1 min read

همدان کجا بگردیم؟

شهر همدان بعنوان مرکز استان همدان، یکی از تاریخی­ ترین شهرهای ایران است که در نواحی غربی کشور قرار دارد. شاید این شهر مانند شهرهای توریستی دیگری مثل اصفهان و شیراز و یزد، در فصل تعطیلات شلوغ نشود، اما جاذبه­های گردشگری و طبیعی فوق­العاده ­ای که دارد، باعث می­ شود که جمعیت زیادی برای سفر به این شهر، علاقه زیادی نشان دهند.

ما در این مقاله تعدادی از جاذبه ­های گردشگری مهم شهر همدان را برای شما معرفی می­کنیم و در نهایت می­گوییم که اگر قصد داشتید با خرید بلیط اتوبوس به این شهر سفر کنید، چگونه اینکار را انجام دهید. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

گنجنامه

گنجنامه یکی از معروف­ترین جاذبه­های گردشگری داخل شهر همدان است که هم افرادی که به این شهر سفر می­کنند و هم خود همدانی­ها در آخر هفته، بسیار به اینجا می­روند. گنجنامه علاوه بر اینکه طبیعت زیبایی دارد و در آن دو سنگ نبشته از دوران داریوش و خشایارشاه وجود دارد،‌ هم یک آبشار بسیار زیبا و مرتفع دارد که برخی زیر آن آب تنی می­کنند، هم تله کابین دارد و هم تعدادی رستوران و دست فروشانی که بلال و لبو می­فروشند.

غار علیصدر

غار علیصدر یکی از شگفت­انگیزترین جاذبه­های طبیعی اطراف همدان است که از مرکز این شهر حدود ۱ ساعت فاصله دارد. علیصدر یکی از بزرگترین غارهای آبی جهان است که شما می­توانید داخل آن سوار قایق شوید و مسیر طولانی را بپیمایید و از دیدن دیوار و سقف بینظیر غار، لذت ببرید.

آرامگاه بوعلی سینا

ابن سینا، فیلسوف و پزشک بزرگ ایرانی که خود متولد شهر همدان بوده است، حال آرامگاهش به یکی از جاذبه­های تاریخی این شهر تبدیل شده است و مردم برای بازدید از آرامگاه او، به این شهر می­روند. ابن سینا نویسنده کتاب القانون فی الطب نیز می­باشد که این کتاب از مهمترین کتاب­ها در حوزه پزشکی می­باشد.

آرامگاه باباطاهر

باباطاهر که یکی از معروف­ترین شعرای قرن ۴ و ۵ هجری می­باشد، خود در همدان بدنیا آمده و در همین شهر از دنیا رفته است. به باباطاهر، لقب عریان را داده بودند،‌ زیرا او در بیان مسائل، کاملا بی­پرده و عریان بود. در حال حاضر آرامگاه او در همدان به یکی از جاذبه­های گردشگری این شهر تبدیل شده است.

خرید بلیط اتوبوس همدان

هر زمان که قصد داشتید با خرید بلیط اتوبوس تهران همدان با بهترین قیمت، به شهر زیبای همدان سفر کنید،‌ کافیست وارد سایت اسنپ تریپ شده و در قسمت اتوبوس، مبدا و مقصد خود را تعیین کرده و تاریخ سفرتان را نیز مشخص نمایید. سپس اسنپ تریپ بلیط­های مختلف اتوبوس به مقصد همدان را به شما نشان می­دهد و می­توانید از بین آنها، بلیط مورد نظرتان را خریداری کنید. شما همچنین می­توانید این بلیط و بلیط اتوبوس همدان تهران برای برگشت را همزمان خریداری کرده و هزینه هر دو را بصورت آنلاین پرداخت نمایید.

نوشته همدان کجا بگردیم؟ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code