تجهیز Redmi K50 و Find X4 به تراشه Dimensity 9000 رسماً از سوی مدیاتک تأیید شد
1 min read

تجهیز Redmi K50 و Find X4 به تراشه Dimensity 9000 رسماً از سوی مدیاتک تأیید شد

کمپانی تایوانی مدیاتک ماه گذشته چیپست پرچمدار سال ۲۰۲۲ خود را با نام Dimensity 9000 معرفی کرد که برای رقابت مستقیم با رقیب اصلی خود یعنی کوالکام با تراشه Snapdragon 8 Gen 1، هدف‌گذاری شده است. با این حال، تاکنون خبری از اعلام رسمی برندهایی که از این چیپست در گوشی‌های سال آینده خود استفاده می‌کنند، منتشر نشده بود. حال اکنون، مدیاتک دو پرچمدار سال آینده یعنی شیائومی Redmi K50 و اوپو Find X4 را که به تراشه Dimensity 9000 مجهز خواهند شد، به‌صورت رسمی تأیید کرده است.

تراشه Dimensity 9000 در Redmi K50 و Find X4

مدیاتک اخیرا تأیید کرده است که Oppo ،Vivo ،Xiaomi و Honor همگی گوشی‌های هوشمندی را با پردازنده جدید خود عرضه خواهند کرد. این شرکت همچنین اضافه کرده که می‌توانیم اولین دستگاه‌های مجهز به این پردازنده را در سه‌ماهه اول 2022 مشاهده کنیم. Vivo و Honor تاکنون هیچ جزئیات خاصی در مورداستفاده از Dimensity 9000 ارائه نکرده، اما Oppo و Xiaomi هر دو این خبر را رسما تأیید کرده‌اند.

با شروع از Oppo، معاون کل این شرکت، Henry Duan بیان کرده است که پرچمدار بعدی Find X از تراشه دیمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک بهره می‌برد:

“این دستگاه ممتازی است که بسیاری از ویژگی‌های پیشرفته را در یک گوشی هوشمند گردهم می‌آورد و می‌دانیم که کاربران از عملکرد پیشرفته و بهره‌وری انرژی فوق‌العاده آن تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.”

حدس ما اینست که منظور معاون اول اوپو، گوشی Oppo Find X4 استاندارد یا نسخه دیگری از این سری به‌‌غیر از Find X4 Pro باشد. چراکه نسخه پرو احتمالا با چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام عرضه خواهد شد. در اوایل سال جاری نیز، این شرکت تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ را در Find X3 Pro ارائه کرده اما از اسنپدراگون 870 در مدل استاندارد این پرچمدار استفاده کرد. بنابراین، تجهیز دو پردازنده متفاوت از دو برند جداگانه در یک خانواده از گوشی‌های هوشمند چندان دور از ذهن نیست.

تراشه Dimensity 9000 در Redmi K50 و Find X4

درهمین‌حال، مدیرکل برند ردمی، Lu Weibing، نیز تأیید کرد که سری بعدی Redmi K50 تراشه Dimensity 9000 را دریافت خواهد کرد:

با پیشرفت‌های کلی که پلتفرم Dimensity 9000 به‌ارمغان می‌آورد و قسمتی ضروری از سری Redmi K50 ما است، کاربران می‌توانند انتظار داشته باشند که عملکرد قابل‌توجه و ارتقا یافته‌ای را در دستگاه‌های آینده ما مشاهده کنند.”

مشخص نیست که کدام گوشی‌های Redmi K50 از پردازنده جدید استفاده می‌کنند، اما سری K40 شاهد مدل استاندارد مجهز به اسنپدراگون 870 بود درحالی‌که مدل پرو و ​​پرو پلاس آن از اسنپدراگون 888 استفاده می‌کرد. همچنین چندی پیش شایعه‌ای منتشر شد مبنی‌بر اینکه گوشی‌های آینده Redmi K50 با چهار نوع تراشه مختلف از کوالکام و مدیاتک عرضه خواهند شد.

درهرصورت، Dimensity 9000 مجهز به چیدمان پردازنده قدرتمند حداقل بر روی کاغذ (یک هسته Cortex-X2، سه هسته Cortex-A710 و چهار هسته Cortex-A510)، یک پردازنده گرافیکی Mali-G710 MC10 و یک ISP با قابلیت فیلمبرداری 8K به‌همراه پشتیبانی از دوربین تکی با سنسور 320 مگاپیکسلی می‌باشد. بنابراین هر گوشی هوشمندی که با این سیستم روی چیپ عرضه شود، قطعاً در سطح پرچمدار خواهد بود.

نظر شما پیرامون عرضه دو پرچمدار از سری Redmi K50 و Find X4 با جدیدترین چیپست مدیاتک در سال آینده چیست؟

نوشته تجهیز Redmi K50 و Find X4 به تراشه Dimensity 9000 رسماً از سوی مدیاتک تأیید شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code