1 min read

آزمون های بین المللی

آزمون تافل یکی از آزمون‌های بین‌الملل به شمار می‌آید که نمره و مدرک آن در دانشگاه‌ها و سازمان‌های بسیاری در سرتاسر جهان معتبر به شمار می‌آید. برای درخواست ویزای تحصیلی، ویزای کار یا اقامت یکی از مراحل کسب نمره بالا در آزمون زبان است.

آزمون GRE یکی دیگر از آزمون‌هایی است که متقاضیان ورود به دانشگاه‌های خارجی باید در آن شرکت کنند. در واقع بسیاری از دانشگاه‌ها آزمون GRE را هوشمندانه‌ترین راه برای ورود به تحصیلات تکمیلی می‌دانند. آزمون GRE یک فیلتر برای ورود به مقاطع تحصیلات تکمیلی در بسیاری از دانشگاه‌ها به خصوص آمریکا و کانادا است. این دانشگاه‌ها نمره این آزمون را به عنوان یکی از مدارک پذیرش در نظر می‌گیرند. در این مقاله درباره این دو آزمون برای شما بیشتر توضیح خواهیم داد.

آزمون GRE

آزمون GRE به دو نوع Subject و General تقسیم می‌شود. با توجه به نوع دانشگاه، فرد می‌تواند انتخاب کند و در یکی از آن‌ها شرکت کند.

برخی افراد تصور می‌کنند آزمون تافل با GRE تفاوتی ندارد و همانند یکدیگر هستند. در ادامه می‌خواهیم درباره تفاوت این دو آزمون با یکدیگر توضیح دهیم.

تفاوت قسمت Reading و Writing:

هر دو آزمون دارای قسمت Reading و Writing هستند، اما قسمت Reading و Writing آزمون تافل بسیار آسان‌تر از GRE است. در واقع می‌توان گفت Reading و Writing آزمون GRE چالش برانگیزتر و نیازمند مهارت بیشتر در تحلیل، تجزیه و نقد متن دارد.

سوالات حوزه Speaking و listening:

در آزمون تافل برای سنجش میزان مهارت شما در زبان انگلیسی، چند سوال با محور Speaking و Listening در آزمون به کار می‌رود. اما با توجه به تفاوت محوریت آزمون تافل با GRE، این دو دسته سوال در آزمون GRE وجود ندارد.

سوالات مفهومی و ریاضی:

برخی افراد تصور می‌کنند که آزمون GRE مانند آزمون ریاضی است. اما این باور اشتباه است. در آزمون GRE هدف سنجش میزان استدلال و منطق است. بنابراین سوالات بر مبنای سنجش تحلیل داده طراحی می‌شوند. برخی از این سوالات به مباحث جبر، هندسه و حساب نزدیک است.

مدت زمان آزمون GRE حدود 3 ساعت و 45 دقیقه است. آزمون GRE عمومی را به سه بخش می‌توان تقسیم کرد:

استدلال کلامی: در این بخش سوالاتی برای سنجش تجزیه و تحلیل اطلاعات و تشخیص ارتباط بین بخش‌های مختلف یک جمله مطرح می‌شود.

استدلال کمی: در این بخش قدرت درک شرکت‌کننده برای مفاهیم پایه مانند ریاضی، جبر، هندسه، تجزیه و تحلیل داده‌ها توسط سوال‌ها محک زده می‌شود.

نوشتاری تحلیلی: در این قسمت از فرد شرکت کننده می‌خواهند نظر خود را درباره یک مقاله بیان کند. در یک مقاله دیگر فرد باید تجزیه و تحلیل کرده و ایده‌های خود را عنوان کند.

هزینه آزمون GRE، 205 دلار آمریکا بوده و مدت زمان اعتبار آن 5 سال است.

آزمون تافل

هدف آزمون تافل بررسی مهارت فرد در زبان انگلیسی است. مدت زمان آن 4 ساعت و 30 دقیقه بوده و به چهار قسمت Reading، Listening، Writing و Speaking تقسیم می‌شود.

هزینه آزمون تافل به مرکزی که برای آزمون انتخاب می‌کنید بستگی دارد. اعتبار این مدرک به مدت 2 سال است.

برای ثبت‌نام در آزمون GRE و تافل، باید در سایت ets.org ثبت نام کنید. در نظر داشته باشید برای هرکدام از آزمون‌ها در قسمت مورد نظر یک پروفایل جداگانه ساخته و برای تکمیل درخواست ثبت‌نام در آن آزمون از آن استفاده کنید. نمرات شما در هر آزمون، در قسمت پروفایل ساخته شده به شما نمایش داده خواهد شد.

بعد از ساخت پروفایل، باید زمان و مکان مورد نظر خود را برای آزمون انتخاب کنید. سپس به مرحله پرداخت هزینه آزمون خواهید رسید.

متاسفانه در حال حاضر امکان خرید اینترنتی با حساب‌های بانکی داخلی وجود ندارد. بنابراین برای پرداخت هزینه ثبت نام GRE یا پرداخت هزینه ثبت نام تافل می‌توانید یکی از مسیرهای زیر را طی کنید.

استفاده از کارت‌های اعتباری

اگر دارای مسترکارت یا ویزا کارت هستید، به راحتی می‌توانید پرداخت هزینه آزمون تافل یا GRE را به وسیله آن انجام دهید.

وب‌سایت‌های واسط پرداخت

سایت‌های مختلفی به عنوان واسط در این حوزه فعالیت می‌کنند. به دلیل قوانین متفاوت بانکی، شما می‌توانید به راحتی به وسیله این سایت‌ها پرداخت آزمون Tofel یا پرداخت آزمون GRE را انجام دهید.

نویان پی یکی از سایت‌های مطمئن در زمینه پرداخت بین‌الملل است. شما می‌توانید به صورت تلفنی از مشاوران این زمینه راهنمایی دریافت کنید. همچنین از طریق پروفایل خود و پیامک، به صورت کامل در جریان مراحل کار خود قرار گیرید.

امیدوارم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی درباره آزمون های Tofel و GRE و همچنین نحوه پرداخت هزینه این آزمون‌ها در اختیار شما قرار داده باشیم.

نوشته آزمون های بین المللی اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code