چگونه تبلیغات گوگل را حذف کنیم؟
1 min read

چگونه تبلیغات گوگل را حذف کنیم؟

از آغاز ورود فضای مجازی به عرصه زندگی انسان‌ها، صاحبان شرکت‌ها و برندهای اینترنتی آن را زمینه و بستری مناسب برای تبلیغات و بازاریابی یافتند، از این رو کمتر کسی با تبلیغات بستر وبگردی بیگانه است. گوگل به عنوان یک مرورگر پرطرفدار بستری مناسب برای این تبلیغات فراهم کرده‌است. برخی از تبلیغات گوگل ممکن است آزاد دهنده باشد و تجربه وبگردی ما را تحت تاثیر قرار دهد. در این مطلب با نحوه حذف تبلیغات گوگل برای سرچی راحت تر و بی دردسرتر آشنا می شویم.

چگونه تبلیغات گوگل کروم را حذف کنیم؟

گوگل کروم که یکی از برنامه های پرطرفدار برای وبگردی است، دارای ابزاری خاصی به‌نام Ad Blocker می‌باشد که می‌توان به وسیله آن آگهی‌ها و تبلیغات ناخواسته را در تمامی سایت‌ها مسدود کرد.

چجوری تبلیغات گوگل را در کامپیوتر حذف کنیم؟

برای حذف تبلیغات گوگل کروم کافی است منوی کروم را که در سمت راست و بالای صفحه اصلی این برنامه قرار دارد، باز کنید. گزینه settings را در این منو پیدا کرده و انتخاب نمایید.

برای دسترسی به تنظیمات پیشرفته کروم گزینه advanced را در صفحه settings کلیک کنید. حال باید در این بخش روی گزینه Privacy and Security کلیک نمایید تا پنجره ای مربوط به تنظیمات حریم خصوصی و امنیت مرورگر باز شود.

در این قسمت با انتخاب گزینه site settings می توانید تنظیمات مرتبط با سایت‌هایی که از آن‌ها بازدید کرده‌اید را مشاهده نمایید. گزینه ads را در این پنجره می توانید پیدا کنید و با انتخاب آن تنظیمات نمایش آگهی‌ها را می‌توانید مشاهده نمایید.

با غیر‌فعال کردن این گزینه و نمایش داده شدن پیام Block ads on sites that show intrusive or misleading ads می‌توانید با خیالی راحت از وبگردی بدون تبلیغات لذت ببرید.

چجوری تبلیغات گوگل را در اندروید حذف کنیم؟

برای حذف تبلیغات از مرورگر کروم در اندروید کافی است تا منوی کروم اندروید را باز کرده و گزینه settings را انتخاب کنید. با اسکرول کردن می‌توانید گزینه site settings را پیدا و انتخاب نمایید. در این هنگام صفحه‌ای برای شما نمایش داده می‌شود که در آن روی گزینه Ads کلیک نمایید. با ورود به این صفحه می‌توانید با غیرفعال کردن گزینه مربوطه از نمایش تبلیغات نامناسب و مزاحم جلوگیری کنید.

برای حذف تبلیغات در گوگل نیز می‌توانید به بخش settings گوشی اندروید خود بروید و گزینه google settings را باز کنید. با باز کردن این گزینه، گزینه ads را پیدا کرده و آن را انتخاب نمایید. با فعال کردن گزینه Opt out of Ads Personalisation و یا انصراف از شخصی سازی آگهی‌ها، پیامی نمایش داده می‌شود که حاوی این عبارت است: شما آگهی‌ها را همچنان خواهید دید ولی ممکن است براساس علایق شما نباشد. با تایید و زدن گزینه OK همچنان تبلیغات برای شما نمایش داده می‌شود اما این تبلیغات براساس تاریخ مرورگر شما و جستجوهایتان نخواهد بود.

به عنوان مثال با فعال کردن این گزینه، هنگامی که ترکیه را در مرورگر خود جستجو می‌کنید تورهای ترکیه برای شما نمایش داده نمی‌شود و به این وسیله دیگر خیالتان از بابت اینکه گوگل از ID تبلیغاتی شما برای اهداف تبلیغاتی خود استفاده کند، راحت می‌شود.

نوشته چگونه تبلیغات گوگل را حذف کنیم؟ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code