1 min read

آیا اسپیکر بلوتوثی به کامپیوتر وصل میشود

با کمک بلوتوث شما توانایی این را دارید که انواع مختلف تجهیزات بی­سیم را به کامپیوتر خود متصل نمایید. اگر کامپیوتر شما دارای سخت­ افزار بلوتوث باشد، شما می­توانید به راحتی از هدفون بلوتوث، اسپیکر، تلفن و غیره استفاده نمایید.

اگر قصد خرید اسپیکر از سایت بروز کالا را دارید اما با نحوه کارکرد و اتصال آن به کامپیوتر آشنا نیستید، اصلا نگران نباشید؛ در این مقاله به شما آموزش می­دهیم که چگونه می­توانید اسپیکر بلوتوثی خود را به کامپیوتر متصل کنید و در صورتیکه اتصال برقرار نشد، چه عواملی در آن دخیل می­باشد. پس از شما عزیزان تقاضا داریم تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

اسپیکر چیست؟

اسپیکر یا همان بلندگو از جمله سخت­افزارهای مرتبط با کامپیوتر است که سیگنال­های الکتریکی تقویت شده توسط تقویت­کننده را به ارتعاشات هوا تبدیل می­کند که برای انسان قابل شنیدن باشد. اسپیکر برای اولین بار در دهه 20 میلادی ساخته شد و در نوع اولیه آن از یک میدان مغناطیسی برای حرکت یک آهنربا که به دیافراگم متصل بود استفاده گردید. همانطور که می­دانید، امروزه اسپیکرها در انواع و اندازه­های مختلف وجود دارند که شما با توجه به بودجه و نیاز خود می­توانید یکی از آن­ها را تهیه کنید. برای خرید قطعات گیمینگ، انواع اسپیکر و سایر تجهیزات مرتبط با تکنولوژی می­توانید به سایت بروز کالا با 20 سال سابقه و تجربه در زمینه کالاهای مرتبط با تکنولوژی و دیجیتال مراجعه کنید و خرید خود را به آسانی انجام دهید.

انواع اتصالات اسپیکر

اسپیکرها به صورت بی ­سیم و یا با سیم به دستگاه­های مختلف متصل می­شوند و این اتصالات از طریق USB، شیار کارت حافظه، کابل AUX و از طریق بلوتوث برقرار می­شود.

اتصال از طریق USB: اگر اسپیکر شما از یو اس بی پشتیبانی می­کند، به راحتی می­توانید با اتصال یک فلش مموری به اسپیکر، موسیقی دلخواه خود را پخش کنید.

اتصال از طریق کارت حافظه: در صورتی­که اسپیکر شما از کارت حافظه پشتیبانی می­کند، می­توانید با قرار دادن رم داخل شیار مخصوص آن، از محتویات صوتی کارت حافظه خود استفاده نمایید.

اتصال از طریق کابل AUX: در صورتی­که اسپیکر شما دارای پورت جک 5. 3 میلی­متری باشد، می­توانید به وسیله یک کابل AUX اتصال میان کامپیوتر و یا گوشی را با اسپیکر برقرار کنید.

اتصال از طریق بلوتوث: و در نهایت اتصال از طریق بلوتوث که موضوع این مقاله نیز می­باشد و شما می­توانید به راحتی گوشی همراه یا کامپیوتر خود را به اسپیکر متصل نموده و بدون استفاده از هیچ­گونه کابل و هیچ هزینه جانبی، از آن استفاده کنید.

برای اتصال اسپیکر بلوتوثی به کامپیوتر مراحل زیر را انجام دهید:

  1. 1- ابتدا اسپیکر خود را روشن کنید. برای پیدا کردن دکمه روشن و خاموش کردن اسپیکر خود بهتر است به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید؛ چرا که محل قرارگیری آن در دستگاه­های مختلف، متفاوت است.
  2. 2- وارد قسمت تنظیمات کامپیوتر خود شوید و روی Device کلیک کنید.
  3. 3- در منو تنظیمات، دکمه بلوتوث خود را روشن کنید. چنانچه کامپیوتر شما از سیستم بلوتوث پشتیبانی نمی­کند، می­توانید یک گیرنده خریداری کرده و با استفاده از آن سیستم خود را مجهز به بلوتوث نمایید.
  4. 4- اکنون با لیستی از دستگاه­های قابل مشاهده برای جفت شدن روبرو می­شوید و نیاز است تا نام اسپیکر خود را از داخل آن پیدا و به آن متصل شوید.

بیشتر بخوانید: چرا کنسول بازی بخریم ؟

به چه دلایلی اسپیکر بلوتوثی به کامپیوتر متصل نمی­شود؟

اگر مراحل بالا را قدم به قدم انجام دادید اما باز هم اتصال انجام نشد، احتمالا یکی از مشکلات زیر رخ داده است:

  • • یکی از علل اصلی مشکل اتصال اسپیکر بلوتوثی به کامپیوتر، به روز نبودن درایور بلوتوث است که با به روز رسانی آن از قسمت Device Manager مشکل رفع می­شود.
  • • مطمئن شوید که اسپیکر را روشن کرده­اید و بلوتوث کامپیوتر نیز روشن است.
  • • اگر برای اولین بار اسپیکر را به کامپیوتر خود متصل می­کنید، دقت داشته باشید که گزینه Allow Bluetooth devices to connect to this computer در قسمت تنظیمات بلوتوث روشن باشد تا اسپیکر و کامپیوتر بتوانند یکدیگر را پیدا کنند.
  • • اگر اسپیکرتان تا به حال به کامپیوتر وصل بوده اما اکنون دیگر کار نمی­کند، نام آن را از لیست دستگاه­های pair شده حذف و دوباره جفت سازی کنید.
  • • وجود مودم و روترها در برخی موارد می­تواند باعث ایجاد اختلال در هنگام اتصال اسپیکر به کامپیوتر شود، به همین خاطر بهتر است در هنگام اتصال، دستگاه­ها را از مودم دور نگه­دارید.
  • • پس از برقراری ارتباط، اسپیکر و کامپیوتر را باید در فاصله مجازی درج شده در راهنمای آن نگهدارید چرا که با دور کردن دو دستگاه از یکدیگر، اتصال اسپیکر به کامپیوتر قطع خواهدشد.

نوشته آیا اسپیکر بلوتوثی به کامپیوتر وصل میشود اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code