ارائه آپدیت رفع باگ گوگل Pixel 6 به دلیل مشکلاتش، با تأخیر مواجه شد!
1 min read

ارائه آپدیت رفع باگ گوگل Pixel 6 به دلیل مشکلاتش، با تأخیر مواجه شد!

گوگل امسال عملکرد خیلی خوبی در ارائه دستگاه‌های بی نقص نداشت. تمام گوشی‌های هوشمند پیکسل که امسال معرفی شده بودند، دارای مشکلاتی بودند که تجربه کاربری لذت بخش مشتریان را از بین می‌برد. گوگل Pixel 6، یکی از گوشی‌های جذاب امسال گوگل است. اما ارائه آپدیت رفع باگ جدید گوگل Pixel 6 که خود دارای مشکل بود، با تأخیر مواجه شده است!

ارائه آپدیت رفع باگ گوگل Pixel 6 به زمان دیگری موکول شد

سری Pixel 6 گوگل به عنوان اولین سری گوشی‌‌های گوگل با تراشه اختصاصی معرفی شد.

گوگل Pixel 6 Pro و Pixel 6 با تراشه Tensor و دوربین ارتقاء یافته معرفی شدند

بر اساس گزارش In1، به روزرسانی ماه دسامبر گوگل Pixel 6 که برای رفع باگ و حل مشکلات ارائه شده بود، سبب شده بود تا کورسوی امیدی در قلب کاربران این سری از گوشی‌های گوگل به وجود بیاید. اما ظاهراً، این آپدیت رفع باگ سری گوگل پیکسل ۶، خود دارای مشکلاتی بوده است که این سبب شده است تا تجربه کاربری برخی، به کلی مختل شود! این باگ، مربوط به مشکل سیگنال دهی سری Pixel 6 بود. بنابراین، کاربران نمی‌توانستند به خوبی با گوشی خود به تماس گرفتن بپردازند و عدم وجود سیگنال در گوشی، آنان را آشفته کرده بود.

پس از آن، گوگل چند هفته قبل اعلام کرد که این به روزرسانی و مشکلاتش، در حال بررسی هستند. همچنین ارائه آپدیت رفع باگ گوگل پیکسل ۶، متوقف شده است. حال پس از گذشته چند روزی از وقوع این مشکل و متوقف شدن ارائه این به روزرسانی، به نظر می‌رسد که گوگل راه چاره مقابله با این مشکلات را پیدا کرده است.

این خبر، در صفحه پشتیبانی مربوط به گوگل پیکسل منتشر شده است. البته متأسفانه باید بگوییم که این راه چاره، در به روزرسانی جدید گوگل برای گوشی‌هایش نهفته شده است و این به روزرسانی، ممکن است چند روز دیگر منتشر شود. اگر به روزرسانی قبلی که شامل باگ سیگنال دهی بود را نصب نکرده‌اید، این خوب است. اما اگر به روزرسانی جدید را نصب کرده‌اید، متأسفانه باید این چند روز را هم با مشکلات پیکسل ۶ یا پیکسل ۶ پروی خود کنار بیایید تا به روزرسانی رفع باگ جدید برای گوشی شما ارائه شود. البته امیدواریم که باز هم شاهد یک آپدیت رفع باگ با باگ‌های جدید نباشیم!

گوگل در صفحه پشتیبانی رسمی که ایجاد کرده است، می‌گوید:

اگر به روزرسانی ماه دسامبر را در پیکسل ۶ یا پیکسل ۶ پروی خود دریافت و نصب کرده‌اید و با مشکلات اتصال و سیگنال آنتن مواجه هستید، می‌توانید با استفاده از ابزار فلش سیستم عامل اندروید و یا ریست فکتوری کردن گوشی خود، به تنظیمات کارخانه بازگردید تا مشکلات قبلی مرتفع شوند.

بنابراین، گوگل می‌گوید که اگر مشکلی در دریافت سیگنال در سری Pixel 6 ندارید، مانعی وجود ندارد و شما می‌توانید با وجود مشکلات قبل از آن، گوشی خود را به کار بگیرید. اما اگر این به روزرسانی را نصب کرده‌اید و با مشکلات آن در حال دست و پنجه نرم کردن هستید، باید منتظر بمانید تا گوگل به روزرسانی جدیدش را به دست شما برساند! اما این حرف‌های گوگل، اصلاً محافظ کارانه و حرفه‌ای نیستند.

مشکلات زیادی در صحبت‌های جدید گوگل وجود دارد. مورد اول، این است که اهالی Mountain View، می‌خواهند کاربران خود را مجبور کنند تا به جای این که گوگل برای آن‌ها کاری را انجام دهد، خود دست به کار شوند و با تهیه بکاپی از اطلاعات خود، دست به ریست فکتوری بزنند. اما ممکن است که بسیاری نخواهند این کار را انجام دهند.

نکته بعدی، این است که بازگشت به نسخه فریمورهای قبلی در سری Pixel 6، می‌تواند منجر به بازگشت باگ‌های قبلی شود. یعنی اگر شما بخواهید از باگ جدید سیگنال دهی در گوشی‌های خانواده Pixel 6 فرار کنید، مطمئناً قرار است در نسخه‌های نرم افزار قبلی، با مشکلات قدیمی دوباره دیداری داشته باشید! بدیهی است که این میزان از تأخیر در ارائه آپدیت رفع باگ سری گوگل Pixel 6، نشان دهنده این است که باگ‌های موجود در این گوشی‌ها، چیزی نیستند که به سادگی قابل حل باشند و تیم پشتیبانی نرم افزاری گوگل، با چالش‌هایی مواجه شده است. ما باگ‌های عجیب و غریب و غیرمنطقی دیگری را نیز دیده‌ایم. مثلاً این سری از گوشی‌ها، دارای باگی بودند که با وجود یک برنامه مربوط به مایکروسافت، به شماره ٩١١ در آمریکا زنگ می‌زد!

با این حال، این واقعاً مایه شرمساری است که با ورود گوگل به حوزه تراشه‌های اختصاصی با Tensor، به جای این که شاهد اتفاقات مثبت و جالب باشیم، شاهد عملکرد ضعیف این تراشه و در کنار آن، باگ‌های غیرمعقول هستیم. در حالی که سری Pixel 6 از خیلی جهات ممکن است گوشی‌های جذابی را در خود جای داده باشد، اما از نظر تجربه کاربری کلی، شاید بدترین گوشی‌های سال جاری را گوگل ارائه داده باشد!

اما این یک روی سکه است. به زودی پرچمداران جدید کمپانی‌های مطرح، از جمله خانواده سری Galaxy S22 سامسونگ و سری OnePlus 10 ارائه می‌شود. حال ما باید ببینیم که دارندگان سری Pixel 6 یا آنان که قصد خرید این گوشی‌ها را دارند، باز هم در سمت و سوی گوگل باقی خواهند ماند یا خیر؟

نظر شما در مورد تأخیر در مورد ارائه آپدیت رفع باگ گوگل Pixel 6 چیست؟ گوگل برای مقابله با این مشکلات، باید به چه تمهیداتی بیاندیشد؟

نوشته ارائه آپدیت رفع باگ گوگل Pixel 6 به دلیل مشکلاتش، با تأخیر مواجه شد! اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code