پردازنده گرافیکی تراشه Snapdragon 898 فراتر از انتظارات خواهد بود
1 min read

پردازنده گرافیکی تراشه Snapdragon 898 فراتر از انتظارات خواهد بود

تراشه Snapdragon 898، نسل جدیدی از تراشه‌های پرچمدار کوالکام خواهد بود. این تراشه به جنگ نمایندگان سامسونگ و اپل خواهد رفت. بر اساس گزارشات جدید، پردازنده گرافیکی تراشه Snapdragon 898 فراتر از انتظارات خواهد بود. اما دقیقاً قرار است چه اتفاقی رخ بدهد؟

پردازنده گرافیکی تراشه Snapdragon 898

ما پیش از این در مورد اسنپدراگون ٨٩٨ و مشکلاتی که ممکن است برایش پیش بیاید، صحبت کردیم.

تراشه اسنپدراگون ٨٩٨ مشکلات داغی و مصرف زیاد نسل قبل را به ارث می‌برد

به گزارش GizChina، کوالکام به صورت رسمی و در اواخر سال جاری میلادی، از تراشه پرچمدار جدید خود یعنی Snapdragon 898 رونمایی می‌کند. این تراشه احتمالاً اولویت اصلی بسیاری از کمپانی‌های اندرویدی برای استفاده در گوشی‌های پرچمدار سال ٢٠٢٢ خواهد بود. با ورود به جزئیات، می‌دانیم که نام پردازنده گرافیکی تراشه Snapdragon 898، آدرنو ۷٣٠ است. حال به گفته Ice Universe، عملکرد پردازنده گرافیکی تراشه Snapdragon 898 بسیار عالی و فراتر از انتظارات خواهد بود. او ادعا می‌کند که عملکرد و بهره وری انرژی از پردازنده گرافیکی این تراشه به طور چشمگیری بهبود پیدا کرده است.

سطح پردازنده‌های گرافیکی کوالکام در تراشه‌های Snapdragon، همواره در دنیای اندروید پرچمدار بوده است. در آغاز عصر اینترنت 5G، کوالکام به سراغ استفاده از پردازنده گرافیکی Adreno 6xx در تراشه‌های خود رفت. در حال حاضر، قوی‌ترین پردازنده گرافیکی تراشه‌های کوالکام، Adreno 660 نام دارد. این پردازنده گرافیکی، در تراشه Snapdragon 888 به کار برده شده است. گفتنی است که بر اساس شایعات، نسل جدید پردازنده گرافیکی کوالکام نسبت به قبل، ٣۵ درصد قدرتمندتر شده است. چنین پیشرفتی می‌تواند کیفیت و وضوح رندر بالایی در سطح رایانه‌های شخصی را در گوشی‌های هوشمند ارائه دهد. همچنین پیشرفت‌های دیگری در بخش پردازنده گرافیکی رخ داده است که در دنیای گوشی‌های هوشمند، چندان رایج نیستند. در کل، خیال Ice Universe از پردازنده گرافیکی Adreno 730 در Snapdragon 898 راحت است.

به طوری که او تصریح کرد که Snapdragon 898 قرار است بالأخره به سطح تراشه‌های موبایل اپل برسد. در نتیجه این اتفاق، Snapdragon 898 می‌تواند به یک تهدید خطرناک برای Apple A15 Bionic و از سوی دیگر، Exynos 2200 تبدیل شود. اما نگرانی Ice Universe، از جای دیگری بود. همان طور که پیش‌تر گفتیم، ممکن است در Snapdragon 898 شاهد برخی از مشکلات داغی و مصرف بالا مانند Snapdragon 888 باشیم. آیس یونیورس نگران است که به دلیل وجود چنین مشکلاتی، پردازنده گرافیکی نتواند به پیک عملکرد خود برسد و به دلیل داغی، با افت عملکرد مواجه شود. طراحی بخش پردازنده مرکزی و هسته‌های جدیدتر، می‌توانند این مشکل را حتی بدتر کنند! در نهایت، باید منتظر بمانیم تا Snapdragon 898 به طور رسمی معرفی شود و نتایج آن را در عملکرد واقعی مشاهده کنیم.

نظر شما در مورد پیش بینی‌ها از عملکرد پردازنده گرافیکی Snapdragon 898 چیست؟ آیا فکر می‌کنید که کوالکام بدواند در همین نسل از اپل جلو بزند؟

نوشته پردازنده گرافیکی تراشه Snapdragon 898 فراتر از انتظارات خواهد بود اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code