بیت‌کوین همیشه بهترین گزینه نیست! بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری …
1 min read

بیت‌کوین همیشه بهترین گزینه نیست! بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری …

با همه هیاهوها در بازار ارزهای دیجیتال، سرمایه‌گذارانی که به دنبال ورود به حوزه کریپتوکارنسی هستند، سؤالات مختلفی دارند که باید به آنها پاسخ داده شود. بسیاری از مردم در این فکر هستند که بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌ گذاری در این بازار کدام ارز است؟ آیا باید فقط روی بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کنند یا خیر! آیا باید از یک ارز زیاد بخرند؟ یا پول خود را بین دو یا چند ارز دیجیتال مختلف تقسیم کنند؟ در این محتوا به سؤالات شما پاسخ می‌دهیم.

آیا بیت‌کوین برای یک سرمایه‌گذار معمولی خطرناک است؟

در اواخر سال 2016، شما می‌توانستید یک بیت‌کوین را با قیمت حدود 1000 دلار خریداری کنید. اما امروزه ارزش یک بیت‌کوین بیش از 60 برابر آن است. این خبر خوبی برای افرادی است که روی این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کردند و حتی اگر آن زمان خرید بیت‌ کوین به مقدار کم را انجام داده بودند، در حال حاضر سود خوبی کسب کرده‌اند.

در نیمه اول سال جاری شاهد افزایش چشمگیری در بازار ارزهای دیجیتال بودیم. ارزهایی مانند بیت‌کوین، اتریوم، کاردانو، دوج‌کوین و تتر که سهم بسیار بیشتری از این بازار را دارند در سه‌ماهه اول سال 2021 بسیار محبوب شدند. این شوق منجر به ظهور ارزهای دیجیتال جدید مانند مینی سواپ، پولکادات، سولانا و… شد.

درحالی‌که خرید بیت‌کوین و سایر ارزها می‌تواند به معنای کسب بازدهی بالاتر باشد، می‌تواند ضررهای بزرگ نیز داشته باشد. به همین خاطر اهمیت تحلیل و بررسی روند ارزها بسیار حائز اهمیت است. اولین گام در بررسی یک ارز دیجیتال مطالعه Whitepaper است که به بررسی ارزهای دیجیتال و پروژه‌های آن‌ها می‌پردازد.

یکی از داغ‌ترین ارزهای دیجیتال موردتوجه در سال 2021 بیت‌کوین (BTC) می‌باشد. این ارز دیجیتال زمانی که وارد مبادلات سال 2021 شد فقط 30000 دلار بود و در عرض چند ماه ارزش آن بیش از دوبرابر شد و به بیش از 60000 دلار هم رسید.

ازآنجایی‌که بیت‌کوین یک کاتالیزور برای صنعت ارزهای دیجیتال است پس از افزایش قیمت آن، بسیاری از ارزهای معروف مانند اتریوم (ETH) و کاردانو (ADA)، دوج‌کوین (DOGE) نیز به این رالی صعودی پیوستند و با افزایش ارزش مواجه شدند.

در 14 آوریل 2021 که قیمت بیت‌کوین از تراکم چندساله خود خارج شد و اوج گرفت، قیمت آن به بیش از 64000 دلار رسید و توجه عده زیادی از معامله گران را به خود جلب کرد، اما تا اواسط ماه جولای به‌شدت سقوط کرد و نزدیک به 30،000 دلار نیز معامله شد و تا پایان سپتامبر به‌سختی به سطح 40،000 دلار رسید.

اما اخیراً بیت‌کوین توانست مجدد به سقف قیمتی خود برگردد و با شکست 62500 دلار می‌تواند موجبات صعود تا 77000 دلار را فراهم کند.

