قبولی در درس فیزیک با وجود دغدغه حضوری شدن امتحانات| راه‌حل چیست؟
1 min read

قبولی در درس فیزیک با وجود دغدغه حضوری شدن امتحانات| راه‌حل چیست؟

غیرحضوری شدن مدارس در دوران کرونا باعث شد که آموزش و تدریس برای دانش‌آموزان به صورت آنلاین شود. آنلاین شدن آموزش با همه مزیت‌های مثبت آن، معایبی هم دارد. دانش‌آموزان به صورت منظم در کلاس حاضر نمی‌شوند و در صورت حضور در کلاس چیزی از آموزش‌های معلم متوجه نمی‌شوند.

به خصوص در درس‌‌های تخصصی مثل فیزیک این عدم یادگیری و درک مباحث دشوار‌تر نیز شده است. معلم در این درس‌ها باید از ابتدای تدریس توضیحات را به همراه مثال‌های فراوان ارائه دهد و همزمان واکنش شاگردان خود را ببیند تا متوجه میزان درک و فهم آن‌ها از تدریس خود شود. پرسش و پاسخ در کلاس حین تدریس معلم باید به صورت مرتب انجام شود که به دلیل کمبود وقت در کلاس و مشکلات ناشی از آنلاین بودن آموزش، اجازه پرسش و پاسخ دانش‌آموز و معلم وجود ندارد.

بنابراین وقتی دانش‌آموزی با این شرایط در درسی مثل فیزیک آموزش ببیند اما به صورت حضوری و با شرایط قبل کرونا امتحان دهد، این موضوع، باعث استرس بیشتر او می‌شود. این توقع و خواسته زیادی است که دانش‌آموز آموزش‌ها را به صورت آنلاین دریافت کند اما به صورت حضوری امتحان دهد. بنابراین برای رفع این استرس و جبران تمام کاستی‌های آموزش‌های آنلاین و آماده شدن دانش‌آموز برای امتحان حضوری و قبولی در درس فیزیک با نمره بالا، راه‌حل‌های مناسبی در ادامه محتوا ارائه شده است که مطالعه آن را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

برای قبولی در درس فیزیک، از مهم‌ترین منبع درسی خود غافل نشوید

در مرحله اول برای اینکه شما در امتحانات نهایی نمره قبولی مناسبی در درس فیزیک کسب کنید، بهتر است به این موضوع که امتحانات به چه شکلی برگزار خواهد شد، توجه نکنید. چون در هر دو صورت آنلاین بودن امتحانات یا حضوری برگزار شدن آن، هدف نهایی شما یکسان است. هدف شما قبولی با نمره بالا در فیزیک است. بنابراین در این شرایط تمام تمرکز خود را روی چگونگی روش مطالعه درس فیزیک و قبولی در امتحانات بگذارید.

قطعاً هر دانش‌آموزی برای مطالعه درس فیزیک سطح و پایه متفاوتی دارد. بنابراین برای شروع مطالعه بهتر است از اولین و مهم‌ترین منبع یعنی کتاب درسی فیزیک شروع کنید. کتاب فیزیک را مطالعه کنید تا چارچوب ذهنی‌تان به خوبی شکل بگیرد.

کتاب درسی به این دلیل مهم‌ترین منبع مطالعاتی شما محسوب می‌شود که برای همه‌ دانش‌آموزان با هر سطح و پایه‌ای یکسان طراحی شده است. کتاب فیزیک مدرسه از پایه خیلی صفر مباحث را برای همه دانش‌آموزان توضیح می‌دهد و به سراغ پایه‌های بالاتر می‌رود. بنابراین فرقی نمی‌کند که پایه ضعیفی داشته باشید یا قوی، این کتاب درسی برای شما تالیف شده است و زمانی که این کتاب را بخوانید، متوجه قضایا شده و ساختار ذهنی‌تان شکل می‌گیرد.

تمرینات پیوسته، رمز موفقیت شما برای قبولی در درس فیزیک است

کتاب درسی فیزیک خود را به خوبی مطالعه کنید و پس از مطالعه قبل از هر منبع سوال دیگری، به سراغ تمرینات کتاب فیزیک‌ خود بروید. قدم به قدم تمرینات کتاب را حل کنید و تنها زمانی به سراغ پاسخ‌نامه آن رفته که در مرحله‌ای، دچار مشکل شوید. بعد از رد کردن مرحله مشکل‌دار، سعی کرده با ارائه‌ ایده‌های مختلف بقیه مراحل را بدون کمک از پاسخ‌نامه حل کنید. با همین روش مطالعه فیزیک دهم و روش مطالعه فیزیک یازدهم و روش حل سوالات، بعد از کتاب مدرسه، به سراغ کتاب‌های کمکی بروید.

لازم نیست چند تا کتاب کمکی داشته باشید، تنها کافی است یک کتاب خوب و متناسب با سطح خود را که توضیحات کامل و جامعی به همراه تمرینات تشریحی و تستی مناسب دارد، انتخاب کنید. در ابتدا همانند کتاب فیزیک مدرسه، درسنامه را بخوانید، مثال‌های هر قضیه فیزیک را به خوبی مشاهده و برای خود تجزیه و تحلیل کرده و سپس به سراغ تمرینات تشریحی کتاب بروید.

