نصب Windows 11 SE پس از پاک شدن، مجدداً امکان پذیر نخواهد بود
1 min read

نصب Windows 11 SE پس از پاک شدن، مجدداً امکان پذیر نخواهد بود

مایکروسافت نسل‌های مختلفی از سیستم عامل معروف و محبوب Windows خود را ارائه کرده است. هر نسل از ویندوز، دارای نسخه‌های مختلف و مخصوصی است. ویندوز ١١ SE، جدیدترین نسخه ویندوز ١١ است. حال گفته می‌شود که نصب مجدد Windows 11 SE در صورت حذف آن، امکان پذیر نخواهد بود.

نصب مجدد Windows 11 SE در صورت حذف آن، ممکن نیست

مایکروسافت از Windows 11 SE طی هفته گذشته رونمایی کرد.

ویندوز ١١ SE در کنار لپ تاپ Surface Laptop SE رسماً معرفی شد

در گزارشی از Extreme Tech، اکنون Windows 11 SE رسماً به همراه جزئیاتش در دسترس عموم قرار گرفته است. در این بین، کاربران سؤال می‌کنند که آیا می‌توان این نسخه را بر روی دستگاه‌های قدیمی‌تر و نظیر آن‌ها نصب کرد؟ خب، پاسخ این سؤال خیر می‌باشد! بر اساس تأیید رسمی مایکروسافت، اگر لپ تاپ قدیمی دارید که حداکثر از ویندوز ١٠ پشتیبانی می‌کند و فکر می‌کنید که Windows 11 SE می‌تواند منجی شما به سوی نسل جدید ویندوز باشد، باید بگوییم که در اشتباه هستید.

استدلال و توجیه این مسئله، بسیار ساده است. طبق اسناد Windows 11 SE، این نسخه از ویندوز ١١ برای استفاده‌های شخصی ارائه نشده است. بلکه مایکروسافت انتظار دارد که مشتریان از ویندوز ١١ SE در یک دستگاه محدود استفاده کنند. در همین حین، مایکروسافت به Surface Laptop SE با قیمت پایه ٢۵٠ دلاری اشاره می‌کند. ردموندی‌ها می‌گویند که این لپ تاپ به طور پیش فرض با Windows 11 SE ارائه می‌شود. اما شما می‌توانید نسخه ویندوز دلخواه خود را بر روی آن نصب کنید.

اما اگر بخواهید چنین کاری را انجام دهید، ممکن است دیگر نتوانید موفق به نصب Windows 11 SE شوید! مجدداً این سند در ادامه می‌گوید که اگر قصد استفاده از Windows 11 SE به عنوان یک سیستم عامل شخصی دارید، می‌بایست مجوزی را از مایکروسافت خریداری کنید. همچنین تمام فایل‌ها و اطلاعات باید از روی دستگاه پاک شوند. در نهایت، کاربر خواهد توانست تا ویندوز ١١ SE را به طور مجاز در دستگاه خود اجرا کند. اما پس از آن، هیچ راه خلاصی از Windows 11 SE وجود نخواهد داشت. با این حال، این قابلیت نصب مجدد Windows 11 SE از طریق پارتیشن Recovery را به طور کامل رد نمی‌کند. اما در حالت کلی، نصب مجدد آن غیرممکن به نظر می‌رسد.

با تمام این توصیفات، عاقلانه به نظر می‌رسد که از سیستم عامل Windows 11 SE برای کارهای روزمره و شخصی استفاده نکنید. این سیستم عامل، برای مدیریت یک بخش خاص طراحی شده است و نه یک کاربر عمومی. همچنین شما نمی‌توانید برنامه‌های بومی شخص ثالث را بر روی Windows 11 SE نصب کنید. بلکه شما تنها می‌توانید نسخه وب آن‌ها را در کروم و یا Edge به اجرا در بیاورید. با این حال، موارد مورد اشاره تعجب آور نیستند.

زیرا مایکروسافت این سیستم عامل را برای اهدافی مانند تحصیل طراحی کرده است. بنابراین، کاربران دوست ندارند تا یک سیستم عامل خالی از امکانات و محدود را در اختیار داشته باشند. ناگفته نماند که ممکن است شما نتوانید دستگاه‌های مجهز به Windows 11 SE پیش فرض را خریداری کنید! دلیل آن، فروش این دسته از محصولات به مدارس و مراکز آموزشی است. اما مایکروسافت در بخش پرسش و پاسخ محصولات خود، اظهار دارد که شما می‌توانید تنها یک محصول را خریداری کنید که این چندان هم جذاب نیست.

نظر شما در مورد این توصیفات در مورد Windows 11 SE چیست؟ آیا شما همچنان حاضر به نصب آن هستید؟

نوشته نصب Windows 11 SE پس از پاک شدن، مجدداً امکان پذیر نخواهد بود اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code