از کاشت موی غیر جراحی به روش FIT چه می دانید؟
1 min read

از کاشت موی غیر جراحی به روش FIT چه می دانید؟

امروزه بسیاری از افراد با افزایش سن یا به دلیل بیماری های مختلف زمینه ای دچار ریزش مو می شوند. طاسی یا کم حجم شدن مو های شما در زیبایی چهره نقش بسیار مهمی دارد. مواقعی پیش می آید که افراد به دلیل ریزش دچار افسردگی می شوند و اعتماد به نفس خود را از دست می دهند.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ورود به دنیای فناوری روش های نوینی برای جبران این نقصان ایجاد شده است. یکی از این جراحی های زیبایی که به آن کاشت مو به روش FIT گفته می شود، اعتماد به نفس از دست رفته افراد را به آنها بازمی گرداند و زیبایی را به آنها هدیه خواهد داد؛ بنابراین نیازی نیست که از طاسی خود خجالت بکشید و زانوی غم بغل بگیرید.

بنابراین اعتماد به نفس خود را از دست ندهید و به فکر راه درمانی آن باشید. شاید استفاده از موی مصنوعی تاحدودی مشکل شما را حل کند، اما این چاره دائمی کار نیست. کاشت مو برای شما بهترین گزینه درمانی خواهد بود.

کاشت مو به روش FIT چیست؟

قبل از هر چیز بهتری است بدانید کاشت مو برای افراد با روش های متفاوتی انجام می شود که نوع آن بستگی به نظر پزشک و شرایط بیمار خواهد داشت. کاشت مو به روش FIT یکی از پرطرفدارترین راه های کاشت مو به حساب می آید. اف ای تی جزو یکی از بهترین راه های دائمی کاشت مو به حساب می آید که برای کاشت اندک تا متوسط موها مناسب است. توجه داشته باشید که برای کاشت ابرو ، سبیل و ریش نیز از چنین روش درمانی استفاده می شود.

کاشت مو به روش FIT از قدیمی ترین راه های کاشت است که بدون درد و جراحی انجام می شود. در این روش از فولیکول های موی طبیعی شما برای کاشت استفاده خواهد شد و معمولا نتیجه های دلخواهی را برای شما به همراه دارد. فولیکول ها از قسمت مناسبی در بدن که معمولا پشت سر یا فاصله بین دو گوش است، استخراج می شود. به این قسمت ها بانک مو می گویند. برداشت و کاشت از بانک مو ها رشدی دائمی را به همراه دارد و دچار ریزش نخواهید شد.

روش انجام کاشت مو به روش FIT

برای انجام کاشت مو به روش اف ای تی ابتدا در جلسه مشاوره ای بانک موی فرد توسط پزشک بررسی می شود و در صورت مناسب بودن آن برای انجام کاشت مراحل بعدی صورت می گیرد. پشت سر افراد را به بی حسی های موضعی آغشته می کنند که هنگام انجام عمل کوچک ترین ناراحتی احساس نشود. در ادامه پزشکان از قسمت مشخص شده گرافت های مو را به وسیله پانچ های مخصوص خارج و به خوبی بررسی می کنند. پس از بررسی و نگهداری گرافت ها و بی حس کردن قسمتی که قرار است کاشت انجام شود، حفره های ریزی به اندازه گرافت ها ایجاد می شود.

این گرافت ها به وسیله پنس در جای خود قرار می گیرند و محل کاشت و برداشت پانسمان خواهد شد. بعد از این مرحله بیمار مرخص می شود و باید بین یک روز تا یک هفته بنابر تجویز پزشک استراحت کند. همچنین اگر نیاز به انجام چندین مرحله برداشت و کاشت باشد، بیمار دوباره به پزشک مراجعه خواهد کرد.

مزایای کاشت مو به روش FIT

در این بخش از مقاله به بررسی مزایای کاشت مو به روش FIT می پردازیم و مطالب مفیدی در اختیار شما قرار خواهیم داد.

