پادشاه تیک تاک؛ خابی لیم چگونه به این همه محبوبیت رسید؟
1 min read

پادشاه تیک تاک؛ خابی لیم چگونه به این همه محبوبیت رسید؟

خابی لیم (Khaby Lame) نماد خلاقیت و نوآوری در اینستاگرام و تیک تاک به حساب می‌آید. درست زمانی که کرونا داشت در جهان بیداد می‌کرد و دست انسان‌های زیادی را از این دنیا کوتاه می‌کرد، خابی لیم مشغول رشد و پیشرفت بود و توانست ثروت بسیار خوبی برای خودش رقم بزند.

در همان دوران کارمندان زیادی بیکار می‌شد و غمباد گرفته بودند که باید از کجا درآمد کسب کنند. جالب است بدانید که خابی یکی از کسانی بود که به خاطر کرونا و رکود اقتصادی بیکار شد ولی نوآوری و خلاقیت او را به یک برند معروف و دوست داشتنی تبدیل کرد و ثروت قابل توجهی را در اختیار او قرار داد. در این مقاله تصمیم داریم با خابی لیم آشنا شویم و چند درس مهم و ارزشمند که باعث موفقیت او شد را یاد بگیریم. در صورتی که شما هم تمایل دارید از تولید محتوا و شبکه‌های اجتماعی به درآمد برسید و زندگی و کسب و کار مستقلی برای خود فراهم کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.

مروری کوتاه بر بیوگرافی خابی لیم، جوان جویای نام

خابی لیم که در برخی سایت‌ها و منابع به او کابی لیم هم گفته می‌شود یک جوان جویای نام سنگالی است که در سال 2000 در این کشور آفریقایی چشم به جهان گشود. او زمانی که یک سال بیشتر نداشت به همراه خانواده خودش به شهر تورین ایتالیا مهاجرت کردند و اکنون هم وی در همین کشور سکونت دارد. جالب است بدانید با وجود اینکه 20 سال است که خابی دارد در ایتالیا زندگی می‌کند ولی هنوز نتوانسته پاسپورت ایتالیایی بگیرد و به طور کامل از مزایا سکونت و اقامت در این کشور بهره‌مند شود. وی هنوز به هویت سنگالی خودش افتخار می‌کند و برای انجام امور قانونی از مدارک قانونی سنگالی خود استفاده می‌کند. خابی زمانی که کودک بود در مسکن‌های دولتی رایگان ایتالیا زندگی می‌کرد. این مسئله برای کودکان ایتالیایی شرم‌آور است ولی خابی اصلاً احساس بدی از این موضوع ندارد و بابت گذشته‌ای که با فقر و پریشانی گذشت هیچ حسرتی ندارد. وی در زمینه ورزش هم مهارت خوبی دارد و در دوران دبیرستان در مسابقات قهرمانی بسکتبال نوجوانان هم شرکت کرد.

چگونه خابی، معروف و مشهور شد؟

اگر دوران و روزهای زندگی پرفراز و نشیب خابی را بررسی کنید خودتان هم متوجه می‌شوید که او از همان ابتدا به کار با ابزارهای تکنولوژی علاقه داشته و به همین خاطر امروز تا این حد موفق است.

1. علاقه به بازی های ویدیویی و ورود به حوزه بازی های ویدیویی

وی در دوران کودکی علاقه خاصی به بازی‌های کامپیوتری داشت و به همین خاطر پس از پایان دوران تحصیل به طراحی ویدیوهای گیمینگ روی آورد. بازی‌های ویدیویی دنیای جذابی است ولی به هر دلیل که بود نتوانست درآمد خوبی کسب کند و به همین خاطر مجبور شد مشاغل مختلفی را امتحان کند. او همه کار می‌کرد تا بتواند درآمد مناسبی داشته باشد. جالب است بدانید که خابی لیم اصلاً اهل تسلیم شدن نبود و با تمام توان کار می‌کرد؛ چون آرزوهای زیادی در سر داشت.

