طراحی Surface Duo 3 مایکروسافت احتمالا به صورت دو لولایی است
1 min read

طراحی Surface Duo 3 مایکروسافت احتمالا به صورت دو لولایی است

محصولات سری Surface Duo مایکروسافت بی شک خاص‌ترین گوشی‌های این شرکت هستند. از زمان عرضه Surface Duo 2 به بعد، اخبار و شایعات زیادی درباره نسل بعدی این محصول منتشر شده است. به تازگی اخباری منتشر شده است که بر اساس آن باید گفت طراحی Surface Duo 3 مایکروسافت احتمالا به صورت دو لولایی است. با ترنجی همراه باشید.

طراحی Surface Duo 3؛ یک گام رو به جلو

مایکروسافت گواهی حق اختراع یک گوشی تاشو جدید را دریافت کرده است. این پتنت برای اولین بار در ژوئن 2020 ثبت شد و هفته گذشته به این شرکت اعطا شد. دستگاهی که دو لولا و سه قسمت بدنه و صفحه نمایش آن در پتنت دیده می‌شود و هر بخش بدنه دارای یک نمایشگر است. به نظر می‌رسد که نمایشگرها مجزا از یکدیگر هستند و یک تکه تاشو سه گانه نیستند.

این طراحی جدید به یک قسمت از صفحه نمایش اجازه می‌دهد که بخش اصلی دستگاه باشد که این بخش نیز در صورت تا شدن دستگاه، قابل دسترسی است. این ویژگی در طراحی، استفاده سنتی و معمول از تلفن هوشمند را حتی زمانی که دستگاه بسته و جمع شده است را ممکن می‌کند. همچنین باعث می‌شود که این دستگاه در حالت تا شده درون جیب قرار گیرد.

هنگامی که دستگاه باز می‌شود، سه صفحه نمایش دستگاه با هم ترکیب می‌شوند تا یک تجربه نمایشی همه جانبه را ارائه دهند. متأسفانه، این تنها چیزی است که در پتنت دیده می‌شود. به نظر می‌رسد که این طرح ثبت شده مایکروسافت دارای دوربین، پورت یا بلندگو نیست. فناوری گوشی تاشو دو لولایی و مکانیزم آن نیز به صورت مخشصی در این پتنت گنجانده نشده است.

نمونه اولیه مایکروسافت Surface Neo که کنسل شد را ببینید!

رقبایی مایکروسافت فعال‌تر از همیشه هستند…!

مایکروسافت تنها شرکتی نیست که در مورد دستگاه‌های تاشو دو لولایی، مشغول تحقیق و توسعه است. سامسونگ نیز به این طرح علاقه نشان داده است. چند هفته پیش، شرکت کره‌ای سامسونگ پتنتی را برای دستگاهی با ظاهر مشابه ثبت کرد. پتنت سامسونگ یک نمایشگر تاشو سه گانه را به نمایش می‌گذارد که وقتی تا شود دو قسمت قابل استفاده از صفحه نمایش باقی می‌ماند، یکی در جلو و دیگری در پشت دستگاه. پایگاه خبری LetsGoDigital رندرهایی را بر اساس این پتنت منتشر کرده و نام آن دستگاه را نیز Galaxy Tri-Fold نامید.

طراحی Surface Duo 3

هنوز مشخص نیست که آیا دستگاه‌های مایکروسافت و سامسونگ به این زودی تولید خواهند شد یا خیر. پیش از این مایکروسافت با دستگاه‌های Surface Duo و Surface Duo 2 خود به بازار تاشو وارد شده بود. در حالی که اولین تلاش مایکروسافت برای ایجاد این نوع طراحی توسط بسیاری به عنوان یک طراحی تکامل نیافته و مشکل‌دار گزارش شده بود، اما مایکروسافت اکثر مشکلات آن را در نسل دوم گوشی تاشو سرفیس Duo خود برطرف کرد.

از طرف دیگر، سامسونگ به شکل ویژه‌ای در حال کار بر روی محصولات تاشو است و شایعات در مورد عرضه تبلت یا گوشی تاشو جدید این شرکت تقریبا در تمام طول سال مورد توجه قرار گرفته است. حال باید منتظر ماند و دید که کدام یک از این دو طرح ثبت شده زودتر وارد بازار خواهد شد. به باور phonearena، از آن جایی که سامسونگ تجربه و مهارت خاصی در این زمینه دارد، احتمال اینکه این شرکت در این گام نیز پیشرو عمل کند بسیار زیاد است.

نظر شما در این مورد چیست؟ به نظر شما کدام یک از دو شرکت مایکروسافت و سامسونگ زودتر محصول تاشو دو لولایی خود را به بازار عرضه خواهند کرد؟

نوشته طراحی Surface Duo 3 مایکروسافت احتمالا به صورت دو لولایی است اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code