اسکن کد QR در اندروید 13 بسیار آسان و راحت خواهد بود
1 min read

اسکن کد QR در اندروید 13 بسیار آسان و راحت خواهد بود

هنوز تا معرفی و عرضه اندروید 13 زمان نسبتا زیادی مانده است. اما در همین مدت کوتاه اخبار و شایعاتی درباره ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که در نسخه بعدی این سیستم عامل محبوب وجود خواهد داشت، منتشر شده است. در آخرین مورد، بنابر اخبار منتشر شده، اسکن کد QR در اندروید 13 بسیار آسان و راحت خواهد بود. با ترنجی همراه باشید.

اسکن کد QR در اندروید 13؛ یک گام جدید در راحتی و سادگی…!

اگرچه کدهای QR و مسئله اسکن آن‌ها برای چندین دهه وجود داشته (این تکنولوژی در سال 1994 در ژاپن اختراع شد)، اما با این وجود، سیستم عامل اندروید نمی‌تواند راه حل آسانی برای اسکن و خواندن آن‌ها ارائه دهد. هر برند تولید کننده گوشی‌های هوشمند روش خاص خود را برای انجام این کار دارد. برخی اسکنر کد QR را در برنامه دوربین ادغام می‌کنند و برخی دیگر از برنامه‌های اختصاصی استفاده می‌کنند. به صورت کلی، رایج‌ترین راه این است که از Google Lens استفاده کنید و به الگوریتم‌های آن برای تشخیص ماتریس کدهای QR و ترجمه اطلاعات آن برای شما، تکیه کنید.

اسم رمز اندروید ١٣ فاش شده است: T به افتخار تیرامیسو!

اندروید ۱۳ یکی از ویژگی های اندروید ۱۲ را متعادل تر می کند

با این حال ممکن است به زودی این رویه تغییر کند. زیرا بر اساس اسکرین شات‌هایی که AndroidPolice از یک منبع مورد اعتماد به دست آورده است، گوگل در حال کار روی راهی برای راه‌ اندازی یک اسکنر کد QR اختصاصی از صفحه قفل در اندروید 13 است. اسکرین‌شات‌ها همچنین یک میان‌بر در قسمت اعلان‌ها نشان می‌دهند که به کاربران امکانات مختلفی می‌دهد. همچنین این موارد، شامل راه‌های مفید برای اسکن کدهای QR بدون نیاز به راه اندازی دوربین یا برنامه اختصاصی خواهد بود.

البته، مشخص نیست که با ضربه زدن روی گزینه‌های موجود در رابط کابری جدید دقیقا چه اتفاقی خواهد افتاد. چندین احتمال وجود دارد، ممکن است گوگل فقط یک میانبر برای Google Lens خود در این دو بخش قرار داده باشد، یا حتی ممکن است یک ابزار اسکن کدهای QR در اندروید 13 ساخته شده باشد.

اندروید 13 و هر آنچه که تاکنون درباره آن می‌دانیم

اگرچه انتظار می‌رود آپدیت رسمی اندروید 13 در اواخر سه‌ماهه سوم یا اوایل سه‌ماهه چهارم امسال به صورت رسمی منتشر شود، اما اخبار و شایعات زیادی در مورد نسخه بعدی سیستم عامل موبایل گوگل منتشر شده است. اوایل سال گذشته، یک رشته کد در یکی از صفحات پروژه منبع باز اندروید (AOSP) نشان داد که اندروید 13 به رسم نامگذاری همیشگی گوگل، باز هم اسم یک شیرینی یعنی تیرامیسو را یدک خواهد کشید. تیرامیسو یک دسر ایتالیایی است که با تخم مرغ، شکر، پنیر ماسکارپونه و مقداری قهوه درست می‌شود.

اگر به دسامبر 2020 نگاهی بندازیم، آن زمان بود که شایعات در مورد اندروید 13 رو به افزایش گذاشت. یکی دیگر از سرنخ‌های AOSP نشان داد که اندروید 13 یا Tiramisu می‌تواند از تکنولوژی صدای بلوتوث LE کم مصرف پشتیبانی کند. انتظار می‌رود این قابلیت به کاربران اندروید 13 کمک کند تا از عمر باتری بهبود یافته‌تر و اتصال صوتی پایدارتری بدون کاهش کیفیت صدا لذت ببرند.

پشتیبانی اندروید 13 از ویژگی بلوتوث کم مصرف برای هدفون‌ ها و سمعک‌ ها

یک درز اطلاعات جدید نیز وجود داشت که به یک راه جدید و آسان برای کاربران اندروید اشاره می‌کرد که با یک ضربه می‌توانند رسانه‌های مختلف را بین دستگاه‌ها منتقل کنند. انتظار می‌رود که این عملکرد جدید ادعایی به روشی مشابه با ویژگی‌ای کار کند که به کاربران آیفون اجازه می‌دهد تا روی گوشی خود ضربه بزنند و رسانه‌ها را روی هوم پاد مجاور جابجا کنند.

درست قبل از سال جدید میلادی، یک ویژگی جدید و هیجان انگیز فاش شد که نشان می‌دهد کاربران اندروید 13 می‌توانند زبان متفاوتی را برای هر برنامه انتخاب کنند. این ویژگی جدید Panligual نام دارد و در صفحه اطلاعات برنامه ظاهر می‌شود. همچنین به کاربران امکان می‌دهد تا زبان برنامه را به سرعت و بر اساس هر برنامه مورد نظر خود تغییر دهند.

بکارگیری زبان های جداگانه برای برنامه های مختلف در اندروید 13 شاید ممکن شود

همچنین منبعی از XDA Developers اخیرا گفته است که گوگل ممکن است یک سوئیچ جابجایی در اندروید 13 تیرامیسو اضافه کند تا به کاربران اجازه دهد قابلیتی به نام Phantom Process Killer را خاموش کنند. این گزینه محدودیتی را که سیستم عامل اندروید برای فرآیندهای فورک شده پس‌زمینه تعیین می‌کند، حذف کرده و به برنامه‌هایی مانند Termux اجازه می‌دهد تا بدون نقص کار کنند. به گفته phonearena، در اواخر دسامبر، ما همچنین شاهد انتشار برخی از اسکرین شات‌ها از اکثر ویژگی‌های ذکر شده اندروید 13، به همراه طراحی ساعت لاک اسکرین جدید، گزینه‌های مجوز اعلان‌ها و موارد دیگری هستیم.

نظر شما در این مورد چیست؟ به نظر شما اندروید 13 می‌تواند حتی بهتر از اندروید 12 باشد؟ شما از اندروید 13 چه انتظاری دارید؟

نوشته اسکن کد QR در اندروید 13 بسیار آسان و راحت خواهد بود اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code