قوطی ستونی و پروفیل سنگین پرمصرف ترین پروفیل ها در ساخت و ساز
1 min read

قوطی ستونی و پروفیل سنگین پرمصرف ترین پروفیل ها در ساخت و ساز

چنانچه در امر ساخت و ساز فعالیت داشته باشید حتما با موارد استفاده قوطی ستونی آشنایی دارید و می‌دانید قیمت قوطی ستونی اصولا بر چه مبنایی محاسبه می‌شود. ما هم در این مطلب بیشتر به این موضوع پرداخته و در خصوص قیمت قوطی ستونی 14 سنگین، قوطی ستونی 10 در10 و همچنین قیمت قوطی ستونی 9 در9 اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد. در انتها نیز مجموعه صبا پروفیل را به شما معرفی خواهیم کرد که می‌توانید انواع قوطی ستونی و سایر پروفیل ها را به قیمت مناسب خریداری نمایید.

اما پیشتر برای اطلاع افرادی که به تازگی با این محصول سرو کار پیدا کرده‌اند لازم است به این موضوع اشاره کنیم که قوطی ستونی چیست و از آن چه استفاده‌ای می‌شود؟

قوطی ستونی چیست و از چه جنسی تولید می‌شود؟

قوطی ستونی یا قوطی پروفیل به صورت توخالی و معمولا از ورق سیاه تولید می‌شود که در ساخت سازه‌های مختلف ساختمانی و صنعتی که در ادامه به آن بیشتر خواهیم پرداخت کاربرد دارد. از ویژگی‌های بارز قوطی ستونی می‌توان به سبک طراحی مقطع آن اشاره کرد که یا به صورت مربعی است و یا ساختاری مستطیل شکل دارد که از نوع مربع شکل آن بیشتر در ساخت ساختمان استفاده می‌شود. قوطی ستونی با ابعاد مختلفی از 100 تا 140 میلی‌متر تولید می‌شود و در خصوص قیمت قوطی ستونی باید گفت طبیعتا قیمت قوطی ستونی 9در9 با قیمت قوطی ستونی 14 سنگین متفاوت است.

قوطی ستونی چه کاربردی دارد؟

پیشتر اشاره کردیم که قوطی ستونی با دو مقطع مربعی و مستطیل شکل تولید می‌شود و شامل دو نوع ساختمانی و صنعتی می‌شود. عمدتا از قوطی ستونی ساختمانی در ساخت سازه‌های فلزی، ستون‌ها و .. استفاده می‌شود و نوعی از قوطی ستونی که برای این موارد کاربرد دارد دارای ابعادی بین 100 تا 140 میلی‌متر است که از ضخامتی در حدود 2 تا 6 میلی متر نیز بهره‌مند می‌باشد.

از قوطی ستونی صنعتی نیز به دلیل ضخامت و وزن بیشتری که برای آن در نظر گرفته شده است می‌توان در ساخت انبار، کارگاه‌های تولیدی و صنعتی و همچنین سوله استفاده کرد. قیمت قوطی ستونی صنعتی و ساختمانی نیز به قیمت ورق سیاه که پروفیل از آن ساخته می‌شود، بستگی دارد. به طور کل از جمله موارد مصرف قوطی ستونی می‌توان به استفاده در ساخت ساختمان‌های مختلف، ساخت اتاقک ماشین‌های سبک، تجهیزات شهری مانند نیمکت پارک‌ها، ساخت حفاظ، پل‌های هوایی، ساخت مبلمان، میز و صندلی، سرویس خواب‌های فلزی و لوازم برقی و همچنین ساخت سقف و دیوار سوله و انبار و کارگاه اشاره کرد.

قیمت قوطی ستونی چگونه محاسبه می‌شود؟

قیمت قوطی ستونی به کیفیت ورق سیاهی که از آن تولید می شود و همچنین کارخانه تولید کننده وابسته است، به عنوان مثال قیمت قوطی ستونی 14 اصفهان بالاتر از قیمت قوطی ستونی 14 تبریز است که البته این موضوع جدای وزن، ابعاد و ساختار، تحت تاثیر موارد مختلف دیگری نیز قرار دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

  • • نوع فولاد: بی شک یکی از عوامل موثر بر قیمت قوطی ستونی، نوع فولادی است که رد ساخت آن به کار رفته است. به عنوان مثال ممکن است در ساخت قوطی ستونی از پروفیل گرم استفاده شده باشد که در این صورت در آن از فولادهای دانه ریز استفاده می شود و همین مورد کمک می کند تا انرژی ضربه‌ای در دمای پایین بیشتر شود، ضمن آن که هرچه اندازه دانه کاهش یابد مقاومت تسلیم در فولاد افزایش پیدا خواهد کرد.
  • • ضخامت، ابعاد و طول قوطی ستونی: از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت قوطی ستونی، یکی ضخامت آن است که بر اساس میلی‌متر در نظر گرفته می‌شود و دیگری ابعاد آن است که بین 100 تا 140 میلی‌متر تولید می‌شود اما با توجه به ساخت سازه‌ای که مدنظر سازنده است می‌توان از پروفیل‌هایی با ابعاد بالاتر نیز استفاده کرد. همچنین بلندی شاخه محصول نیز در قیمت قوطی ستونی موثر خواهد بود. برای استعلام قیمت قوطی ستونی 14 سنگین، قیمت قوطی ستونی 10 در10 و قیمت قوطی ستونی 9 در 9 می‌توانید به سایت فروشگاه صبا پروفیل که در ادامه به معرفی بیشتر آن خواهیم پرداخت مراجعه کنید.
  • • قیمت ارز: به دلیل آن که نرخ دلار در سال‌های اخیر سیر صعودی بالایی پیدا کرده و به جهت تحریم‌هایی که کشور ما با آن روبروست طبیعتا روی قیمت انواع پروفیل و همچنین قیمت قوطی ستونی که موضوع این مطلب است تاثیر بسیاری داشته است، به طوری که با بالا رفتن دلار شاهد تغییر قیمت پروفیل و افزایش آن هستیم.
  • • نوع برند: شرکت سازنده‌ای که در زمینه ساخت پروفیل فعالیت دارد نیز می‌تواند در محاسبه قیمت قوطی ستونی نقش داشته باشد، طبیعتا انواع پروفیل اگر از شرکت‌های معروف و شناخته شده این حوزه و یا از شرکت‌های خارجی خریداری شود از قیمت بالاتری برخوردار خواهد بود.

گروه صنعتی صبا

گروه صنعتی صبا فعالیت خود را از سال 1356 در زمینه تولید و پخش پروفیل آغاز کرده و از آن زمان تاکنون علاوه بر تولید لوله مبلی و قوطی سبک و راه‌اندازی خطوط کشش سرد لوله و پروفیل با بهترین دستگاه‌های روز توانسته نیاز صنعتگران را برآورده نماید. تلاش گروه صنعتی صبا بر این بوده است تا بهترین خدمات را به مشتریان و صنعتگران ارائه نماید و محصولات با کیفیتی را در اختیار آن‌ها قرار دهد .

یکی از محصولات پروفیل صبا، قوطی ستونی است که در ابعاد و ضخامت‌های مختلف تولید و ارائه شده است. برای خرید این محصول اکنون می‌توانید با مراجعه به سایت این شرکت به آدرس الکترونیکی https://sabaprofile.com/ قیمت محصولات مختلف از جمله قیمت پروفیل سبک را از کارشناسان استعلام نموده و خرید خود را انجام دهید.

نوشته قوطی ستونی و پروفیل سنگین پرمصرف ترین پروفیل ها در ساخت و ساز اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code