1 min read

روش های کاربردی برای آمادگی آزمون تافل

آزمون تافل یکی از معتبرترین آزمون های بین المللی برای سنجش سطح زبانی افراد است که براساس لهجه آمریکایی می باشد.

این آزمون همانند آزمون آیلتس به سنجش ۴ مهارت اصلی زبان انگلیسی یعنی اسپیکینگ، ریدینگ، رایتینگ و لیسنینگ می پردازد.

آزمون تافل برخلاف آزمون آیلتس که دارای دو نوع جنرال و آکادمیک است که حالت آکادمیک برای افرادی است که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور را دارند، تنها دارای یک نوع حالت یعنی آکادمیک می باشد.

آزمون تافل به دو صورت کتبی و کامپیوتری برگزار می شود که امروزه دیگر حالت کتبی کمتر مورد استفاده بوده و در اکثر موارد آزمون تافل کاملا به صورت کامپیوتری صورت می گیرد و برخلاف آزمون آیلتس که در بخش اسپیکینگ شما با یک فرد به مصاحبه خواهید پرداخت در این بخش شما از طریق کامیپوتر به یک سری سوال پاسخ می دهید و صدای شما ضبط خواهد شد و برای بررسی به مرکز تافل ارسال خواهد شد.

اهمیت آزمون تافل بسیار بالا می باشد و در بسیاری از کشورها مورد قبول است در نتیجه بسیار مهم است که چگونه می توان خود را برای شرکت در این آزمون آماده کرد که در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

شرکت در کلاس های آمادگی آزمون تافل

برخی از افرادی که می خواهند در آزمون تافل شرکت نمایند بدون شرکت در کلاس تافلtoefl و به صورت خود آموز قصد دارند خود را برای آزمون تافل آماده نمایند. اما مشکل این کار این است که آن ها بر این تصور هستند که شرکت در آزمون تافل تنها نیاز به دانش زبانی دارد که البته این موضوع جز مهمی از فرآیند موفقیت است.

در صورتی که برای کسب نمره مناسب در این آزمون نیاز به دانستن تکنیک ها و مهارت های لازم برای شرکت در آزمون می باشید که یکی از این موارد مدیریت زمان است که بسیار مهم می باشد.

در نتیجه با شرکت در کلاس های آمادگی آزمون شما زیر نظر یک استاد مجرب به یادگیری این تکنیک ها خواهید پرداخت و با راهنمایی های اساتید در کلاس مسیر موفقیت را راحت تر و با سرعت بیشتری سپری خواهید کرد در این حالت شما در آزمون دیگر دچار سردرگمی و سورپرایز از مواردی که ممکن است در آزمون با آن ها برخورد نمایید نخواهید شد.

هدف گذاری دقیق و مدت زمان مطالعه

اینکه شما برای شرکت در آزمون تافل چه هدفی را دنبال می کنید و برای رسیدن به این هدف چه مدت زمانی را در اختیار دارید در برنامه ریزی مطالعاتی شما بسیار مهم است در نتیجه نمی توان برای هر فرد یک مدل برنامه را به صورت مشخص تجویز کرد در نتیجه شما در این خصوص نیز نیاز به یک مشاور و راهنما دارید تا به شما کمک نماید تا بتوانید بهترین و بهینه ترین برنامه مطالعاتی را برای شما تنظیم نماید.

همچنین سطح دانش زبانی شما و میزان توانایی شما در هر مهارت می تواند در این خصوص تاثیرگذار باشد تا براساس آن بتوان مهارت های شما را به شکلی که نتیجه مورد نظر محقق شود برنامه ریزی کرد.

پس قبل از شروع هر کاری حتما از نقاط قوت و ضعف خود مطلع شوید.

آشنایی با آزمون تافل

شاید همه ما کم و بیش با این آزمون آشنا باشیم اما بسیاری از افراد متقاضی شرکت در آزمون تافل هرگز به صورت واقعی تجربه شرکت در این آزمون را ندارند در نتیجه با فضا و نحوه برگزاری آن به صورت دقیق آشنا نمی باشند.

توصیه می شود حتما یک بار به صورت آزمایشی حتی قبل از شروع به مطالعه و برنامه ریزی در یک آزمون آزمایشی شرکت نمایید تا هم با آزمون و نحوه برگزاری آن و هم با نقاط قوت و ضعف خود بیشتر آشنا شوید تا بتوانید بهتر و کامل تر به برنامه ریزی در خصوص این آزمون بپردازید.

استفاده از منابع معتبر

برای شرکت و مطالعه برای آزمون تافل منابع زیادی وجود دارد که می تواند به شما برای آمادگی برای هر مهارت کمک نماید.

منابع استاندارد و معتبر بسیار برای یادگیری و آمادگی برای شرکت در آزمون تافل مهم می باشند تا شما را در مسیر درست راهنمایی کنند و همچنین به شما اطلاعات اضافی ندهند تا دچار سردرگمی و خستگی نشوید.

پس در انتخاب منابع برای مطالعه برای آزمون تافل بسیار دقت نمایید و حتما از افراد آگاه و کسانی که تجربه شرکت در آزمون تافل را داشته اند پرس و جو نمایید.

دوره های آمادگی آزمون تافل در آموزشگاه زبان دهخدا

آموزشگاه زبان دهخدا دوره های آمادگی آزمون تافل را در جهت راهنمایی و کمک به متقاضیان شرکت در این آزمون با استفاده از اساتید مجرب و متعهد در این حوزه و با بهره گیری از معتبرترین و بروز ترین منابع موجود با روش های نوین آموزشی برگزار می کند.

این دوره ها به صورت تخصصی به شکل حضوری و آنلاین برگزار می شود و در دوره های آنلاین از بهترین پلتفرم آموزشی آنلاین با امکانات ارتباط صوتی و تصویری و اشتراک گذاری فایل و سایر موارد برگزار می کند.

در کنار کلاس های آمادگی آزمون از شما آزمون های آزمایشی نیز گرفته می شود تا هم با فضا آزمون و هم نقاط قوت و ضعف خود بیشتر آشنا شوید.

برای شرکت در این دوره ها کافی است اول تعیین سطح شوید و سپس براساس شرایط خود و دریافت مشاوره در این کلاس ها شرکت نمایید.

نوشته روش های کاربردی برای آمادگی آزمون تافل اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code