قیمت ویندوز 11 و آفیس Orginal چقدر است؟ لایسنس + نسخه فیزیکی
1 min read

قیمت ویندوز 11 و آفیس Orginal چقدر است؟ لایسنس + نسخه فیزیکی

محصولات شرکت مایکروسافت برای بسیاری از ایرانیان، اولین تجربه از برخورد با کامپیوتر، سیستم عامل و نرم‌افراز‌های تولید محتوا را رقم زده است. در این میان محصولاتی مانند خانواده ویندوز و آفیس نقش اصلی را بازی کرده و می‌کنند.

اما متاسفانه به دلیل عدم رعایت کپی‌رایت در کشورمان معمولاً کاربران در هنگام تهیه نرم‌افزار مورد نیاز راه سختی برای آگاهی از قیمت صحیح و کشف اصالت محصول پیش رو دارند. از این رو تصمیم گرفتیم تا فهرستی از اسامی صحیح لایسنس‌های قانونی عرضه شده توسط مایکروسافت به همراه مخاطب هدف و قیمت آنها را تهیه و تقدیم حضور علاقمندان نماییم.

* قبل از شروع لازم است دو نکته اساسی را ذکر کنیم :

  1. 1- نسخه فیزیکی : هنگام خرید قانونی یک نرم‌افزار، این تنها لایسنس نرم افزار است که از طریق ایمیل و یا پیام رسان های امن برای مشتری ارسال می‌شود. زیرا خود نرم‌افزار از سایت اصلی مایکروسافت قابل دانلود است. با اینحال درصورتی که مشتری درخواست نسخه فیزیکی را داشته باشد، نسخه فیزیکی به صورت DVD توسط فروشنده به وی تحویل داده خواهد شد.
  2. 2- لایسنس‌های سازمانی : این نوع لایسنس‌ها دارای قیمت از پیش تعیین شده‌ نیستند، بلکه براساس نوع لایسنس و تعداد کاربر محاسبه می‌شوند.

* قیمت آفیس 2021 :

_ پکیج آفیس 2021 Home and Student به منظور پوشش نیاز‌های محدود یک نفر جهت کار در منزل (Office Home) یا یک نفر دانشجو، دانش آموز‌ یا هنرجو (Student) طراحی شده است.

قیمت این نسخه در سایت رسمی 150$ است.

_ پکیج آفیس 2021 Home and Business به منظور پوشش نیاز‌های عمومی یک نفر جهت کار در منزل (Office Home) یا یک نفر کارآفرین، مدیر، مالک کسب و کار، کارشناس فروش یا کارمند (Business) طراحی و علاوه بر ویندوز روی سیستم‌عامل مک نیز عرضه شده است.

قیمت این نسخه در سایت رسمی 250$ است.

_ پکیج آفیس 2021 (Professional) به منظور پوشش نیاز‌های حرفه‌ای یک نفر یا یک کار‌آفرین، مدیر، مالک کسب و کار، کارشناس فروش یا کارمند طراحی شده است.

قیمت این نسخه در سایت رسمی 430$ است.

* قیمت آفیس 365 :

_ پکیج آفیس 365 پرسونال (Microsoft 365 Personal) به منظور پوشش نیاز‌های حرفه‌ای یک نفر جهت کار با قابلیت ذخیره و دسترسی بر بستر فضای ابری (OneDrive) برای مدت یک سال طراحی شده است.

قیمت این نسخه در سایت رسمی 70$ است.

_ پکیج آفیس 365 فمیلی (Microsoft 365 Family) به منظور پوشش نیاز‌های حرفه‌ای یک خوانواده (تعداد کلی 6 کاربر) با قابلیت ذخیره و دسترسی بر بستر فضای ابری (OneDrive) برای مدت یک سال طراحی شده است.

قیمت این نسخه در سایت رسمی 100$ است.

* قیمت ویندوز 11 :

_ ویندوز 11 هوم (Home) نسخه‌ای از ویندوز است که برای کاربری شخصی و عمومی طراحی شده و به دلیل عاری بودن از “قابلیت‌های کسب و کار” و امکانات امنیتی بر بستر رمزنگاری، بسیار سبک بوده و رابط کاربری روان و سریعی را در اختیار دستگاه‌های پایین رده و یا قابل حمل که معمولا از قدرت نسخه دسکتاپ (PC) برخوردار نیستند، قرار می‌دهد.

قیمت این نسخه در سایت رسمی 130$ است.

_ ویندوز 11 پرو (pro) علاوه بر تمامی قابلیت‌های موجود در ویندوز 11 هوم به قابلیت‌های امنیتی پیشرفته‌ و قابلیت‌های مختص کسب و کار و افزایش امنیت برای کار تیمی و نیز حفظ سیاست‌های گروه‌های تجاری به صورت ویژه برنامه‌ریزی شده است.

قیمت این نسخه در سایت رسمی 200$ است.

_ ویندوز 11 اینتر‌پرایز (Enterprise) که می‌توان آن را نسخه ارتقا یافته ویندوز 11 پرو دانست، بالاترین سطح از امکانات ویندوز را ارئه می‌دهد و به منظور پوشش نیازهای سازمان‌ها، ارگان‌ها و بیزنس‌های بزرگ عرضه شده، امکانات امنیتی بیشتری را در اختیار ادمین شبکه سازمانی قرار می‌دهد.

قیمت این نسخه براساس تعداد بالای 10 کاربر محاسبه می‌شود.

_ ویندوز 11 اجوکیشن (Education) که می‌توان آن را نسخه بهینه سازی شده ویندوز 11 اینتر‌پرایز دانست، به منظور استفاده در نهاد‌های آموزشی بزرگ مانند دانشگاه‌ها عرضه شده است.

قیمت این نسخه براساس منطقه و غیره ممکن است حتی با 90% تخفیف دانشجویی به فروش برسد.

_ویندوز 11 ورک‌استیشن (Pro for Workstations) که می‌توان آن را قدرتمند‌ترین نسخه از سیستم عامل ویندوز دانست معمولا” برای مدیریت و انجام عملیات محاسباتی گسترده به کار می‌رود.

قیمت این نسخه در سایت رسمی 309$ است.

* کلام آخر :

در پایان یادآوری می‌کنیم مایکروسافت هیچ لایسنسی تحت عنوان یک بار نصب عرضه نمی‌کند و لایسنس های عرضه شده در کشورمان تحت عنوان یک بار نصب در واقع لایسنس اشتراکی و فروش یک لایسنس به چند نفر محسوب می‌شود.

_ درصورتی که به تهیه هریک از محصولات رسمی عرضه شده توسط مایکروسافت به صورت “اورجینال” علاقه‌مندید، می‌توانید محصولات مورد نظر خود را از فروشگاه اینترنتی مایکروسافت‌می تهیه فرمایید.

نوشته قیمت ویندوز 11 و آفیس Orginal چقدر است؟ لایسنس + نسخه فیزیکی اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code