شارژ سریع ۱۵۰ واتی اوپو در راه است
1 min read

شارژ سریع ۱۵۰ واتی اوپو در راه است

در سال های اخیر، پیشرفت های قابل توجهی در زمینه توان شارژر گوشی های هوشمند از سوی شرکت های اندرویدی صورت گرفته است. برند هایی مانند اوپو و شیائومی در این زمینه در صدر قرار دارند. اوپو اخیراً موفقیت جدیدی در زمینه شارژ سریع داشته است. امروز، افشاگر معروف اطلاعات یعنی Digital Chat Station، ادعا کرد که شارژ سریع ۱۵۰ واتی اوپو در راه است. طبق گزارش‌ها، گوشی‌های اوپو، وان پلاس و ریلمی در آینده از فست شارژ ۱۵۰ واتی پشتیبانی خواهند کرد.

احتمالا اوپو با شارژ سریع ۱۵۰ واتی خود رکورد شکنی خواهد کرد

گفته می‌شود فست شارژ آینده اوپو ده آمپر توان خواهد داشت. این بدان معناست که فناوری شارژ سریع ۱۵۰ واتی اوپو به تدریج به بلوغ رسیده است. با این حال، اگرچه این فناوری در دست توسعه است اما فوراً در دسترس نخواهد بود. با توجه به افشاگری های Digital Chat Station، گوشی های جدید Oppo و OnePlus همچنان از شارژ سریع ۶۵ و ۸۰ وات استفاده خواهند کرد.

پست Digital Chat Station در ویبو

در حال حاضر سرعت فست شارژ تلفن های همراه از مرز ۱۰۰ وات فراتر رفته است. اما بدیهی است که همه سازندگان از این فناوری شارژ سریع استفاده نکرده اند. اوپو اکنون می‌خواهد رکورد جدیدی در زمینه شارژر گوشی های هوشمند ثبت کند. با این حال، گزارش‌هایی وجود دارد که شیائومی در حال کار بر روی شارژ سریع ۲۰۰ واتی است.

آیا اولین گوشی مجهز به شارژر ۱۲۰ واتی را به خاطر دارید؟

در هفدهم آگوست ۲۰۲۰ (۲۷ مرداد ۱۳۹۹) آیکو از تلفن هوشمند iQOO 5 Pro به عنوان اولین گوشی مجهز به فست شارژ ۱۲۰ واتی رونمایی کرد. دستگاه مذکور از تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ و حداکثر ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی برخوردار است. مهمترین نکته اما استفاده از یک باتری لیتیومی ۴,۰۰۰ میلی آمپری به همراه پشتیبانی از فست شارژ ۱۲۰ واتی است. به کمک این شارژر، دستگاه مذکور می‌توانست در مدت پنج دقیقه پنجاه درصد و در پانزده دقیقه ۱۰۰ درصد شارژ شود.

iQOO 5 Pro

مطابق با گزارش GizChina، آیکو از طریق ارتقاء آی سی شارژر به توان شارژ ۱۲۰ وات (به عبارتی ۲۰ ولت / ۶ آمپر) دست یافته است. توان مذکور حداکثر ولتاژ و جریان تعریف شده برای درگاه USB-C است. علاوه بر این، iQOO در روشی خلاقانه از اتصال سری دو سلولی به اضافه دو آی سی در شارژر استفاده کرد. استفاده از دو IC، سرعت شارژ را تا حد زیادی بهبود بخشید. هنوز به طور دقیق مشخص نیست که کدام شرکت برای اولین بار فست شارژ ۱۵۰ واتی را به کار خواهد گرفت. اما می‌دانیم که یکی از شرکت های چینی مانند شیائومی یا اوپو به زودی این کار را انجام خواهند داد.

اوپو به ناکارآمد بودن فناوری شارژ سریع ۱۲۵ وات اعتراف کرد

نظر شما چیست؟ آیا فست شارژ هایی با توان بیش از ۱۰۰ وات برای باتری تلفن های هوشمند مضرند یا آنکه صرفا باعث صرفه جویی در وقت و زمان ما می‌شوند؟

نوشته شارژ سریع ۱۵۰ واتی اوپو در راه است اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code