  • • نیازی به عمل جراحی نیست : در این روش که یکی از قدیمی ترین و پرطرفدارترین راه های کاشت مو است، نیازی به جراحی ندارید. عمل کاشت و برداشت توسط چند برش بسیار ریز روی پوست سر انجام می شود و از بیهوشی نیز استفاده‌ای نخواهد شد.
  • • نگران زخم و خونریزی نباشید : به دلیل ایجاد حفره های ریز و کوچک امکان قرمزی و تورم برای زخم ها وجود دارد، اما بیمار شاهد خونریزی جدی در پی عمل زیبایی کاشت مو به روش FIT نخواهد بود؛ بنابراین لازم نیست نگران درد یا خونریزی باشید. همچنین به دلیل استفاده از بی حسی های موضعی هیچ دردی در طول عمل یا بعد آن احساس نخواهید کرد.
  • • با جای زخم و بخیه خداحافظی کنید : یکی از مهم ترین مزایایی که افراد را برای کاشت مو به روش FIT ترغیب می کند، این است که نیازی به بخیه ندارد؛ درنتیجه هیچ جای زخم یا بخیه ای روی پوست سر شما باقی نخواهد ماند و زخم های ریز آن به طور کامل پس از چند روز محو خواهد شد.
  • • عفونتی در کار نیست : زخم های ریز ایجادشده روی سر شما پس از عمل تنها برای یک یا دو روز پانسمان می شود و نیازی به پانسمان بیشتر نیست. همچنین عفونتی برای شما پیش نخواهد آمد و زخم ها به زودی درمان می شوند.

عوارض کاشت مو به روش FIT

همه عمل های زیبایی دارای معایب و مزایایی هستند که در این بخش عوارض کاشت مو را برای شما شرح می دهیم.

  • • دوره طولانی : گاهی پیش می آید عمل کاشت مو به روش FIT نیاز به چندین مرحله دارد که طول دوره را بیشتر می کند. البته طولانی بودن این فرآیند به عواملی نظیر وسعت ناحیه کاشت و منطقه برداشت فولیکول های مو بستگی دارد. شاید این مسئله برای برخی از علاقه مندان به زیبایی به این دلیل که خواهان نتیجه زودهنگام هستند، قابل قبول نباشد.
  • • کاشت برای منطقه ریزش محدود تا متوسط : این نوع کاشت مو برای مناطقی که دچار ریزش موی وسیع هستند، استفاده نمی شود و تنها برای مناطق محدود تا متوسط به کار برده خواهد شد. به همین دلیل افرادی که دچار ریزش موی وسیع هستند، بهتر است که راهکار دیگری را برای قسمت های عاری از مو بیابند.
  • • احتمال آسیب به بانک مو : با توجه به اینکه عمل کاشت نیاز به بانک موی مناسبی دارد، در صورتی که فرد متخصص تجربه کافی نداشته باشد، ممکن است به بانک مو های شما آسیب برساند. این مسئله باعث می شود که دیگر آن منطقه برای برداشت گرافت ها و کاشت آن مناسب نباشد.
  • • هزینه بالا : قیمت کاشت مو به روش FIT شاید یکی از معایب آن محسوب می شود که نسبت به روش های دیگر بالاتر است. با این وجود به دلیل دائمی بودن روش کاشت و طبیعی بودن آن این هزینه ها به چشم نخواهد آمد.

آشنایی با مراقبت بعد از کاشت مو به روش FIT

بعد از اینکه عمل شما با موفقیت به اتمام رسید، پزشک معالج برایتان مراقبت هایی را تجویز خواهد کرد که باید آن ها را به خوبی رعایت کنید.