2. ورود به یک کارخانه و فعالیت به عنوان اپراتور دستگاه CNC

خابی لیم پیش از اینکه همه‌گیری کرونا از راه برسد و گریبان دنیا را بگیرد، در یک مجموعه صنعتی مشغول فعالیت بود و در این مجموعه با دستگاه CNC کار می‌کرد. وقتی کرونا آمد شرکت‌های بسیاری نیروهای خودشان را تعدیل کردند و شرکت خابی لیم هم از این ماجرا مستثنا نبود. به این دلیل بود که خابی لیم هم شغل خودش را از دست داد و به خانه برگشت.

3. ورود به تیک تاک و شروع قدرتمند فعالیت ها در رسانه های اجتماعی

وقتی خابی بیکار شد به خانه آمد. پدرش به او اصرار کرد که هر چه سریع‌تر شغلی پیدا کند ولی او دیگر از کارگری خسته شده بود و می‌خواست آقای خودش باشد. از این رو بود که تولید ویدیو در رسانه‌های اجتماعی را شروع کرد و به یک نوآوری رسید. او سعی کرد کارهایی که مردم با کلی مشکل انجام می‌دهند را پیدا کند و سپس آن را خیلی ساده انجام دهد و سپس حالت خاصی به دست‌های خودش بدهد و به مخاطب بگوید که انجام این کار به همین سادگی بود ولی آن فرد همین کار آسان را با کلی سختی انجام می‌داد.

وی در سال 2020 فعالیت خود را به صورت کاملاً جدی در تیک تاک شروع کرد و امروز تعداد زیادی دنبال‌کننده و علاقمند دارد. وی تاکنون از طریق تبلیغات و فعالیت در زمینه مُد درآمد بسیار خوبی به دست آورده است.فعالیت اصلی او در اینستاگرام و تیک تاک است. کار او این است که فضای مجازی را زیر و رو کند و ببیند که افراد چه کارهایی را با کلی سختی انجام می‌دهند. سپس آن کار را به راحتی انجام می‌دهد و در پایان حالتی خاص به دست‌هایش می‌دهد.

4. رسیدن به درآمد و ثروت عالی

مطالعات و پژوهش‌ها نشان می‌دهد که خابی لیم در تمام جهان طرفداران زیادی دارند و بسیاری ویدیوهای او را دنبال می‌کنند. همین بالا بودن طرفداران سبب شد که شرکت‌های مدلینگ و تبلیغاتی سراغ او بیایند و از او برای مشهور کردن برند خودشان کمک بگیرند. اینجا بود که او توانست درآمد خوبی به دست بیاورد. طبق تحقیقات او حدود 2 میلیون دلار دارایی دارد. می‌تواند گفت که او ماهانه حدود 200 هزار دلار درآمد دارد. حتی برخی از تحلیلگران و اینفلوئنسرها می‌گویند که خابی برای ضبط یک ویدیوی تبلیغاتی در تیک تاک ممکن است بیش از 50 هزار دلار دستمزد بگیرد. تا به اینجای کار در مورد سرگذشت خابی و کارهایی که در زندگی انجام داده بود صحبت کردیم. بهتر است در ادامه مقاله به چند درس مهمی که می‌شود از او گرفت اشاره کنیم.

