فعال شدن پروتکل محافظتی در برابر شبکه 5G در ۵٠ فرودگاه مختلف
1 min read

فعال شدن پروتکل محافظتی در برابر شبکه 5G در ۵٠ فرودگاه مختلف

بشر به پیشرفت‌های زیادی دست یافته است. اما با این وجود، ممکن است تداخل این پیشرفت‌ها، فاجعه بار باشد! سیگنال‌های 5G، ممکن است اختلالاتی در سیستم‌های پرواز ایجاد کنند؛ به طوری که پروتکل محافظتی در برابر اینترنت 5G در ۵٠ فرودگاه فعال شده است.

برخورداری ۵٠ فرودگاه مختلف در آمریکا از پروتکل محافظتی در برابر اینترنت 5G

همراه داشتن وسیله الکترونیکی خود، می‌تواند جان شما را نجات دهد. اما اگر برعکس آن اتفاق بیفتد، چه خواهد شد؟

نجات جان یک پدر و دختر توسط آیپد اپل پس از یک سانحه هوایی

بر اساس گزارش iMore، در مجموع ۵٠ فرودگاه در سراسر ایالات متحده آمریکا، از پروتکل محافظتی جدیدی در برابر سیگنال‌های 5G بهره مند شده‌اند. البته این اقدام، به صورت موقتی است. این موضوع، به دلیل نگرانی‌های سازمان هوانوردی فدرال آمریکا مطرح شده است. بنابر گفته‌های این سازمان، سیگنال‌های باند C اینترنت 5G، می‌توانند سیستم پرواز هواپیماها را مختل کنند.

گفته می‌شود که این لیست از ۵٠ فرودگاه تشکیل شده است که فرودگاه‌های مانند جان اف کندی نیویورک، فرودگاه بین المللی بس آنجلس و… جزوی از آن هستند. تمام این فرودگاه‌ها، در مناطقی هستند که انتظار می‌رود پوشش اینترنت 5G با سیگنال C در آن‌ها از ٢٩ دی ماه آغاز گردد.

به هر صورت، برای آن که اطلاعات شما در دسترس بمانند، می‌توانید آن‌ها را در یک Mac یا چیزی مشابه آن نگهداری کنید تا در صورتی که دچار سانحه‌ای شدید، آن اطلاعات از شما باقی بمانند؛ هرچند که ممکن است از این موضوع، حس خوشایندی نداشته باشید. در راستای این پروتکل محافظتی در برابر اینترنت 5G، در بیانیه FAA آمده است:

سازمان FAA به همکاری با سازندگان تجهیزات هوا فضا و شرکت‌های ارتباط بی‌سیم برای اطمینان از استقرار ایمن 5G و به حداقل رساندن اختلالات در پرواز، ادامه می‌دهد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، هواپیماهای در حال فرود، تا حدود ٢٠ ثانیه عاری از هرگونه اتصال بی‌سیم 5G خواهند بود. مناطق محدود کننده 5G، در شعاع حدود یک مایلی فرودگاه‌های مذکور تعبیه شده‌اند و آماده‌اند تا در صورت فرود هر هواپیمایی، سیگنال‌های 5G باند C را به مدت ٢٠ ثانیه محدود کنند.

روند پیشرفت اینترنت 5G، یک موضوع حائز اهمیت برای خدمات دهندگان و اپراتورها است. اپراتور Verizon آمریکا، پیش‌تر اعلام کرده بود که طی ماه جاری، اتصال اینترنت 5G باند UW را در اختیار حدود ١٠٠ میلیون نفر و بیش از ١,٧٠٠ شهر قرار می‌دهد!

نظر شما در مورد استفاده از این پروتکل محافظتی در برابر اینترنت 5G در فرودگاه‌های آمریکا چیست؟

نوشته فعال شدن پروتکل محافظتی در برابر شبکه 5G در ۵٠ فرودگاه مختلف اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code