زندگینامه ویتالیک بوترین، خالق اتریوم از کودکی تا جوانی
1 min read

زندگینامه ویتالیک بوترین، خالق اتریوم از کودکی تا جوانی

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) ۲۷ ساله، برنامه‌نویس کانادایی_روسی، هم‌بنیانگذار و خالق اتریوم است. این برنامه نویس در جامعه جهانی با نام Vitalik Non-giver of Ether نیز شناخته می‌شود. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با بیوگرافی ویتالیک بوترین بیشتر آشنا شویم. در صورتی که شما هم عاشق دنیای ارزهای دیجیتال هستید، پیشنهاد می‌کنم تا آخر مقاله ما را همراهی کنید. مطمئنا اطلاعات شما در این زمینه بیشتر خواهد شد.

بخش اول کتاب زندگینامه ویتالیک بوترین؛ کودکی

تصمیم گرفتیم این مقاله به صورت کتابی نوشته شود. اگر شما عاشق رمان باشید می‌دانید که هر کتاب چند بخش اصلی دارد. کتاب زندگینامه برنامه نویس نابغه ما هم چند بخش دارد. اولین بخش این کتاب کودکی این نابغه است.

ویتالیک در ۳۱ ژانویه ۱۹۹۴ در روسیه به دنیا آمد. خانواده او بعد از شش سالگی ویتالیک به کانادا مهاجرت کردند. زمانی که او در کانادا کلاس سوم ابتدایی بود، به عنوان یکی از بااستعدادترین بچه‌ها انتخاب شد. اگرچه ورود ویتالیک به این برنامه به معنای آموزش بیشتر بود، اما او خود را از همکلاسی‌ها و دوستانش متمایز کرد. در این برنامه درسی، ویتالیک به سرعت متوجه شد که توانایی‌ها و مهارت‌های او برای همسالانش و حتی برای معلمانش عجیب است. در آن زمان، ویتالیک متعجب بود که چرا نمی‌تواند مانند دیگران یک فرد متوسط ​​با نمره متوسط ​​باشد.

بوترین چهار سال دبیرستان را در مدرسه‌ای خصوصی در تورنتو به نام آبلارد (Abelard) گذراند. او دوران دبیرستان خود را جالب‌ترین و موفق‌ترین سال‌های زندگی خود می‌داند.

بخش دوم کتاب زندگینامه ویتالیک بوترین؛ جوانی

طبق گفته ویتالیک بوترین ،خالق اتریوم، او اولین بار توسط پدرش با مبحث ارز دیجیتال و cryptocurrency آشنا شد. در آن زمان بیت کوین خیلی هم معروف نبود و satoshi nakamoto تازه این ارز را توسعه داده بود. زرق و برق ارزهای دیجیتال در نگاه اول نظر او را جلب نکرد. اولین فکری که به ذهنش خطور کرد این بود که ارزهای دیجیتال به دلیل اینکه ارزش زیادی ندارند به درد نمی‌خورند.

ویتالیک به قول معروف با هر چیزی که با قوانین دولت‌ها مطابقت داشت پدرکشتگی داشت. پس طبیعتا ماهیت غیرمتمرکز و کنترل نشده بیت کوین توجه او را به خود جلب کرد.

در اکتبر ۲۰۱۳، او با افرادی که پروژه‌های Quartquins و MasterQuin را رهبری می‌کردند ملاقات کرد. اگرچه آن‌ها از بلاک چین بیت کوین استفاده می‌کنند، اما ویژگی‌های جدیدی را به بیت کوین اضافه کرده‌اند.

پس از مشاهده پروتکل‌های مورد استفاده توسط پروژه‌های مختلف، ویتالیک بوترین متوجه شد که توابع آن‌ها می‌تواند با زبان برنامه‌نویسی کامل تورینگ جایگزین شود. ویتالیک ابتدا ایده خود را به شرکت‌های فعال در این زمینه معرفی کرد، اما همه این شرکت ‌ها با ایده او مخالفت کردند. بنابراین تصمیم گرفت خودش این ایده را دنبال کند.

butrin برای این که اطلاعات بیشتری درباره ارزهای دیجیتال به دست آورد مقالاتی را در حوزه ارز دیجیتال تهیه و منتشر کرد. مقالات او نظر یکی از مدیران مجله بیت کوین را به خود جلب کرد که منجر به مکاتبات فعال بین این دو و ظهور یک مجله بیت کوین شد. این فرد بوترین را به عنوان سردبیر مجله بیت کوین انتخاب کرد. میتوانید مقالات او را در سایت شخصی ویتالیک بوترین دنبال کنید.

