هوآوی HiSilicon از موتور پردازش تصویر هوشمند خود رونمایی کرد
1 min read

هوآوی HiSilicon از موتور پردازش تصویر هوشمند خود رونمایی کرد

ساعتی پیش Huawei HiSilicon یک پردازشگر سیگنال تصاویر جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را رونمایی کرد که نسل جدیدی از موتورهای پردازش تصویر هوشمند برای دستگاه‌های هوشمند IoT، به همراه آخرین فناوری و راه‌حل‌ها خواهد بود.

بله دستاورد جدید هوآوی با HiSilicon نسل جدیدی از موتور های پردازش تصویر (ISP) است که ادغام عمیق کیفیت تصویر با فناوری هوش مصنوعی را ارائه می‌دهد و دورنمای جدیدی برای کیفیت تصویر ایجاد می‌کند.

به گزارش HuaweiCentral غول سازنده فناوری چینی همچنین پنج قابلیت کلیدی را برای ارائه کیفیت تصویر هوشمند و شفاف در تمام سناریوها رونمایی کرده است. هوآوی این فناوری را در نمایشگاه بین المللی امنیت عمومی چین که با نام نمایشگاه بین المللی چین نیز شناخته می شود، برای بازدید همگان ارائه خواهد کرد. HiSilicon همچنین به بازدیدکننده این نمایشگاه این امکان را می‌دهد تا با استفاده از این فناوری در یک اتاق تاریک، تأثیر این سیستم تصویر ISP جدید را تجربه کنند.

در این صحنه پردازش تصویر هوشمند هوآوی روشن است

هوآوی و هایسیلیکون این موتور پردازش تصویر جدید را یویینگ می‌نامند که دارای قابلیت هایی مانند کاهش نویز است، که از شبکه های عصبی هوش مصنوعی برای کاهش هوشمند نویز در محیط های کم نور استفاده می کند. همچنین فناوری جدیدی را برای ارائه کیفیت تصویر واضح به ارمغان خواهد آورد.

فناوری ادغام چند طیفی این ISP نیز برای ادغام موثر نور مرئی و طیف مادون قرمز استفاده می‌شود تا تصاویر در نور کم بتوانند تعادل رنگ و جزئیات را برای تماشای بهترین و واضح ترین تجربه دیداری، به دست آورند.

بر اساس اطلاعات، موتور تحلیل هوشمند HiSilicon از NPU (پردازشگر شبکه عصبی) و VPU (واحد پردازش برداری) تشکیل شده است.

NPU و VPU عمیقاً ادغام شده‌اند تا در فعال‌سازی کارآمد و سر تا سری راه‌ حل‌ های هوش مصنوعی سودمند باشند. نسل جدید NPU پیشرفته، معماری کاملاً جدیدی را اتخاذ کرده و رهبری عملکرد، قدرت، و فضا را از طریق همکاری نرم‌افزاری و سخت‌افزاری محقق می‌کند. فناوری هوش مصنوعی کاربردهای هوشمندانه‌تر دستگاه‌ها را ممکن می‌سازد و ارزش جدیدی برای صنایع ایجاد می‌کند.

ابتکار جدید هواوی برای بهبود دوربین گوشی‌های موبایل

صنایع نيمه‌ هادی HiSilicon در شانگهای تماماً متعلق به هواوی است که طراحی و ساخت چیپست برای تلویزیون ها و تلفن های هوشمند انجام می‌دهد و در زمینه رسانه های هوشمند، اینترنت اشیاء هوشمند، تعامل نمایشگر، سفر های هوشمند و سایر زمینه ها نیز فعالیت دارد. همچنین به کمک 12 مرکز تحقیق و توسعه در سراسر جهان، با تکنولوژی های اساسی پوشش دهنده فناوری مهندسی تراشه، به طراحی مدار با کارایی بالا، الگوریتم های پردازش صدا و تصویر، معماری GPU/CPU، و توسعه فناوری هوش مصنوعی، فناوری ارتباطات و فعالیت در سایر زمینه ها می‌پردازد.

نتایج تحقیقات و دستاورد های هوآوی جذاب به نظر می‌رسد و شخصاً امیدوارم به زودی نتایج کار هوآوی را در تولیدات این شرکت ببینیم. به نظر شما هوآوی با ISP جدید میدان رقابت را برای سایر شرکت ها چالشی تر خواهد کرد یا با ارائه عمومی این فناوری فاصله داریم؟ در بخش نظرات به ما بگویید.

نوشته هوآوی HiSilicon از موتور پردازش تصویر هوشمند خود رونمایی کرد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code