نحوه افزایش امنیت و آسایش با خرید قفل برقی آسیا دُر
1 min read

نحوه افزایش امنیت و آسایش با خرید قفل برقی آسیا دُر

خرید قفل برقی و نصب قفل ریموتی یک نوع حفاظت فیزیکی است که دسترسی اشخاص را در محدوده های زمانی مختلف، به اماکن مهم و خاص آسان تر کرده و در صورت نیاز کنترل و محدود می‌کند.

با توجه به آن که برقراری امنیت و حفاظت فیزیکی در دنیای مدرن امروز اهمیت بالایی دارد، در این مطلب آموزشی قصد داریم انواع قفل برقی شرکت فنی و مهندسی آسیا دُر و تجهیزات مورد نیاز برای کنترل دسترسی افراد در ساختمان‌های مسکونی و اداری را مورد بررسی قرار دهیم.

لزوم استفاده از سیستم‌های قفل برقی در محل زندگی و کار

امروزه استفاده از قفل برقی در سیستم‌های امنیتی و حفاظت فیزیکی در سراسر دنیا به دلایل گوناگونی اعم از افزایش امنیت، ضریب اطمینان بیشتر، کاهش خطای نیروهای انسانی، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و زمان و … از اهمیت بالایی برخوردار است و با پیشرفت علم و تکنولوژی، روش‌های مدرن و جدید برای برقراری امنیت در خانه ها و سازمان ها مورد استفاده قرار گرفته اند.

استفاده از قفل برقی که با نام‌های قفل برقی ریموت دار یا قفل برقی کنترل از راه دور هم شناخته می‌شوند، یک روش بسیار هوشمندانه برای برقراری امنیت در محل زندگی و کار است.

در حقیقت قفل برقی، یک نوع دستگاهی است که دسترسی افراد مجاز و غیر مجاز را جهت ورود و خروج را مدیریت می‌کند. به عنوان مثال اگر هویت شخص مورد نظر برای ورود به آن ساختمان تأیید شود، قفل برقی با کمک سیستم کنترل تردد، نحوه دسترسی اشخاص را مدیریت کرده و تعیین می‌کند که این شخص مجاز ورود به کدام یک از بخش‌های ساختمان و در چه زمانی دسترسی دارد.

در حالیکه با خرید و نصب قفل برقی بصورت کاملاً مستقل هم می توان امنیت و آسایش را برقرار نمود؛ اما برای این منظور با توجه به نیازهای امنیتی و حفاظتی مربوط به کنترل تردد افراد در یک ساختمان، از انواع قفل برقی در کنار سایر دستگاه‌های کنترل تردد استفاده نمود.

استفاده از قفل برقی با تجهیزات کنترل تردد

به صورت کلی قفل های برقی، اعتبار ورود افراد مجاز را از طریق تجهیزات کنترل از راه دور مانند ریموت و تگ یا دستگاه اکسس کنترل مثل کارت، پین کد، شناسه های بیومتریک (اثر انگشت و تشخیص چهره) را بررسی و صادر می کند. به عنوان مثال یک قفل برقی با اتصال به یک دستگاه گیرنده کنترل از راه دور مثل ریموت، فرمان باز شدن گرفته و اجازه ورود افراد را خواهد داد.

اما قفل برقی را می توان با تجهیزات دیگری نظیر دستگاه حضور و غیاب استفاده نمود تا ورود و خروج کارکنان یک سازمان را کنترل کرد. اصولاً اثر انگشت یا چهره شخص را گرفته و بعد از بررسی و در صورت تایید اعتبار، اجازه باز شدن به قفل برقی داده شده و در نهایت درب باز می شود.

انواع قفل برقی آسیا دُر

بسیاری از اشخاص برای کنترل تردد و صادر نمودن مجوز دسترسی، با در نظر گرفتن به نیاز ساختمان ها از قفل های برقی مختلفی استفاده می‌کنند که بعضی از آنها در زیر نام برده خواهند شد :

  1. 1- قفل برقی حیاطی غلتکی

    قفل برقی حیاطی غلتکی که با نام قفل برقی کله گاوی یا قفل برقی لاک پشتی هم در بازار شناخته می شوند در واقع مشهورترین قفل حیاطی برقی می باشد. از معروف ترین و پر فروش ترین قفل برقی کله گاوی می توان به قفل برقی سیزا ایتالیا، قفل برقی یوتاب، قفل برقی کاویان و به تازگی قفل برقی اکُسیناژ اشاره نمود.

    قفل لاک پشتی سیزا قدیمی ترین قفل برقی حیاطی موجود در بازار ایران است که ساخت کشور ایتالیا می باشد که مطمئن ترین و بهترین قفل برقی درب ورودی ساختمان است.این قفل برقی در دو نوع با شستی و بدون شستی تولید شده است که کلید آن از نظر تعداد سه کلید، پنج کلید و ده کلید معمولی و کامپیوتری است.

    از قفل برقی کله گاوی می توان برای قفل درب ورودی حیاط یا قفل درب پارکینگ استفاده نمودکه شما می توانید در سایت آسیا دُر پس از بررسی و جستجو اقدام به خرید انواع قفل برقی کنید.

