جریمه ۵ میلیاردی اسنپ و تپسی برای دریافت کرایه بیشتر + بازگشت مبلغ به حساب کاربران
1 min read

جریمه ۵ میلیاردی اسنپ و تپسی برای دریافت کرایه بیشتر + بازگشت مبلغ به حساب کاربران

ماجرای حمله سایبری به جایگاه های سوخت کشور را که به یاد دارید؟ در آن شرایط که احتمالا خیلی از مردم و البته تاکسی ها (چه اینترنتی و غیر اینترنتی) درگیر مشکل سوخت بودند، تاکسی های اینترنتی هم اقدام به افزایش قیمت کرایه ها کردند. درک کردم دلیلش منطقی است، راننده کمتر = افزایش قیمت کرایه برای ارزنده تر شدن تلاش راننده برای ماندن در چرخه خدمت رسانی. دیشب و در توییتی عنوان شد که جریمه ۵ میلیاردی اسنپ و تپسی برای دریافت کرایه بیشتر صورت خواهد گرفت. همچنین شاهد بازگشت مبلغ به حساب کاربران خواهیم بود.

جریمه ۵ میلیاردی اسنپ و تپسی

همانطور که در توییت دستیار معاون اول رییس‌جمهور می بینید، به دستور معاون اول رئیس جمهور شاهد جریمه شدن ۲ شرکت تاکسی اینترنتی هستیم.

تصویر این توییت را پایین تر می بینید، اجازه بدهید متن آن را هم اینجا برای شما قرار دهیم:

با مصوبه ستاد تنظیم بازار و به دستور معاون اول رئیس جمهور ۲ شرکت تاکسی اینترنتی کرایه اضافه ای که همزمان با روزهای اختلال در سامانه سوخت از ۶۰۸ هزار نفر دریافت کرده بودند به حساب مسافران خود بازگرداندند. این جریمه از حساب اسنپ و تپسی پرداخت شده و ارتباطی به رانندگان ندارد.

توییت دستیار معاون اول رییس‌جمهور درباره جریمه شدن اسنپ و تپسی

همانطور که می بینید ابتدا از نام بردن شرکت های تاکسی اینترنتی خودداری شده اما در پایان توییت به وضوح نام این ۲ شرکت اعلام می شود. همچنین عنوان “جریمه” برای این بازگشت وجه استفاده شده است.

در پاسخ به سوالی که پرسیده شد “کل رقم چقدر بوده!؟” عنوان می شود:

عدد پرداختی دو شرکت به مسافران بیش از ۵ میلیارد تومان اعلام شده است.

مبلغ جریمه اسنپ و تپسی

مبلغ جریمه اسنپ و تپسی

در ادامه برخی کاربران عنوان می کنند مبلغی به حساب آن ها عودت داده نشده است. همچنین ما هم در ترنجی می توانیم تایید کنیم با وجود داشتن سفر در روزهای مذکور حمله سایبری به سامانه هوشمند توزیع سوخت، اما مبلغی به حساب ما عودت داده نشده است.

به صورت میانگین سهم هر کاربر از این جریمه چقدر است؟

با یک حساب و کتاب ساده و تقسیم ۵ میلیارد تومان به ۶۰۸ هزار مسافر (شاید هم ۶۰۸ هزار سفر، اما دقیقا مشخصا نیست که این عدد بیانگر چیست) تقریبا هر نفر ۸ هزار و ۲۲۵ تومان باید دریافت کرده باشد.

شما در روزهای مذکور سفر داشته اید؟ مبلغی به حساب شما بازگشت داده شده است؟

نوشته جریمه ۵ میلیاردی اسنپ و تپسی برای دریافت کرایه بیشتر + بازگشت مبلغ به حساب کاربران اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code