نجات جان یک زن آمریکایی به وسیله اپل واچ؛ فرشته نجات به سبک اپل
1 min read

نجات جان یک زن آمریکایی به وسیله اپل واچ؛ فرشته نجات به سبک اپل

درباره نجات جان انسان‌ها به وسیله گجت‌های هوشمند، داستان‌های کمی نشنیده‌ایم. این مسئله به خصوص در مورد اپل واچ که به قابلیت Fall Detection (تشخیص سقوط) و Emergency SOS (کمک اضطراری) مجهز شده است بسیار پر رنگ‌تر است. در آخرین مورد از اقدامات مثبت اپل واچ شاهد نجات جان یک زن آمریکایی به وسیله ساعت هوشمند اپل هستیم. با ترنجی همراه باشید.

نجات جان یک زن آمریکایی به وسیله اپل واچ؛ فرشته نجات به سبک اپل

اگر بخواهیم در مورد قهرمان صحبت کنیم، باید بگوئیم که ساعت هوشمند اپل قهرمان است. زیرا این ابزار پوشیدنی محبوب یک فرد را در پی یک حادثه ناگوار نجات داده است. یک زن تگزاسی در اتاق هتلش لیز خورده بود و با افتادن به کمد هتل برخورد کرده و متعاقبا بیهوش شده بود. خوشبختانه Bayla Belle Christianson ویژگی Fall Detection را در اپل واچ خود فعال کرده بود و دستگاه پس از تشخیص سقوط شدید با خدمات اورژانس تماس گرفت.

ویژگی تشخیص سقوط اپل واچ جان مردی جوان را از خطر سقوط جدی نجات داد

کریستینسون در گفتگو با اخبار محلی گفته است که من تعادلم را از دست دادم، زمین خوردم و سپس با صورت به کمد اتاق هتل برخورد کردم و در واقع کاملا بیهوش شدم و بیش از یک دقیقه بودکه تکان نمی‌خوردم. اتفاقی که درباره اپل واچ من بود. من همین روز شکرگزاری امسال قابلیت تشخیص سقوط را راه‌اندازی کرده بودم، با اینکه حدود یک سال است که این حالت را دارم.

هنگام افتادن چون تکان نخورد بودم، وضعیت سقوط و افتادن را تشخیص داده بود و سپس من به مدت 60 ثانیه بی حرکت مانده بودم و این ساعت هوشمند با اورژانس تماس گرفت.حال این زن خوب است اما گفته که می‌خواهد سایر دارندگان اپل واچ در صورت بروز حادثه، قابلیت تشخیص سقوط را فعال کنند. بایلا تأکید کرده است که اگر این ویژگی را فعال نکرده بودم، اکنون اینجا نبودم.

نحوه فعال سازی و تنظیم قابلیت تشخیص سقوط در اپل واچ

اگر تاریخ تولدی که هنگام تنظیم اپل واچ وارد می‌کنید، سن شما را 55 سال یا بالاتر تعیین کند، ویژگی تشخیص سقوط به‌ طور خودکار روشن می‌شود. علاوه بر این، این ویژگی به فعال بودن وضعیت تشخیص مچ نیز بستگی دارد – اگر قابلیت تشخیص مچ را خاموش کرده باشید، ساعت حتی اگر ضربه سختی را تشخیص دهد، نمی‌تواند با شماره اضطراری شما تماس بگیرد. در اینجا نحوه فعال کردن این ویژگی به صورت دستی آمده است:

برنامه تنظیمات را در اپل واچ خود باز کنید، سپس به بخش SOS > Fall Detection بروید. قابلیت Fall Detection را با ضربه زدن روی کلید ضامن روشن کنید. شما همچنین می‌توانید همین کار را در برنامه Apple Watch آیفون خود نیز انجام دهید: کافیست روی My Watch ضربه بزنید، سپس به بخش Emergency SOS بروید و Fall Detection را روشن کنید.

نجات جان یک پدر و دختر توسط آیپد اپل پس از یک سانحه هوایی

دو گزینه اضافی نیز وجود دارد که عبارتند از وضعیت “همیشه روشن” و وضعیت “فقط در هنگام تمرین”. اولین مورد تشخیص سقوط را همیشه فعال نگه‌ می‌دارد، در حالی که مورد دوم این ویژگی را فقط در طول تمرین فعال می‌کند. همچنین شایان ذکر است که گاهی اوقات Fall Detection می‌تواند تشخیص‌های اشتباه را در صورت پریدن شدید روی زمین یا حتی در برخی موارد حتی کمی بیش از حد نشستن به همراه داشته باشد. به گفته phonearena، این قابلیت در ساعت‌های هوشمند گلکسی سامسونگ نیز موجود است و پس از آخرین آپدیت ارائه شده، این ویژگی بهبود بیشتری یافته است.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا شما از ساعت‌های هوشمند اپل استفاده می‌کنید؟ چنین رویدادها یا حوادث مشابهی را تجربه کرده‌اید؟

نوشته نجات جان یک زن آمریکایی به وسیله اپل واچ؛ فرشته نجات به سبک اپل اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code