در می‌۲۰۱۳، او به سن خوزه، کالیفرنیا سفر کرد تا در کنفرانس بیت کوین به عنوان نماینده مجله بیت کوین شرکت کند. بوترین اولین کسی بود که شاهد یک جامعه پر جنب و جوش و سرزنده بود که حول ارز دیجیتال شکل گرفت. او متقاعد شده بود که این پروژه قطعا ارزش زمان و تلاش را دارد.

بخش سوم کتاب ویتالیک بوترین؛ بوترین و اتریوم

در پایان سال ۲۰۱۳، ویتالیک ایده‌های خود را روی whitepaper خلاصه کرد که برای چند تن از دوستان ارسال و توسط آن‌ها توزیع شد. برخلاف انتظار بوترین هیچکس از طرح او انتقاد نکرد!

حتی در آن زمان، مفهوم اتریوم برای یک ارز متمرکز بود. گذر زمان در جلسات و گفت‌وگو با افرادی که این ایده را داشتند آن را تغییر داد و شکل جدیدی به آن داد. در پایان ژانویه ۲۰۱۴، تیم سازنده اتریوم متوجه شد که ایجاد ذخیره‌سازی فایل در یک پلتفرم غیرمتمرکز نسبتاً آسان است.

اتریوم در ژانویه ۲۰۱۴ معرفی شد. بخش اصلی تیم سازنده اتریوم Anthony Di Iorio، Charles Hoskinson، Joseph Lubin و Gavin Wood بودند. بوترین اتریوم را روی صحنه در کنفرانس بیت کوین در میامی معرفی کرد. چند ماه بعد، تیم سازنده اتریوم تصمیم گرفت ارز دیجیتال شبکه را به صورت عمده بفروشد و عرضه اولیه داشته باشد.

خرید اتریوم در ایران

تا اینجای مقاله درباره اتریوم و سازنده‌اش ویتالیک بوترین صحبت کردیم. حالا که با اتریوم آشنا شدیم بهتر است که نحوه خرید ارز Ether را هم یاد بگیریم.

صرافی های زیادی در ایران اقدام به خرید و فروش اتریوم میکنند. از این صرافی ها میتوان نوبیتکس، والکس، اوکی اکسچنج، پول نو و تبدیل را مثال زد. در میان پلتفرمهای خرید ارز دیجیتال ایرانی، پول نو (pooleno.ir) سریعترین مسیر برای خرید اتریوم را ارائه میدهد. پول نو یک صرافی است که برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال و صد البته اتریوم ساخته شده است. این صرافی با توسعه فنی مناسب و کارمزد پایین برای خدمت به خریداران اتریوم در دسترس است.

برای خرید اتریوم در ایران در وهله اول در سایت پول نو ثبت نام کنید. بعد از ثبت نام و احراز هویت که بیشتر از ۱۵ دقیقه طول نمی‌کشد به صفحه‌ی خرید اتریوم در سایت پول نو بروید.

در این صفحه شما می‌توانید تعداد اتریوم یا بودجه‌ای که دارید را برای خرید وارد کنید. سپس با توجه به مقداری که وارد کردید ارز خود را دریافت کنید. (مطابق تصویر زیر)

اتریوم چیست؟

همانطور که بالاتر اشاره کردیم اتریوم در واقع یک شبکه بلاک چین جدید است که برای رفع اشکالات بیت کوین توسعه داده شده و قابلیت‌هایی مثل smart contract دارد. البته این مبحث گسترده است و برای توضیح این مبحث باید یک مقاله جداگانه خواند. در بلاگ پول نو این مقاله برای شما آماده شده تا بخوانید و یاد بگیرید. برای خواندن این مقاله به این صفحه بروید: اتریوم چیست؟

توصیه به شما

خب دیگه به آخر مقاله رسیدیم. اما قبل پایان، اگر می‌خواهید بیشتر با ویتالیک بوترین آشنا شوید و از مطالب مفیدی که به اشتراک می‌گذارد با خبر شوید حتما پیج توییتر ویتالیک بوترین با آیدی: VitalikButerin و سایت ویتالیک بوترین که بالاتر نوشتیم را دنبال کنید.

سخن آخر

از ته قلبمان آرزو داریم که خواندن این مقاله بتواند شما را با نابغه داستان آشنا کند. در این مقاله سعی شد به تمام سوالات درباره خالق اتریوم پاسخ داده شود و همچنین یک بستر مناسب برای خرید و فروش اتریوم در ایران یعنی pooleno را به شما معرفی کنیم. حتما نظرتان را درباره ویتالیک بوترین به اشتراک بگذارید.

نوشته زندگینامه ویتالیک بوترین، خالق اتریوم از کودکی تا جوانی اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code