سری هواوی Mate 50 با HarmonyOS 3، سال آینده معرفی می‌شود
1 min read

سری هواوی Mate 50 با HarmonyOS 3، سال آینده معرفی می‌شود

متأسفانه امسال هواوی نتوانست پرچمداران جدید سری Mate خود را روانه بازار کند. به همین ترتیب، تنها گوشی‌های پرچمدار سری P50 معرفی شدند. اما سری هواوی Mate 50 به صورت رسمی در سال آینده معرفی خواهد شد. این گوشی‌ها، به HarmonyOS 3 مجهز خواهند بود و در بازار جهانی حضور دارند.

سری هواوی Mate 50 در رویداد جهانی سال آینده این برند رونمایی می‌شود

امروز در مورد ارائه HarmonyOS 3 طی تابستان سال آینده صحبت کردیم.

هواوی HarmonyOS 3 حوالی تیر یا مرداد ١۴٠١ معرفی می‌شود

حال در گزارش دیگری از Huawei Central، در مورد تاریخ رونمایی سری Mate 50 هواوی صحبت به میان آمده است. سری Mate 50، نسل بعدی پرچمداران سری میت بود که انتظار می‌رفت مانند قبل، طی فکر رویداد سالانه معرفی شود. اما به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده در زنجیره تأمین محصولات هواوی و تحریم‌های آمریکا، این امکان میسر نبود. اما خوشبختانه بالأخره درک یو، یکی از مدیران بلند پایه هواوی در اروپای مرکزی و شرقی، اروپای شمالی و کانادا، گفته است که سری هواوی Mate 50 بالأخره در سال آینده به صورت جهانی معرفی خواهد شد.

علاوه بر این موضوع، یو اشاره کرد که این سری گوشی‌ها با HarmonyOS از پیش نصب شده روانه بازار جهانی می‌شوند. این یعنی بالأخره شاهد ورود گوشی‌های دارای HarmonyOS هواوی به بازار جهانی خواهیم بود! این رویداد، بالأخره در سال آینده به سرانجام می‌رسد. این اطلاعات، توسط یک راهنما در ویبو به اشتراک گذاشته شده است. برای همین، می‌توان به این سخنان تا حدودی استناد داشت. حتی برخی اعتقاد دارند که سری P60 طی سال آینده ارائه نمی‌شود و سری Mate 50 جایگزین نسل بعدی پرچمداران سری P در سال آینده خواهد بود.

با مرور اطلاعات فاش شده قبلی از سری Mate 50، هواوی بیش از هر چیزی در بخش نرم افزار و سخت افزار این سری مانور خواهد داد. هرچند گزارشاتی وجود دارند که بر اساس آن‌ها، مدل‌های آزمایشی سری Mate 50 در دو نسخه با Kirin 990 5G (!) و Snapdragon 8 Gen 1 در حال گذراندن آزمایش و بررسی‌های داخلی هواوی هستند.

ریچارد یو، مدیر عامل گروه تجاری مصرف کنندگان هواوی، در یکی از سخنرانی‌های پیشین خود اعلام کرده بود که هواوی از ساخت گوشی‌های هوشمند خود دست نمی‌کشد و همچنان به راهش در این بازار ادامه می‌دهد. بنابراین، تهدید خطرناک سامسونگ می‌خواهد تا سال ٢٠٢٣ میلادی به عرصه رقابت بازگردد!

از طرف دیگر، درک یو هم پیش از این گفته بود که هواوی به سرمایه گذاری عمده در بخش گوشی‌های منعطف و پرچمدار، به خصوص در سری Mate و P ادامه خواهد داد. او در حین صحبت‌هایش اعلام کرد که مرکز تحقیق و توسعه هواوی در شانگهای چین، در حال مطالعه در باب حل مشکل استفاده از اینترنت 5G در تراشه‌های Hisilicon Kirin است. بنابراین، ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور، گوشی‌های 5G هواوی به بازار بازگردند.

اما بد نیست که در این بین، نگاهی به گزارشات قبلی از سری Mate 50 نیز داشته باشیم. طبق شایعات منتشر شده، نمایشگر گوشی‌های خانواده Mate 50 بزرگ‌تر از نسل‌های قبلی خواهد بود. همچنین هواوی می‌خواهد در سیستم دوربین این سری، فناوری با ترکیبی از سری P50 و Mate 40 را به کار ببرد. اما در بخش قابلیت‌ها، این سری پیشرفته‌تر از همیشه خواهد بود و با پردازش تصویر بهتر، کیفیت تصاویر و ویدئوها یک پله ارتقاء می‌یابد.

در بخش نرم افزار، هواوی برای اولین بار از HarmonyOS 3 در این گوشی‌ها استفاده خواهد کرد. همچنین دور از ذهن نیست که هواوی نسخه‌ای از این گوشی‌ها را با ١٢ گیگابایت حافظه رم به سبد خرید محصولاتش اضافه کند. اما هنوز که هنوز است، هواوی به طور کلی هیچ جزئیاتی را از این خانواده به اشتراک نگذاشته است.

نظر شما در مورد ارائه سری Mate 50 به صورت جهانی چیست؟ آیا این گوشی‌ها می‌توانند کلیدی برای بازگشت هواوی به عرصه رقابت باشند؟

نوشته سری هواوی Mate 50 با HarmonyOS 3، سال آینده معرفی می‌شود اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code