  2. 2- قفل برقی حیاطی زبانه ای

    نوع دیگر قفل برقی حیاطی که بر روی درب ها نصب می شوند که به آنها قفل برقی زبانه ای حیاطی یا قفل برقی کلونی گفته می شود.قفل برقی یال، قفل برقی سارو، قفل برقی ویرو، قفل برقی ایزو و قفل برقی کاله از پر مصرف ترین قفل های حیاطی نصب شده بر روی درب ساختمان ها می باشد.

  3. 3- قفل برقی مدیریتی

    در چند سال اخیر یک نوع دیگر از قفل برقی که مورد استفاده قرار می گیرند، قفل برقی مدیریتی یا قفل برقی منشی می باشند که با نام های دیگر مثل قفل مقابل برقی، قفل برقی لادری، قفل مغزی مقابل،قفل درب چوبی،قفل برقی ریموتی و قفل کنترلی هم نام برده می شوند.

    از این قفل برقی برای باز کردن درب چوبی، درب ضد سرقت، درب چرم کوبی شده، از راه دور بوسیله ریموت استفاده می شود و بیشترین کاربرد را برای ریموتی کردن درب اتاق مدیریت، درب ورودی مطب پزشکان، درب ورودی آپارتمان های اداری، درب پارتشین شرکت ها و درب ورودی مغازهایی نظیر طلا فروشی و صرافی ها دارا می باشند.

  4. 4- قفل برقی مگنتی

    کاربرد قفل برقی مگنتی یا قفل مغناطیسی در درب های شیشه ای و فلزی یا چوبی است. سیستم عملکرد این نوع قفل برقی بر پایه عبور جریان الکتریکی و جاذبه مغناطیسی تولید شده می باشد.درصورت نصب اینگونه از قفل های برقی ، درب مورد نظر شما از داشتن دستگیره‌ بی نیاز می‌شود و باعث ظاهر زیبا و شکیل شدن درب می شود و این دلیلی ندارد جز اینکه هیچ گونه قفل و دستگیره در آن درب مشاهده نمی‌شود.

    می توان گفت قفل برقی مگنتی از قدرت بالایی بهره مند هستند و در دسته ایمن ترین قفل‌های برقی قرار می گیرند. این نوع از قفل برقی از طریق ریموت فرمان باز و بسته را می گیرند و نیاز به هیچگونه کلیدی ندارند.قفل برقی مغناظیسی مجهز به لامپ ال ای دی هشدار دهنده است و وضعیت باز و بسته بودن درب را به نمایش می دهد. از دیگر ویژگی های این قفل برقی ریموتی این است که در صورت باز ماندن درب، به صورت خودکار فرمان بسته شدن را صادر و درب را قفل می‌کند.

    این قفل برقی از طریق تجهیزات دیگر نظیر کارت RFID، اثر انگشت، پین کد و اس ام اس قابلیت باز شدن را دارد. بدنه قفل برقی مگنتی از جنس آلومینیوم مقاوم می باشد و دارای عمر طولانی در درب های پر تردد است.

  5. 5- قفل برقی با ضامن آهن ربایی

    اما قفل برقی دیگری که برای انواع درب ها مورد استفاده قرار می گیرند، قفل برقی با ضامن آهن ربایی یا دراپ بولت است. از قفل برقی شفتی یا میله ای در سیستم های ورود و خروج، آزمایشگاه ها، بانک ها و موسسات مالی اداری، محیط های داروسازی و اتاق های تمیز و … استفاده می کنند.قفل شفتی برقی از دسته تجهیزات کنترل تردد و دسترسی محسوب می شود و در کاربردهای خاص یعنی در مکان هایی که باز شدن هم زمان دو یا چند درب ممنوع است.

انتخاب بهترین قفل برقی

به نقل از سایت آسیا دُر انتخاب بهترین قفل برقی، تا حد زیادی به شرایط درب، جنس درب،نوع کاربری، نحوه نصب، سطح امنیت مورد انتظار، تعداد باز و بسته شدن، میزان بودجه و سایر عوامل بستگی دارد.علاوه بر این موارد گفته شده اعتبار نام تجاری قفل برقی و بررسی سابقه شرکت تولید کننده قفل برقی از اهمیت زیادی برخودار است.شرکت فنی و مهندسی آسیا دُر با داشتن تجربه نزدیک به دو دهه در زمینه یراق آلات و قفل برقی درب، توسط کارشناسان با تجربه خود آماده دادن مشاوره تخصصی به مشتریان گرامی می باشد و در تمامی مراحل انتخاب، خرید و نصب بهترین و مناسب ترین قفل برقی شما را همراهی می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قفل برقی و تجهیزات وابسته به آن می‌توانید به وب‌ سایت https://asiadoor.co/ مراجعه کنید یا با شماره تلفن 44400932 تماس حاصل فرمایید.

نوشته نحوه افزایش امنیت و آسایش با خرید قفل برقی آسیا دُر اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code