چند درس مهم از زندگی و فعالیت های خابی

  • • اولین درسی که باید از زندگی خابی لیم بگیریم این است که اگر در دوران کودکی با سختی‌ها و مشکلات فراوان روبرو بوده‌ایم قرار نیست که تا پایان عمر با این مسائل و مشکلات دست و پنجه نرم کنیم. می‌توانیم حصار را بشکنیم و یک زندگی آبرومند، زیبا و پر از ثروت و خوشبختی برای خودمان بسازیم.
  • • رسانه‌های اجتماعی ابزار خوبی برای خلق ثروت هستند. اگر تولید محتوا در اینستاگرام را یاد بگیریم و اندکی خلاقیت به خرج دهیم، خیلی راحت می‌توانیم به درآمدی که همیشه آرزویش را در سر می‌پروراندیم برسیم. به عنوان مثال اگر می‌خواهید در اینستاگرام به موفقیت برسید باید آموزش کار با اینشات را فرا بگیرید تا بتوانید محتوای باکیفیت و جذاب به مخاطب خود تحویل دهید.
  • • در دنیای امروز واقعاً خلاقیت حرف اول را می‌زند. اگر می‌خواهید در صنعت خود به یک برند معروف و مشهور تبدیل شوید، باید خلاقیت به خرج دهید. درست است که خلاقیت خابی لیم چندان زیاد نبوده ولی همین حالتی که به دستان و چهره‌اش می‌دهد برای مخاطبان خاص و دوست‌داشتنی است.
  • • سعی کنید مدام در حال آموزش و یادگیری باشید. برای موفقیت در اینستاگرام، تیک تاک و غیره هیچ چیزی مثل آموزش مفید و موثر نیست و نمی‌تواند درآمد شما را افزایش دهد. پس اگر در پی تغییر و تحول در وضعیت زندگی و درآمد خود هستید، حتماً به آموزش اهمیت دهید. آموزش اولین گام برای ایجاد خلاقیت به حساب می‌آید.
  • • پشتکار و مقاومت در مسیر موفقیت را فراموش نکنید. ممکن است وقتی کار خودتان را شروع می‌کنید چند بار با شکست مواجه شوید و کابر خلاقیت شما را نپسندد ولی مطمئن باشید که اگر مقاومت نشان دادید و باز هم مسیرهای جدیدی را امتحان کردید بالاخره یک روز موفق می‌شوید. اگر واقعاً خواهان یک زندگی رویایی هستید، بدانید که باید برای آن زحمت بکشید و در این مسیر پشتکار داشته باشید. پشتکار به شما کمک می‌کند که هیچ گاه تسلیم نشوید. از طرفی با همین پشتکار است که می‌توانید به صورت مرتب برای مخاطب محتوای عالی تهیه کنید.

با همیار آکادمی می توانید یک کسب و کار اینترنتی پردرآمد بسازید

همان طور که خابی لیم توانست یک کسب و کار اینترنتی عالی برای خودش بسازد، شما هم قطعاً از پس این کار برمی‌آیید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ابتدا با رسانه‌های اجتماعی و ترفندهای فعالیت در آن‌ها آشنا شوید و سپس وارد میدان شوید و با تولید محتوای ناب و جذاب دل مخاطب را به دست آورید. به عنوان مثال اگر می‌خواهید در اینستاگرام به یک درآمد عالی برسید باید ابتدا با الگوریتم اینستاگرام آشنا شوید تا بدانید که چگونه می‌توانید در این رسانه به یک برند معروف و محبوب تبدیل شوید.

مجموعه همیار آکادمی یک دوره ارزشمند برای آموزش راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام دارد که در این دوره صفر تا صد اینستاگرام را به شما آموزش می‌دهد و به شما کمک می‌کند که در این رسانه یک کسب و کار پرفروش و پردرآمد راه اندازی کنید. تدریس این دوره را آقای علی حاجی محمدی بنیان‌گذار همیار آکادمی بر عهده دارد و در این دوره تمام نکاتی که برای موفقیت در اینستاگرام لازم است را با شما در میان خواهد گذاشت. در صورتی که تمایل دارید اطلاعات بیشتری در مورد این دوره غیرحضوری کسب کنید، کافی است به وب‌سایت همیار آکادمی مراجعه کنید، از منوی فوقانی سایت به بخش دوره‌های آموزشی بروید و در نهایت «آموزش اینستاگرام» را انتخاب کنید.

منبع این مقاله: وب‌سایت همیار آکادمی : https://hamyar.co

نوشته پادشاه تیک تاک؛ خابی لیم چگونه به این همه محبوبیت رسید؟ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code