اظهار نظر مدیر عامل دیزنی؛ اگر استیو جابز نمی مرد، مذاکرات ادغام با اپل شروع می شد
1 min read

اظهار نظر مدیر عامل دیزنی؛ اگر استیو جابز نمی مرد، مذاکرات ادغام با اپل شروع می شد

اگر از طرفداران استیو جابز باشید، می‌دانید که استودیو انیمیشن سازی پیکسار از جمله گام‌های موفق او بوده است. گرچه این شرکت بعدها به مالکیت دیزنی درآمد و استیو جابز را به عنوان بزرگترین سرمایه‌گذار دیزنی تثبیت کرد. اخیرا شاهد اظهار نظر مدیر عامل دیزنی هستیم که گفته است اگر استیو جابز نمی مرد، مذاکرات ادغام با اپل شروع می‌شد. با ترنجی همراه باشید.

اظهار نظر مدیر عامل دیزنی؛ اگر استیو جابز نمی‌مرد، مذاکرات ادغام اپل اتفاق می افتاد

در سال 2019، زندگی نامه باب ایگر (Bob Iger)، مدیر عامل سابق دیزنی، حاوی یک بخش با عنوان چه می‌شد اگر بود. باب ایگر نوشته است که اگر استیو جابز در سال 2011 به دلیل سرطان لوزالمعده از دنیا نمی‌رفت، دیزنی و اپل ممکن بود مذاکراتی را آغاز کنند که منجر به ادغام این دو شرکت شود. وی که در پایان این ماه از ریاست دیزنی استعفا داد، در مصاحبه‌ای جدید در CNBC این سناریوی فانتزی را دوباره مطرح کرد.

از سوی دیگر، باب ایگر اعتراف کرد که موضوع ترکیب این دو شرکت تا زمانی که جابز زنده بود هرگز مورد بحث قرار نگرفت. با این حال، مدیر دیزنی می‌گوید که اگر جابز زنده می‌ماند، مطمئن است که این دو نفر در نهایت درباره ادغام صحبت می‌کردند. ایگر در مورد ادغام احتمالی اپل و دیزنی گفته است که کاملا متقاعد شده بودم که ما این بحث را انجام خواهیم داد و فکر می‌کنم به آنجا نیز می‌رسیدیم.

آیفون SE 5G می‌تواند درصد زیادی از کاربران اندرویدی را به تهیه گوشی اپل ترغیب کند

همانطور که احتمالا بسیاری از شما می‌دانید، استیو جابز زمانی که شرکت انیمیشن سازی پیکسار در ژانویه 2006 به قیمت 7.4 میلیارد دلار به دیزنی فروخته شد، این کمپانی را را اداره می‌کرد. این قرارداد جابز را برای چند سال به بزرگترین سهامدار دیزنی تبدیل کرد و حتی پس از مرگ جابز، املاک او برای مدتی این عنوان را داشت. این قرارداد همچنین به جابز یک کرسی در هیئت مدیره دیزنی داد.

آیا ادغام اپل و دیزنی ممکن بود؟

چه چیزی الهام بخش جابز برای ادغام با دیزنی بود؟ ایگر در مصاحبه با CNBC اظهار داشت که بنیانگذار فقید اپل از ترکیب فناوری با خلاقیت عالی قدردانی می‌کرد. اپل مسئول ایجاد و ترکیب فناوری بود و دیزنی نیز تجربه و توان زیادی در ایجاد خلاقیت داشت.

به سختی می‌توان گفت که اپل و دیزنی در طول این سال‌ها چه کارهایی را انجام داده‌اند. شاید توسعه شارژ بی‌سیم OTA توسط دیزنی کمک بزرگی از سوی اپل باشد. چندین شرکت در حال حاضر روی فناوری‌های مشابه کار می‌کنند، از جمله شرکت موتورولا.

تعداد بیشتری از تراشه های مورد نیاز اپل توسط این شرکت طراحی خواهد شد

این روزها ممکن است برای تصمیم به ادغام اپل با دیزنی خیلی دیر باشد. به گزارش phonearena، ادغام هر دو شرکت، آن‌ها را ملزم می‌کند که هزینه‌های قانونی و نظارتی سنگینی را بپردازند. این روزها دیزنی چه چیزی می‌تواند برای اپل به ارمغان بیاورد که اپل خودش نتواند آن را انجام دهد؟ اگر از طرفداران هر دو شرکت هستید، می‌توانید اپل واچ با طرح میکی ماوس را انتخاب کنید تا حمایت خود را از هر دو شرکت نشان دهید.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا فکر می‌کنید که هنوز هم راهی برای ادغام اپل و دیزنی باشد؟ به نظر شما اپل می‌تواند دیزنی را به ملکیت خود درآورد؟

نوشته اظهار نظر مدیر عامل دیزنی؛ اگر استیو جابز نمی مرد، مذاکرات ادغام با اپل شروع می شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code