مدیاتک ادعا می‌کند که بزرگترین سازنده تراشه در دنیا است
1 min read

مدیاتک ادعا می‌کند که بزرگترین سازنده تراشه در دنیا است

مدیاتک در گذشته چیپست هایی با بهینه سازی ضعیف و پشتیبانی محدود را عرضه می‌کرد. به همین دلیل حتی پس از گذشت سال ها، برخی از کاربران تراشه های دیگر را به این شرکت تایوانی ترجیح می‌دهند. با این حال هیچکس نمی‌تواند انکار کند که این شرکت بخش تراشه های خود را بازسازی کرده است. استراتژی مدیاتک با ساخت تراشه های Helio و Dimensity 5G تغییر کرده است. اکنون Mediatek ادعا می‌کند که بزرگترین سازنده تراشه گوشی های هوشمند در دنیاست.

مدیاتک اکنون به تهدیدی برای کوالکام تبدیل شده است

بزرگترین مزیت Mediatek نسبت به رقبای خود، قیمت مقرون به صرفه تر است. این روزها که شرکت‌های سازنده گوشی های هوشمند می‌خواهند فناوری 5G را به گوشی های اقتصادی خود بیاورند، مدیاتک نیز از این فرصت استفاده کرده و با عرضه تراشه های 5G مقرون به صرفه سعی در افزایش درآمد خود دارد. امروزه، تراشه های Dimensity توسط کاربران بیشتری و همچنین توسط شرکت های بیشتری نسبت به گذشته استفاده می‌شود. حتی شریک قدیمی کوالکام، یعنی وان پلاس برای اولین بار از تراشه مدیاتک در OnePlus Nord 2 استفاده کرد.

طبق گزارش درآمد سه ماهه سوم این شرکت، مدیاتک به بزرگترین تولیدکننده تراشه در دنیا تبدیل شده است. این شرکت می‌گوید:«ما اکنون بزرگترین سازنده تراشه گوشی های هوشمند در سطح جهان هستیم. سهم بازار گوشی های هوشمند اندرویدی ما در آمریکای شمالی در سال ۲۰۲۱ از ۳۵ درصد فراتر خواهد رفت.»

بسیاری از شرکت های بزرگ نیز از تراشه های Mediatek استفاده می‌کنند

مطابق با گزارش منبع، شرکت تولیدکننده قطعات نیمه هادی فابلس در سه ماهه سوم سال جاری میلادی ۱۳۱,۰۷۴ میلیون دلار تایوان افزایش درآمد داشته است. این افزایش درآمد به دلیل تولید محصولات رده بالاتر و یا افزایش تقاضای بالا برای تمام خطوط اصلی تولید بوده است.

شاید امروزه Mediatek اولین انتخاب بسیاری از مشتریان نباشد. اما این شرکت در حال تبدیل شدن به اولین انتخاب بسیاری از سازندگان تلفن های هوشمند است. و دیگر امروزه صرف نظر از خرید یک گوشی به دلیل داشتن تراشه های مدیاتک کمی دشوار به نظر می‌رسد. به عنوان مثال، سری جدید Redmi Note 11 با تراشه های Dimensity عرضه می‌شود. و سری Redmi Note هنوز یکی از محبوب ترین گوشی های شیائومی است. با این حال، شیائومی این بار به طور کامل برای یکی از پرفروش ترین گوشی های هوشمند خود به سراغ این تراشه ساز تایوانی رفته است.

استفاده از تراشه Dimensity 2000 در تعداد بیشتری از پرچمدار سال ۲۰۲۲

یکی از دلایل بی اعتمادی کاربران به Mediatek به دلیل عدم رعایت GPL است. این امر امکان فعالیت توسعه دهندگان شخص ثالث را محدود می‌کند. و بالعکس رعایت این موضوع توسط کوالکام یکی از دلایل شکوفایی و استفاده بیشتر از تراشه های این شرکت در دنیای گوشی های اندرویدی بوده است. همچنین، کوالکام مطمئناً برنامه ای برای تسخیر مجدد بازار تراشه های میان رده و پایین رده خواهد داشت. البته اکنون نیز نباید فراموش کرد که این سازنده تراشه مستقر در ایالات متحده، در بخش چیپست های پرچمدار همچنان می‌درخشد و انتخاب بسیاری از تولید کنندگان تلفن های هوشمند است. با این حال، ممکن است در سال آینده با عرضه Dimensity 2000 شرایط تغییر کند. این تراشه با معماری ۴ نانومتری تولید شده و مشخصاتی نزدیک به اسنپدراگون ۸۹۸ و اگزینوس ۲۲۰۰ سامسونگ خواهد داشت.

نظر شما چیست؟ آیا تجربه استفاده از تراشه های Mediatek را داشته اید؟

نوشته مدیاتک ادعا می‌کند که بزرگترین سازنده تراشه در دنیا است اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code