خرید بیت‌کوین یا سایر ارزهای دیجیتال؟

برای فعالیت در بازار رمزارزها یا به قول عامیانه ثبت ‌نام بیت‌ کوین یا همان ایجاد حساب کاربری و کیف پول جهت خرید بیت‌کوین یا سایر ارزها چه گونه باید اقدام کرد؟ روش‌های متداول خرید ارزهای دیجیتال از جمله بیت‌کوین شامل موارد زیر است:

· صرافی ارزهای دیجیتال

چگونه بهترین صرافی ارزهای دیجیتال را انتخاب کنیم؟ می‌توانید با جست‌وجو و بررسی عملکرد صرافی‌ها، مقایسه مزایا و معایب آن‌ها، تنوع ارزهای قابل معامله و… صرافی آنلاین و معتبری مانند نوبیتکس، ولکس، بایننس، کوینکس و.. برای معاملات ارزهای دیجیتال خود انتخاب کنید. پس از ثبت ‌نام در صرافی‌ های ارز دیجیتال، با پرداخت کارمزد به‌راحتی می‌توانید معاملات خود را بر روی پلت فرم صرافی انجام دهید.

· ساخت کیف پول دیجیتال

کیف پول دیجیتال (یا کیف پول الکترونیکی) از جمله Exodus، Tezor، Keepkey، Trus، Coinomi یک سیستم مبتنی بر نرم‌افزار است که به طور ایمن اطلاعات پرداخت و رمز عبور کاربران را برای روش‌های پرداخت و وب‌سایت‌های متعدد ذخیره می‌کند و کاربران می‌توانند به‌راحتی و به‌سرعت خرید خود را انجام دهند. کیف پول‌های دیجیتال را می‌توان همراه با سیستم‌های پرداخت موبایلی استفاده کرد که به مشتریان امکان می‌دهد با تلفن‌های هوشمند خود هزینه را پرداخت کنند.

سرمایه‌گذاری در سایر ارزهای دیجیتال

در بین تنوع ارزهای دیجیتال قابل، تنها بیت‌کوین را به‌عنوان ارز سودده انتخاب نکنید. بسیاری از ارزها هستند که هنوز از ارزش خود فاصله دارند.

به‌عنوان‌مثال؛ به طور معمول آلت‌کوین‌ها در مقایسه با بیت‌کوین، سرمایه‌گذاری با ریسک بالاتری هستند، اما اغلب بازده بالاتری را در یک بازار صعودی ارائه می‌کنند. برعکس، آلت‌کوین‌ها معمولاً در بازارهای نزولی بیشتر کاهش می‌یابند. به‌طورکلی، ارزهای دیجیتال باارزش بازار کمتر، نسبت به ارزهای دیجیتال بزرگ و معتبرتر مانند بیت‌کوین و اتریوم، نوسان بیشتری دارند.

در تصویر زیر نمودار کاردانو را مشاهده می‌کنید که در صورت نگهداری با دید بلندمدت تا 70درصد هم می‌توانید سود کسب کنید. در سایر ارزها مانند سولانا (SOL)، ماتیک (MATIC) تا 50 الی 60 درصد سود هم می‌توان انتظار کسب سود داشت.

دارایی‌های کریپتو حتی در یک روز به طور قابل‌توجهی نوسان می‌کنند. توصیه می‌کنیم برای کاهش ریسک سرمایه‌گذاری خود، پس از درنظرگرفتن ارزش بازار ارزهای دیجیتال، موقعیت بازار و پتانسیل قیمت آتی سایر ارزها با انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در بلندمدت، از سود سایر ارزها یا آلت‌کوین‌ها نیز بهره‌مند شوید

در پایان

بهترین ارزهای رمزنگاری شده در سال 2021 عبارت‌اند از بیت‌کوین، اتریوم، لایت‌کوین، ریپل، کاردانو (ADA) و سولانا ( SOL)، ماتیک (MATIC)و… که پتانسیل رشد در بلندمدت را دارند. می‌توانید برای کاهش ریسک سبد سرمایه‌گذاری‌تان، ارزهای دیگر با پتانسیل رشد یا آلت‌کوین‌ها را نیز خریداری کنید و باتوجه‌به تنوع سبد سرمایه‌گذاری‌تان خرید بیت‌کوین به مقدار کم یا با درصدی مشخص را در کنار سایر ارزها داشته باشید تا در مواقع اصلاح قیمت بیت‌کوین، از سودهای این بازار بی‌بهره نباشید.

نوشته بیت‌کوین همیشه بهترین گزینه نیست! بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری … اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code