  1. ۱- طی یک هفته اول داروهایی برای شما تجویز خواهد شد که باید به موقع مصرف شود
  2. ۲- سر خود را در طول یک هفته به روشی که پزشک به شما آموزش داده است، شست و شو دهید
  3. ۳- هفته اول بعد از کاشت مو مهم ترین دوره به حساب می آید؛ زیرا در این مدت فولیکول ها تثبیت خواهند شد؛ بنابر‌این مراقبت های بعد از عمل را به خوبی رعایت کنید
  4. ۴- در هفته سوم امکان ریزش موها وجود دارد که کاملا طبیعی است و جای هیچ نگرانی نیست
  5. ۵- در ماه های 4 تا 6 تارهای نازک موها شروع به رشد خواهند کرد
  6. ۶- در پایان سال به پزشک مراجعه کنید که تار های رشد کرده بررسی شود

با آگاهی از این نکات ریز و درشت درخصوص کاشت مو به روش FIT دید جامع و کاملتری از این شیوه خواهید داشت. در این صورت تصمیم گیری در این رابطه برای شما آسان می شود.

  • هزینه کاشت مو به روش FIT چقدر است؟

به طور معمول مسئله ای که ذهن بسیاری از افراد را در بدو کار مشغول می کند، هزینه های جراحی های زیبایی است. در زمینه کاشت مو تخمین صد‌در‌صدی برای هزینه وجود ندارد؛ زیرا عوامل مختلف مانند تعداد جلسات و وسعت ناحیه طاسی در این زمینه موثر خواهد بود.

  • آیا کاشت مو نیاز به مراقبت طولانی دارد؟

این مسئله با توجه به نظر پزشک و شرایط جسمانی شما پاسخ داده می شود. در هر حال برای افرادی که کار اداری دارند، یک روز استراحت و افرادی که کار فیزیکی انجام می دهند یک هفته استراحت کاملا طبیعی و مناسب است.

  • عمل کاشت چقدر طول می کشد؟

معمولا تعداد جلساتی که برای کاشت شما در نظر گرفته می شود، بستگی به نظر پزشک و شرایط خود شما خواهد داشت. در بعضی مواقع دوره درمانی یک روز است و در مواقع دیگر ممکن است تا چندین جلسه نیز طول بکشد.

  • آیا کاشت مو درد دارد؟

با توجه به توضیحاتی که در این باره داده شد، به دلیل استفاده از بی حسی های موضعی شما در حین عمل و بعد از آن هیچ دردی را احساس نخواهید کرد. تنها ممکن است کمی قرمزی یا تورم در قسمت های کاشت یا برداشت مو مشاهده کنید که کاملا طبیعی است.

کجا کاشت موی خود را انجام دهیم؟

انتخاب محل انجام کاشت مو کاملا سلیقه ای است. با این وجود اگر می خواهید کاشت موی شما به خوبی انجام شود و به نتیجه دلخواه برسید، به یک پزشک متخصص و کلینیک های زیبایی معتبر مراجعه کنید. کلینیک رویان سلامت دارای مجهزترین و به روزترین تجهیزات درمانی است و متخصصانی که در زمینه های زیبایی به فعالیت مشغول هستند، قبل از انجام هر نوع جراحی و بررسی نیاز و خواست شما طی جلسه مشاوره به ابهامات ذهنی شما پاسخ خواهند داد.

برای دریافت هزینه کاشت موی خود از ۴ ناحیه روبرو، بالا، پشت و کنارین سر خود عکس گرفته و به شماره های زیر ارسال فرمایید تا در اسرع وقت بعد از مشاهده پزشک متخصص هزینه کاشت موی شما اعلام شود.

  • • مشاور کاشت مو : ۰۹۱۹۰۱۲۵۴۶۰
  • • مشاور کاشت مو : ۰۹۱۹۳۲۴۷۶۷۸
  • • خط ویژه : ۴۱۹۳۶-۰۲۱
  • • خط مستقیم : ۲۲۸۸۵۸۹۰ – ۰۲۱

نوشته از کاشت موی غیر جراحی به روش FIT چه می دانید؟ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code