مشکل تولید گرمای بیش از حد Snapdragon 8 Gen 1 در Moto Edge X30
1 min read

مشکل تولید گرمای بیش از حد Snapdragon 8 Gen 1 در Moto Edge X30

کوالکام در اوایل ماه میلادی جاری از اولین تراشه ۴ نانومتری خود با نام Snapdragon 8 Gen 1 رونمایی کرد. این شرکت قول جهش ۲۰ درصدی در عملکرد این تراشه نسبت به اسنپدراگون ۸۸۸ را داده است. روز گذشته پس از انتشار اخبار ضد و نقیضی که درباره اولین گوشی مجهز به تراشه پرچمدار کوالکام منتشر شده بود، سرانجام موتورولا اولین تلفن هوشمند جهان با تراشه Snapdragon 8 Gen 1 را معرفی کرد. با این حال گفته می‌شود مشکل تولید گرمای بیش از حد Snapdragon 8 Gen 1 ممکن است تلفن های هوشمند اندرویدی را تحت تاثیر قرار دهد!

ادعا می‌شود مشکل تولید گرمای بیش از Snapdragon 8 Gen 1 دستگاه های اندرویدی زیادی را تحت تاثیر قرار می‌دهد

اوایل امروز چن جین، مدیر کل برند موتورولا در اکانت ویبو خود پستی را منتشر کرد. و درباره آلیاژ آلومینیومی به کار رفته در Moto Edge X30 توضیح داد. گفته می‌شود که این قطعات فلزی باعث رسانایی گرمایی خوبی می‌شوند. و حرارت تولید شده توسط تراشه به سرعت به بیرون انتقال می‌یابد.

با این حال، ممکن است مشکلی مانند اسنپدراگون ۸۸۸ وجود داشته باشد. پست جدید iceUniverse در توییتر نشان می‌دهد که جدیدترین تراشه کوالکام احتمالا مشکلات گرمایشی خواهد داشت. در این توییت آمده است: تراشه Snapdragon 8 Gen 1 موجود در Moto Edge X30 در تست های سنگین گرمای بسیار زیادی تولید می‌کند. سال ۲۰۲۲ ممکن است سال «بسیااااااار داغی» برای گوشی های اندرویدی باشد.

مراسم رونمایی Moto Edge X30

معمولاً برند های دیگری نظیر شیائومی اولین گوشی اندرویدی با تراشه پرچمدار کوالکام را معرفی و عرضه می‌کردند. اما امسال در چند روز پایانی مانده به نهم دسامبر، رقابت اصلی بین ریلمی و موتورولا بود. البته که متاسفانه هنوز خبری از دستگاه پرچمدار ریلمی مجهز به Snapdragon 8 Gen 1 نیست! خوش‌بینانه ترین حالت آن است که مشکل را به سیستم خنک کننده Moto Edge X30 ربط دهیم. اما توییت iceUniverse درباره مشکل اورهیت در سایر تلفن های هوشمند پرچمدار اندرویدی امسال نیز هشدار می‌دهد. بنابراین احتمالا مشکل از تراشه به کار رفته در Edge X30 است و نه تنها سیستم خنک کننده آن.

ممکن است مشکل از سوی موتورولا باشد!

تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ توسط سامسونگ و مبتنی بر معماری v9 ARM ساخته شده است که بسیار کارآمد به نظر می‌رسد. بنابراین، روی کاغذ به نظر می‌رسد که این تراشه باید نسبت به نسل قبلی خود مشکل گرمایی کمتری داشته باشد. مشکل اصلی ممکن است افزایش عملکرد بیش از حد تراشه باشد. احتمال می‌رود موتورولا برای حفظ عملکرد پرچمدار خود، محدودیت های کافی را برای چیپست مورد استفاده در نظر نگرفته باشد.

پردازنده های استفاده شده در تلفن های هوشمند یا سایر دستگاه های الکترونیکی در استفاده مداوم، بازی، فیلمبرداری و یا سایر عملکرد ها حرارتی را تولید می‌کنند. برای جلوگیری از تولید حرارت بیش از حد و در نتیجه آسیب به تراشه و یا سایر قطعات، شرکت های سازنده گوشی های هوشمند معمولاً محدودیت های دمایی را برای دستگاه های خود در نظر می‌گیرند. عملکرد تراشه، پس از رسیدن به سقف دمای در نظر گرفته شده، محدود می‌شود و به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. این امر به حفظ دمای ایمن و سپس خنک شدن تلفن هوشمند شما کمک می‌کند.

Moto Edge X30

همان‌طور که GizmoChina نیز اشاره می‌کند، این روش کاهش دما، در تلفن های هوشمند نقش بسیار مهمی دارد. زیرا در گوشی های همراه، مکان زیادی برای قرارگیری سیستم های خنک کننده قدرتمند‌ وجود ندارد. البته موارد مذکور صرفا گمانه زنی های موجود است. و هنوز خیلی زود است که به طور دقیق درباره علت اصلی مشکل تولید گرمای بیش از حد Snapdragon 8 Gen 1 صحبت کنیم.

نظر شما چیست؟ آیا مشکل از محدودیت های اندک در نظر گرفته توسط موتورولاست؟ و یا آنکه تراشه پرچمدار کوالکام به طور کلی مشکل اورهیت و تولید گرمای بیش از حد دارد؟

نوشته مشکل تولید گرمای بیش از حد Snapdragon 8 Gen 1 در Moto Edge X30 اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code