حالت تاریک سراسری گوگل مپ برای iOS منتشر خواهد شد
1 min read

حالت تاریک سراسری گوگل مپ برای iOS منتشر خواهد شد

حالت تاریک یا دارک مود، بی شک جذاب‌ترین ویژگی هر اپلیکیشن است. قابلیتی که نه تنها ظاهر و تنوع خاصی به محیط برنامه می‌بخشد، بلکه از چشم نیز در محیط‌های تاریک و کم نور محافظت می‌کند. به تازگی خبری منتشر شده است که بر اساس آن، حالت تاریک سراسری گوگل مپ برای iOS منتشر خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

حالت تاریک سراسری گوگل مپ برای iOS؛ ظاهری جدید و متنوع

در ماه آگوست میلادی، شرکت گوگل اعلام کرد که در حال ارائه حالت تاریک برای نسخه iOS گوگل مپ است. به گفته خبرگزاری The Verge، این ویژگی از ماه سپتامبر در دسترس بوده است. باید به این نکته اشاره کرد که اگر در آیفون خود با رفتن به بخش Settings > Display & Brightness و روی گزینه Dark بزنید، حالت Dark Mode در کل محیط نرم‌افزاری دستگاه موجود خواهد بود، اما با این کار، حالت شب گوگل مپ فعال نمی‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید این برنامه را روی حالت تاریک اجرا کنید، این دستورالعمل‌ها را دنبال کنید.

گوگل در حال آماده‌سازی حالت تاریک برای گوگل مپ است

گوگل مپ حالت تاریک یا Dark Mode را بالاخره دریافت کرد

ابتدا برنامه گوگل مپ را باز کنید، سپس روی دایره‌ای ضربه بزنید که عکس نمایه یا حرف اول در آن در سمت راست نوار جستجو در بالای صفحه قرار دارد. روی تنظیمات ضربه بزنید، سپس در زیر عنوان USING MAPS، فهرستی برای Dark Mode مشاهده خواهد کرد. هنگامی که روی حالت تاریک می‌زنید، صفحه‌ای با سه گزینه باز می‌شود: روشن، خاموش و حالتی مبتنی بر تنظیمات دستگاه. اگر روی گزینه روشن ضربه بزنید، کل برنامه بلافاصله وارد حالت تاریک می‌شود. منوهایی که دارای متن سیاه بر روی پس‌زمینه سفید هستند، پس‌زمینه‌ای سیاه با متن سفید را نشان می‌دهند که این حالت به اندازه حالتی که با پس‌زمینه سفید بسیار شدیدی است، به چشم شما آسیب نخواهد زد.

اگر روی گزینه خاموش ضربه بزنید، حالت تاریک به هیچ وجه روشن نمی‌شود. آخرین گزینه نیز تنظیم حالت تاریک، مبتنی بر تنظیمات دستگاه است. این بدان معنا است که برنامه آن تنظیماتی را که برای آیفون خود انتخاب کرده‌اید دنبال می‌کند. استفاده از حالت تاریک فشار روی چشمان شما را کاهش می‌دهد، صفحه نمایش را برای خواندن راحت‌تر می کند و حتی اگر صفحه نمایش AMOLED دارید، می‌تواند در مصرف باتری صرفه جویی کند.

به عقیده وب سایت خبری phonearena، از آن جایی که صفحه نمایش امولد به نور پس‌زمینه نیاز ندارد، رنگ سیاه با خاموش کردن پیکسل‌ها ایجاد می‌شود. استفاده از پس زمینه سیاه در حالت تاریک به معنای خاموش کردن تعداد زیادی پیکسل است. بدین ترتیب پیکسل‌هایی که خاموش می‌شوند از باتری انرژی نمی‌گیرند و در نتیجه عمر باتری را افزایش می‌دهند.

حالت تاریک گوشی آن طور که در تبلیغات می‌گویند، در مصرف باتری تأثیر گذار نیست

نظر شما در مورد حالت تاریک سراسری گوگل مپ برای iOS چیست؟ آیا شما نیز از این قابلیت استفاده می‌کنید؟

نوشته حالت تاریک سراسری گوگل مپ برای iOS منتشر خواهد شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code