گوشی iQOO Neo 5S با نمایشگر ١٢٠ هرتزی و Snapdragon 888 معرفی شد
1 min read

گوشی iQOO Neo 5S با نمایشگر ١٢٠ هرتزی و Snapdragon 888 معرفی شد

آیکو که زیر مجموعه ویوو است، امسال فعالیت خود را به طور قابل توجهی گسترش داده است و به همین دلیل، ارائه مدل‌های جذاب زیادی را از آن شاهد هستیم. گوشی iQOO Neo 5S، جدیدترین گوشی زیر مجموعه ویوو است. در ادامه، به مشخصات و قیمت جدیدترین بالا رده iQOO خواهیم پرداخت.

مشخصات فنی و قیمت گوشی iQOO Neo 5S

ما از چند روز پیش، در مورد جزئیات فاش شده iQOO Neo 5S صحبت کرده بودیم.

رندر های iQOO Neo 5s جزئیات بیشتری از این دستگاه را فاش می‌کند

به نقل از Gizmochina، ابتدا از مشخصات این دستگاه شروع می‌کنیم. طراحی iQOO Neo 5S، همان سبک طراحی نسل‌های قبلی خانواده iQOO Neo را ادامه داده است. ماژول دوربین اصلی سه گانه این دستگاه، شکل مستطیلی دارد. همچنین چینش دوربین‌های داخل آن، به طور عمودی است.

نمایشگر این گوشی جدید، قطر ۶.۶٢ اینچی، نرخ حساسیت لمسی ١,٠٠٠ هرتزی در حالت ویژه، بیشینه نوری ١,٣٠٠ نیتی، کنتراست ۶,٠٠٠,٠٠٠:١ پنلی از نوع AMOLED، حفره نمایشگر مرکزی، وضوح +Full HD، پوشش صد درصدی گستره رنگی DCI-P3، پشتیبانی از محتوای +HDR10 و دیگر موارد مرتبط را داراست. همچنین حالت راحتی و محافظت از چشم در نمایشگر این گوشی وجود دارد.

پس از آن، آیکو تراشه Snapdragon 888 را در بطن iQOO Neo 5S قرار داده است. ٨ یا ١٢ گيگابايت حافظه رم از نوع LPDDR5 در نسخه‌های مختلف این گوشی در دسترس است. از سوی دیگر، ١٢٨ یا ٢۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 این گوشی را همراهی می‌کند. نکته جذابی که در مورد iQOO Neo 5S وجود دارد، تجهیز به آن به تراشه مستقلی برای مدیریت اعمال نمایشگر است. بر اساس آنچه که آیکو می‌گوید، به لطف این تراشه نمایشگر، نیمی از بار رندر کردن بازی برای پردازنده گرافیکی، برداشته است! در عین حال، این تراشه نمایشگر سبب ارائه نرخ فریم بالا و کم شدن مصرف انرژی می‌شود.

اسنپدراگون ۸۸۸ / Snapdragon 888 کوالکام رسما معرفی شد: همان Snapdragon 875 مورد انتظار

علاوه بر افزایش بهینگی دستگاه، گوشی مشکل عملکردی نخواهد داشت و به خوبی به کار خود ادامه می‌دهد. شایان ذکر است که با استفاده از تراشه مستقل برای نمایشگر، ویژگی MEMC برای نمایش روان‌تر فیلم‌ها و ویدئوها به ارمغان می‌آید. نکته دیگر، این است که تراشه مستقل نمایشگر در گوشی iQOO Neo 5S، دارای ویژگی خاصی است که به مدد آن، دستگاه می‌تواند بازی‌هایی با نرخ فریم کم‌تر از ١٢٠ را به این میزان برساند تا تجربه گیمینگ بهتری را شاهد باشیم! همچنین پایداری در طولانی مدت، بسیار خوب است و بهینگی دستگاه، سبب بهتر شدن این پایداری می‌شود. با استناد به داده‌های رسمی آیکو، گوشی iQOO Neo 5S توانسته است تا حدود ٢ ساعت در بازی Honor Of Kings با نرخ ١٢٠ فریم بر ثانیه، بازی‌ها را نمایش دهد!

اما ماجرا تنها به همین جا ختم نمی‌شود. بلکه ترکیب تراشه نمایشگر این گوشی و حسگرهای سنجش نور آن، سبب می‌شوند تا تنظیم خودکار نور نمایشگر هوشمندتر شده و ١۶,٠٠٠ سطح نوری به ارمغان بیایند! به منظور بهتر شدن عملکرد این دستگاه، آیکو تدارکات دیگری را هم در نظر گرفته است. به عنوان مثال، آیکو Neo 5S اولین گوشی مجهز به Snapdragon 888 است که به سیستم دفع حرارت با رسانایی حرارتی و الکتریکی بالا تجهیز می‌شود. عناصر خاکی موجود در این سیستم خنک کننده، تا ٨٩.۴ درصد از فضای داخل این گوشی را پوشش داده‌اند! از طرف دیگر، صفحات خنک کننده گرافیتی با مساحت بزرگ و مکانیزم خنک کننده مایع هم در این بین حضور دارند.

به قسمت سیستم دوربین می‌رسیم. جایی که iQOO Neo 5S از دوربین اصلی سه گانه ٢+١٣+۴٨ مگاپیکسلی بهره مند شده است. دوربین اصلی این گوشی، از لرزشگیر اپتیکال بهره گرفته است. این گوشی، قابلیت عکاسی فوق عریض و ماکرو را داراست.

انرژی این گوشی تازه وارد آیکو، توسط باتری با ظرفیت ۴,۵٠٠ میلی آمپر ساعت تأمین می‌شود. به همراه این موضوع، شارژر ۶۶ واتی هم توسط iQOO Neo 5S پشتیبانی می‌شود. بر اساس ادعای رسمی iQOO، این دستگاه با ١٨ دقیقه اتصال به شارژر، تا ٧٠ درصد شارژ می‌شود! جدیدترین گوشی آیکو با رابط کاربری OriginOS بر پایه اندروید ١١ روانه بازار می‌شود.

در نهایت و پس از هر چیز، نوبت به قیمت گذاری گوشی iQOO Neo 5S می‌رسیم. این گوشی، به زودی و در بازار چین آماده فردش شده و به دست مشتریان این بازار می‌رسد. اما اطلاعاتی از عرضه جهانی موجود نیست. در نهایت، این شما و این هم از برچسب گذاری نسخه‌های مختلف iQOO Neo 5S:

– ٨/١٢٨ گیگابایتی: ٢,۶٩٩ یوان (معادل ۴٢٣ دلار آمریکا)

– ۸/٢۵۶ گیگابایتی: ٢,٨٩٩ یوان (معادل ۴۵۵ دلار آمریکا)

– ١٢/٢۵۶ گیگابایتی: ٣,١٩٩ یوان (معادل ۵٠١ دلار آمریکا)

نظر شما در مورد گوشی iQOO Neo 5S چیست؟ کدام ویژگی آن را بیشتر می‌پسندید؟ ارزش خرید آن چطور است؟

نوشته گوشی iQOO Neo 5S با نمایشگر ١٢٠ هرتزی و Snapdragon 888 معرفی شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code