با وضعیت فعلی بازار خرید کدام گوشی ها به صرفه است؟
1 min read

با وضعیت فعلی بازار خرید کدام گوشی ها به صرفه است؟

امروزه داشتن گوشی هوشمند یکی از نیازهای روزمره زندگی است، با گسترش فضای مجازی و بروزتر شدن شبکه های اجتماعی، کاربران هنگام خرید گوشی حساسیت بیشتری به خرج میدهند. اما میان دریایی از برند ها و بازه های قیمتی مختلف، بررسی گوشی و انتخاب گوشی مناسب کار سختی است!

با توجه به نوسانات قیمت دلار اکثر گوشی های موجود در بازار به صورت هفتگی جا به جایی قیمت دارند و این اتفاق انتخاب را سخت تر از همیشه کرده. در این بین گوشی هایی هستند که در بازه قیمتی خود ارزش خرید بالایی دارند، ارزش خرید بالا در بازه قیمتی یعنی نسبت به رقبای خود از سخت افزار، دوربین، نمایشگر و طراحی بهتری برخوردار هستند. در ادامه به معرفی تعدادی از این موبایل ها خواهیم پرداخت.

برنده بازه قیمتی زیر ده ملیون شیائومی POCO F3

گوشی POCO F3 شیائومی اوایل فروردین ماه معرفی شد و بعد از انتظار های زیادی اواخر خرداد 1400 وارد ایران شد. این گوشی مانند سایر گوشی های POCO از طراحی خاص و جذابی برخوردار بود. نمایشگر قوی این گوشی به طور کامل همه گوشی های رقیب را کنار زده و با اندازه 6.67 اینجی و رزولیشن 1080X2400 و نرخ تازه سازی 120 هرتزی حرف زیادی برای گفتن دارد. این گوشی از باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4520 میلی آمپر ساعت استفاده کرده و یک شارژر 33 واتی درون جعبه این گوشی قرار دارد. سنسور واید 48 مگاپیکسلی، سنسور اولترا واید 8 مگاپیکسلی و سنور ماکرو 5 مگاپیکسلی بخش دوربین POCO F3 را تشکیل داده اند. سیستم عامل این گوشی هنگام جعبه گشایی اندروید 11 و رابط کاربری اختصاصی شیائومی است.

پیشتاز بازه 10 تا 15 ملیون سامسونگ Galaxy A52s

سامسونگ Galaxy A52s گوشی از نظر طراحی و ظاهر تفاوت با A52 ندارد و زبان طراحی میان رده های سامسونگ در این گوشی نیز دیده میشود. این گوشی از یک نمایشگر 6.5 اینچی به شدت با کیفیت سوپرآمولد با رزولوشن 1080 در 2400 با نرخ تازه سازی 120 هرتزی استفاده کرده است. گلکسی A52s 5G به یک باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی مجهز شده است. دوربین گلکسی ای52 اس از چهار‌گانه: 64 واید + 12 التراواید + 5 ماکرو + 5 تشخیص عمق تشکیل شده است و دوربین این گوشی در حد خود کیفیت مناسبی دارد. سیستم عامل این گوشی برای اولین بار استفاده رابط کاربری One UI 3.1 بر پایه اندروید 11 است.

بازه 15 تا 20 ملیون قدیمی اما قوی! سامسونگ Galaxy S21

سامسونگ Galaxy S21 عضو کوچک خانواده سری S21 سامسونگ است که بعد از گذشت حدود یکسال از معرفی هنوز در بازه قیمتی خود بهترین است. زبان طراحی این گوشی شبیه هم خانواده های خود است و تفاوت آنچنانی با سایر خانواده خود ندارد. نمایشگر Dynamic AMOLED 2X با رزولیشن 1080 در 2400 و نرخ تازه سازی 120هرتزی به همراه پشتیبانی از HDR 10+ کیفیت خارق العاده ای دارد و رنگ ها را به شدت طبیعی و جذاب نمایش میدهد. باتری این گوشی 4000 میلی آمپر است که از فست شارژ 25 وات پشتیبانی میکند اما مشکل قضیه عدم وجود شارژر در جعبه این گوشی هنگام تحویل به شماست. بخش دوربین این گوشی از سه لنز 12 مگاپیکسل سنسور اصلی، 64 مگاپیکسلی تله فوتو و 12مگاپیکسلی اولترا واید تشکیل شده است. دوربین این گوشی در حد یک پرچمدار عملکرد قابل قبولی دارد. رابط کاربری این گوشی One UI 3 است که قابل بروزرسانی است.

برنده بازی بازه قیمتی بالای بیست ملیون، سامسونگ Galaxy S21 Ultra

سامسونگ Galaxy S21 Ultra از نظر طراحی شباهت زیادی به هم خانواده های خود دارد. صفحه نمایش فوق العاده این گوشی با رزولوشن 1440×3200 و نرخ تازه سازی 120 هرتزی با فناوری آداپتیو حس خوبی را هنگام کار کردن به شما منتقل خواهد کرد. باتری 5000 میلی آمپری کاملا شما را حین استفاه های طولانی مدت راضی خواهد کرد. دوربین این گوشی لنز 108 مگاپیکسلی اصلی، لنز 12 مگاپیکسلی اولترا واید، دو سنسور 10 مگاپیکسلی تله فوتوی پریسکوپی تشکیل شده است و کیفیت تمامی عکس ها در تمامی حالات فوق العاده است. بخش رابط کاربری این گوشی از اندروید 11 به همراه رابط کاربری سامسونگ One UI 3.1 تشکیل شده است.

گوشی مناسب خود را چطور انتخاب کنیم؟

با توجه به گستردگی برند ها و زیاد بودن تعداد گوشی ها در بازه های قیمتی مختلف، با وجود در نظر گرفتن اولویت های ذکر شده، انتخاب گوشی مناسب همچنان کار سختی است. اگر بازهم در خرید گوشی خود شک داشتید میتوانید به کمک رسانه هایی که کار بررسی گوشی انجام میدهند، گوشی موبایل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

این رسانه ها گوشی های مختلف را از طرف کمپانی ها، نمایندگی ها، فروشگاه ها دریافت و در یک بازه زمانی مشخص تست میکنند. این تست ها شامل تست های نرم افزاری و سخت افزاری است و عیب و ایرادات و معایب گوشی های مختلف در این تست ها به صورت کامل مشخص میشود. در نهایت، رسانه های ذکر شده تجربیات استفاده خود از موبایل های مختلف را به صورت ویدیو یا متن منتشر میکنند تا به کاربران خود در امر خرید گوشی کمک شایانی کرده باشند. رسانه های زیادی در داخل کشور در این زمینه فعالیت دارند که یکی از معتبر ترین و پربازدید ترین آن ها رسانه موبونیوز به آدرس: https://mobo.news است. وب سایت موبونیوز با بررسی گوشی های مختلف در برند ها و بازه های زمانی مختلف، همواره همراه کسانی بوده که قصد خرید گوشی موبایل را داشته اند.

نوشته با وضعیت فعلی بازار خرید کدام گوشی ها به صرفه است؟ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code