن ویژگی‌ها در کنار سیلی از رفع باگ‌ها ارائه کردند. در لیست رفع اشکالات این به روزرسانی، مواردی چون فریز شدن صفحه قفل، مشکلات تشخیص وای فای، بسته شدن کیف پول مجازی، ذخیره سازی در برنامه Photos و مشکلات گزارش در برنامه آب و هوا به چشم می‌خورد. همچنین این به روزرسانی جدید، جدیدترین وصله امنیتی اپل را برای iOS 15.1 و iPadOS 15.1 به همراه دارد. این وصله امنیتی، متعلق به همین دیروز است.

در این به روزرسانی، مشکلات شناسایی شبکه Wi-Fi مرتفع می‌شود. همچنین مشکل دیگری که سبب می‌شد در هنگام استفاده از VoiceOver با چندین گذرواژه، از Wallet خارج شوید نیز برطرف شده است. اما این تمام ماجرا نیست. چرا که آپدیت iOS 15.1 باعث می‌شود تا الگوریتم‌های تخمین عمر باتری بهتر شوند و همچنین ایرادات صفحه قفل در سری آیفون ١٢ حل شوند.

در کنار آن، iOS 15.1 ایرادات مربوط به نمایش رنگ‌های نادرست را در برنامه آب و هوا را درست می‌کند. دیگر مشکلات این برنامه نیز حل شده‌اند. برخی از کاربران، پیش‌تر گزارش داده بودند که مشکلاتی در وارد کردن عکس‌ها و ویدئو‌ها در Photos وجود دارد. اما هم اکنون به لطف این به روزرسانی، دیگر مشکلی وجود ندارد.

ویژگی جدیدی که در iOS 15.1 اضافه شده است، پشتیبانی از زبان ماندارین چین (تایوان) برای ترجمه زنده در سراسر سیستم است. اگر صاحب آیفون ١٣ پرو یا آیفون ١٣ پرو مکس هستید،این به روزرسانی حالت فیلم برداری ProRes را به گوشی شما اضافه می‌کند. یک دکمه مخصوص نیز به دوربین افزوده می‌شود که از جابجایی خودکار به حالت ماکرو، جلوگیری می‌کند.

آپدیت iOS 15.1، تمام ویژگی‌های SharePlay را به ارمغان می‌آورد. کابران هم اکنون می‌توانند از اشتراک گذاری محتوای نمایشگر در FaceTime بهره ببرند. کابران می‌توانند همزمان با ادامه تماس FaceTime، یک ویدئوی به اشتراک گذاشته شده را در Apple TV تماشا کنند. کنترل‌های مشترک در این به روزرسانی، به افراد کاربرانی که در تماس هستند اجازه می‌دهد تا محتوای ویدئویی را متوقف کنند یا سرعت پخش آن را کنترل کنند و کارهای مشابهی را انجام دهند. صدای هوشمند نیز در صورت بلند بودن صدای فرد مقابل، آن را بهینه سازی و کم می‌کند.

این به روزرسانی، می‌بایست تاکنون در دسترس دستگاه شمر قرار گرفته باشد. اگر می‌خواهید این به روزرسانی را دریافت کنید، دستگاه شما می‌بایست آیفون ۶ اس یا مدل‌های بالاتر از آن باشد. آیپاد تاچ نسل هفتم و برای آیپدها، آیپد ۵، آیپد مینی ۴ و آیپد Air 2، پایین‌ترین مدل‌ها در هر سری هستند که می‌توانند دریافت کننده iOS 15.1 و iPadOS 15.1 باشند. از سوی دیگر، امروز tvOS 15.1 برای Apple TV 4K و Apple TV HD منتشر شده است. آپدیت WatchOS 8.1 هم برای اپل واچ سری ٣ به بعد انتشار یافته است.

نظر شما در مورد ارائه آپدیت iOS 15.1 چیست؟ آیا آن را نصب کرده‌اید؟ فکر می‌کنید که باگ‌ها به کل رفع شده باشند؟

نوشته آپدیت iOS 15.1 و iPadOS 15.1 ارائه شد: همین حالا نصب کنید! اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code