هیچ روش کمکی دیگری به غیر از حل تمرین مکرر نمی‌تواند در رسیدن به تسلط بیشتر شما کمک کند. باید تا زمان امتحانات به حدی سوال حل کنید تا سرعت‌تان در حل سوالات افزایش یابد. این نکته فراموش نکنید که بعد از حل 20 سوال فیزیک، سوال 21 آن تکراری است. بنابراین اگر تمرین زیاد انجام دهید به دلیل تکراری بودن سوالات به راحتی می‌توانید از پس حل آن بربیاید.

راه‌حل میانبر برای رسیدن به افزایش درصد فیزیک و قبولی در امتحانات

محدودیت زمان مهم‌ترین عاملی است که دانش‌آموز نمی‌تواند به تنهایی و با تمام راه‌حل‌های موجود به تسلط صد در صد در درس فیزیک و سایر درس‌های تخصصی برسد. در واقع فرقی نمی‌کند که شما در چه سطح و پایه‌ای باشید، برای رسیدن به تسلط در درس فیزیک، باید به خود زمان داده و با مناسب‌ترین روش خواندن فیزیک برای امتحان نهایی، به تسلط بالا برسید. اما گاهی محدودیت زمانی این اجازه را به شما نمی‌دهد که در فرصت کافی با مطالعه درس و تمرین زیاد به مرور پایه خود را درس فیزیک تقویت کنید.

در این شرایط استفاده از روش میانبری که با همه محدودیت‌های زمانی شما و با همه مشکلات و نقاط ضعف‌تان در فیزیک، کمک کند تا به تسلط در این درس برسید، به شدت پیشنهاد می‌شود. راه‌حل استفاده از معلم خصوصی فیزیک همان روش میانبر و قطعی رسیدن به موفقیت و قبولی در درس فیزیک است.

چرا معلم خصوصی راه‌حل قطعی برای کسب موفقیت در درس فیزیک است؟

معلم تدریس خصوصی فیزیک به این دلیل راه‌حل قطعی برای موفقیت در فیزیک است که بهترین روش تدریس فیزیک خود را با توجه به نیاز دانش‌آموز و محدودیت زمانی او ارائه می‌دهد. این روش تدریس مختص خود دانش‌آموز و توان یادگیری او است. کلاس به شدت متمرکز بوده و به دلیل دو نفره بودن آن، سرعت یادگیری و آموزش بالا است. اتلاف وقتی در کلاس تدریس خصوصی فیزیک وجود ندارد و معلم براساس نیاز و مشکل درسی شاگرد، نکات کلیدی و مباحث مهم فیزیک را درس داده و از مطالعه شاگرد روی مباحث اضافی و وقت‌گیر کتاب جلوگیری می‌کند. بهترین منبع کمکی و تقویتی متناسب با سطح دانش‌آموز را به او معرفی کرده و با حل سوالات پیوسته و مکرر در هر جلسه بعد از آموزش اصولی، به دانش آموز کمک کرده تا روش تجزیه و تحلیل سوال را یاد بگیرد و به مرور به تنهایی سوالات را حل کند.

بنابراین اگر محدودیت زمانی دارید، حتماً از این روش میانبر تا رسیدن به زمان امتحانات استفاده کنید. چون با کمک معلم خصوصی فیزیک، به دلیل آموزش هدفمند او و متناسب با توان و نیاز درسی‌تان، در کمترین زمان به تسلط بالایی در فیزیک می‌رسید.

درخواست معلم فیزیک از استادبانک، بزرگترین سامانه تدریس خصوصی ایران

سایت تدریس خصوصی استادبانک به دلیل داشتن 430 هزار ساعت کلاس تدریس خصوصی، 49 هزار شاگرد تعلیم دیده موفق و همچنین 2500 استاد برتر تدریس خصوصی، بزرگترین و معتبرترین سامانه تدریس خصوصی در ایران است. بنابراین اگر به دنبال برترین اساتید تدریس خصوصی فیزیک با قیمت مناسب برای موفقیت و قبولی در درس فیزیک در زمان کم هستید، روی لینک بزرگترین سامانه تدریس خصوصی با نام استادبانک کلیک کنید. حتی می‌توانید با شماره‌گیری 02191005343 برای اطلاعات بیشتر با مشاورین و کارشناسان تیم استادبانک تماس بگیرید و راجع به درخواست معلم فیزیک صحبت نمایید. در نهایت به جای تمرکز روی شکل برگزاری امتحانات، با کمک برترین اساتید فیزیک استادبانک به همراه روش صحیح مطالعه فیزیک، قبولی در درس فیزیک را برای خود صد در صد کنید.

نوشته قبولی در درس فیزیک با وجود دغدغه حضوری شدن امتحانات| راه‌حل چیست؟ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code